Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan nogen forklare mig hvordan Amazon virker?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 11. Mar 08
Indlæg ialt: 270
Skrevet kl. 02:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg handler dagligt online, og har købt flere tusinde varer på ebay.

På ebay kan jeg se, hvem sælgeren er, og hvorfra de sender varen. Derfor ved jeg også, om varen bliver sendt til mig fra et ikke EU-land, og om jeg derfor skal forvente at betale moms, told, postdankmark gebyrer mv., når jeg modtager varen.

Når jeg handler på Amazon kan jeg ikke se, hvor varen kommer fra - og det er helt afgørende for mig. Jeg har chattet med deres kundeservice i 30 min. og hun kunne ikke forklare mig deres forretningsmodel.

Kan nogen forklare mig, hvordan Amazon virker? Eks:

- Hvem handler jeg med, når jeg køber på Amazon? Er det selve Amazon eller leverandøren af varen?

- Hvordan fungerer deres mange varercentre, og hvilken betydning for de for mig som køber?

- Hvordan sikrer jeg, at køber jeg et produkt der koster mere end 80 kr. og derfor skal fortoldes, at så ved jeg på forhånd, om det kommer fra EU eller udenfor EU?

Håber på svar.

Fra London
Tilmeldt 4. Jan 15
Indlæg ialt: 1351
Fra  Jannik Hansen Ltd. Skrevet kl. 07:43
Hvor mange stjerner giver du? :

No probs :-)

Copenhagen Statement:
- Hvem handler jeg med, når jeg køber på Amazon? Er det selve Amazon eller leverandøren af varen?

Enten eller.. Står der Amazon i Sælger, så kommer det fra dem... Står der Fulfilled, så kommer det via deres center: Eksempel

Alternativt, så sender sælgeren det bare direkte til dig. 

Copenhagen Statement:
- Hvordan fungerer deres mange varercentre, og hvilken betydning for de for mig som køber?

Leveringstiden i fx London er latterlig kort. Nogle gange kan jeg bestille kl 10 om formiddagen, og få det samme aften. Men bortset fra det, så kan ikke se det har den store betydning for dig. 

Copenhagen Statement:
- Hvordan sikrer jeg, at køber jeg et produkt der koster mere end 80 kr. og derfor skal fortoldes, at så ved jeg på forhånd, om det kommer fra EU eller udenfor EU?

Hvis inden for EU - uanset beløb: Ingen told

Hvis uden for EU - over 80 kr: Tolf

Fra Aabenraa
Tilmeldt 14. Apr 12
Indlæg ialt: 273
Fra  Duet IT Skrevet kl. 08:48
Hvor mange stjerner giver du? :

For god ordens skyld skal det bemærkes at i intervallet 80-1150 kroner betaler du kun den danske moms på 25%. Det er først fra 1150 kroner og opefter at du også opkræves told. 

Hvis du køber fra EU er du nok bekendt med at dette ikke er aktuelt.

Men Jannik beskriver det helt korrekt. Amazon har en masse undersider (DE, UK osv.) som selv sælger en masse varer, men som derudover også tilbyder deres såkaldte "Marketplace" hvor private og andre firmaer også kan sælge ydelser via deres hjemmeside.

Jeg kan desuden godt forstå du synes Amazon-konceptet er lidt uoverskueligt. Husk at bemærke at de priser du finder på fx Amazon UK, bliver dyrere hvis du bestiller dem som dansker da Amazon selv sørger for at notere dansk moms på slutprisen. 

Fra Roskilde
Tilmeldt 10. Jun 13
Indlæg ialt: 441
Skrevet kl. 09:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Brian B:
Jeg kan desuden godt forstå du synes Amazon-konceptet er lidt uoverskueligt. Husk at bemærke at de priser du finder på fx Amazon UK, bliver dyrere hvis du bestiller dem som dansker da Amazon selv sørger for at notere dansk moms på slutprisen. 

Så vidt jeg ved noterer den moms på alle Amazons sider nu hvis du er fra Danmark eller et andet land i EU.

Fra Aabenraa
Tilmeldt 14. Apr 12
Indlæg ialt: 273
Fra  Duet IT Skrevet kl. 09:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kristoffer,

Det lyder meget sandsynligt, mon ikke du har ret. :-)

Jeg har ikke handlet på Amazon i et stykke tid, efter de stoppede med at tilbyde fri fragt til Danmark. Besparelser er simpelthen ikke hvad de har været derinde. 

Brian

Fra København
Tilmeldt 11. Mar 08
Indlæg ialt: 270
Skrevet kl. 14:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan nogen svar på det helt centrale spørgsmål her?

Når en vare koster mere end 80 kr. - hvordan kan jeg så se om den kommer fra EU eller udenfor EU?

Som jeg startede med at skrive kender jeg godt momsreglerne, så dem skal I ikke forklare :-)

Det ser dog ikke ud til, at nogen ved, hvordan man sikre sig at varen faktisk kommer fra EU.

Tilmeldt 27. Aug 08
Indlæg ialt: 1161
Skrevet kl. 15:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har prøvet at bestille på com, men det måtte jeg ikke.

Så skulle jeg ud og købe på uk og de.

Du kan se sælgers lokation, eller får du varer direkte fra Amazon (og deres lokation), som sendes fra det land, du har været logget ind.

Som sagt, jeg måtte ikke købe fra COM, og det gælder mange forskellige varer, jeg ville købe.

Tilmeldt 27. Aug 08
Indlæg ialt: 1161
Skrevet kl. 15:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du køber på Amazon.UK fra en US sælger - kan du se det med det samme, bare klik på shop navnet.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)