Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Moms ved køb fra UK

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 17. Feb 09
Indlæg ialt: 1078
Fra  Wellness Guiden - Selvstændig Herbalife forhandler Skrevet kl. 07:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg købte for et par uger siden 2 fedt procent måler fra nedenstående hjemmeside, men som åbenbart befinder sig i UK

Siden det drejer sig om er https://mecindo.dk/om-os.html 

På regningen, er der angivet 25% moms på regningen

Men når jeg indtaster den i dinero, som med engelsk adresse, så bliver der ikke skrevet moms på.

Nogen som kan hjælpe mig, med at håndterer denne i dinero?

Fra London
Tilmeldt 4. Jan 15
Indlæg ialt: 1351
Fra  Jannik Hansen Ltd. Skrevet kl. 07:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Martin, 

Det sker fordi at forretninger imellem, ikke momser deres faktura påtværs af EU

Du kan evt bare bede dem kreditere din faktura, og så fakturaere den korrekt uden moms. 

Alternativt skal du have en konto, til udenlands køb med moms - og så tage kampen med Skat om at få dem retur. 

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 08:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin Hedegaard:

Jeg købte for et par uger siden 2 fedt procent måler fra nedenstående hjemmeside, men som åbenbart befinder sig i UK

Siden det drejer sig om er https://mecindo.dk/om-os.html 

På regningen, er der angivet 25% moms på regningen

Momssatsen i England er ikke 25 %, så det må være dansk moms der er lagt på fakturaen. Jeg håber de har sat dansk momsnummer på fakturaen, ellers er der umiddelbart ikke ret til fradrag.

Der kan også være sket en fejl, at de har solgt den til dig som privatperson. I så fald skal du bede leverandøren om en kreditnota forså derefter at få en korrekt faktura med dit momsnummer på.

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 08:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Jannik Hansen:

Alternativt skal du have en konto, til udenlands køb med moms - og så tage kampen med Skat om at få dem retur. 

Det er nærmest umuligt og en uoverskuelig kamp at få fradrag retur hvis fakturaen er fejlagtig. Ikke sagt det er fuldstændig umuligt, men jeg har i praksis aldrig set nogen lykkedes med dette.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12652
Skrevet kl. 08:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper_nl:
den nye "one-stop" momsordning

Har aldrig hørt om dem ordning.  Gider du forklare hvad det går ud på ? eller henvise til noget dokumentation for den ordning.

På forhånd tak.

 

 

Fra Roskilde
Tilmeldt 10. Jun 13
Indlæg ialt: 441
Skrevet kl. 08:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Grunden til at der er 25 % moms på er, at det nu ikke længere er landet sælger befinder sig i der afgør momssatsen, men landet køber befinder sig i pr. 1/1 2015.

One-stop moms har noget at gøre med hvis du er uden for EU og skal sælge til EU borgere så skal varerne momses til købers lands momssats - medmindre du selvfølgelig er en virksomhed, hvor du skal give dem dit VAT ID, og så fungerer det ligesom det hidtil har gjort.

Du skal få virksomheden til at kreditere din faktura og lave en ny, korrekt faktura uden moms og med dit VAT ID (CVR nummer).

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper_nl:
Jeg formoder næsten de har solgt den til dig under den nye "one-stop" momsordning

Gælder den ordning for fedtmålere??

Ja - hvis du kan få den ind i kategorien tele- og elektroniske ydelser og radio- og tv-spredningstjenester, der sælges til private forbrugere.......

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 08:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Beklager jeg ikke forklarede det tidligere indlæg, hvad det går ud på. Ligeledes har jeg desvære blandet 2 ting sammen, så mit indlæg retter jeg hurtigst muligt. Det må være morgenkaffen som ikke har slået igennem endnu :)

Men "one-stop" er en ordning som er trådt i kraft pr. 1. januar 2015.

Og gælder al salg af elektroniske ydelser til ikke-afgiftpligtige personer, momslovens § 21C, stk 2. Tidligere svarede man moms i det EU-land i det land hvor man var etableret, og til den sats det pågældende land har.

Nu skal man opdele sit salg af disse elektroniske ydelser på hvert EU-land, også skal der påføres momssatsen for det EU-land. Afregning sker til den myndighed i det land hvor man har hjemsted. Endvidere kræves der at sælger skal have en separat registrering hos SKAT (ved hjemsted i Danmark).

Endvidere skal Købers bopæl/opholdssted kunne dokumenteres.

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 08:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Du har fuldstændig ret, jeg har rettet mit indlæg.

One-stop gælder selvfølgelig kun ydelser i § 21C, stk. 2.

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 15:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Ravn:

 eller henvise til noget dokumentation for den ordning.

Jeg glemte dokumentationen,

Juridisk Vejledning; D.A.6.2.8.12

Skat har denne vejledning som lidt mere pædagogisk forklarer hvad det går ud på; http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=2156667

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)