Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Mit firma flopper! Hvad gør jeg med skat/moms?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Jan 15
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 15:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej allesammen. Jeg håber I vil hjælpe mig her.

Jeg har forsøgt at starte en enkeltmandsvirksomhed der laver koncertoptagelser. Det er et seriøst projekt og jeg har investeret mange penge og riiigtig meget tid i det. www.liverec.dk. 

Jeg har bare fundet ud af, at min primære målgruppe, upcoming bands, over en bred kam simpelthen slet ikke har råd til produktet selvom det i mange situationer ikke er dyrere end en bytur. Det er en kæmpe bummert fra min side.

Nu har jeg brugt 100.000 kr ca., som jeg har lånt i banken. Min omsætning er NUL kroner. Jeg har lavet produkteksempler gratis og fået fantastiske tilbagemeldinger, men ingen vil betale for koncert-film. Jeg har så fået 25.000 tilbage i moms. De er også væk. Jeg overvejer at lukke virksomheden inden mine faster udgifter løber for langt afsted for mig.

Hvis jeg lukker nu efter årsregnskabet nu her, hvordan reagerer SKAT over for det? Vil de bøffe mig for de 25.000 og give mit et skattesmæk også? Det her er ikke et scam. Det er ikke et forsøg på at snyde SKAT med moms tricks eller noget. Det er helt reelt, og det vil jeg også mene jeg kan påvise det, hvis de kommer og kigger på mine ting.

Håber I kan hjælpe :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:48
Hvor mange stjerner giver du? :

hvis du lukker uden indtægter er der en risiko for at skat ikke godkender fradrag for udgiften også momsmæssigt - lige som udstyret jo må ha værdi som skal komme indtægt - til ikke momsregistreret med moms

Du kan i alle fald ikke bare lukke uden at kunne gøre rede for salg af alle aktiver og ja de vil ha en risiko for at underskud i noget der aldrig gav en omsætning bliver underkendt - ret klart desværre

Tal evt med en revisor

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra London
Tilmeldt 4. Jan 15
Indlæg ialt: 1351
Fra  Jannik Hansen Ltd. Skrevet kl. 15:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Enig med John. 

Har du ikke købt nogle værdier for de 125.000 kr som du kan sælge?

Det gælder jo i din situation om, at gøre alt hvad du kan for at bevise du har gjort hvad du kunne for at drive den forretning - og dermed har været berettet for at drive virksomheden og for momsregistreringen. 

Du kan alternativt få et tilbud op en revisor via Martin Thorborgs Agera

Det er nok ikke et dumt sted at starte.  

Tilmeldt 29. Jan 15
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 15:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar! Det kan jeg godt se. Jeg vil prøve at tale med en revisor når jeg har fået nogle flere svar.

Vil man altid ved lukning af et firma være påkrævet at have haft overskud? Hvis jeg nu forsøger et år mere og omsætter for evt. 30.000 kroner, og så til næste år og så lukker. Ser det så anderledes ud?

Fra London
Tilmeldt 4. Jan 15
Indlæg ialt: 1351
Fra  Jannik Hansen Ltd. Skrevet kl. 16:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er en vurderingssag. 

Dog vil jeg ALTID påstå, at hvis man beviser at man har drevet virksomhed - så er det bedre at drive dårlig virksomhed, end at slet ikke at kunne vise en aktivitet. Om det er nok, vil jeg ikke stå på mål for. 

Tilmeldt 29. Jan 15
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 16:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Ok. Ja.. Det er svært det her. Igen, tak for svar!

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:12
Hvor mange stjerner giver du? :

og uanset hvad skal aktiver jo sælges ved lukning og har du moms for 25000 så har du jo købt for 125.000 kroner hvoraf en del vel er noget der kan sælges i alle fald

Jeg ville også anbefale en konkret vurdering af en revisor via www.agera.dk 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 29. Jan 15
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 16:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad hvis jeg selv køber mine aktiver? Lad os antage der er aktiver for 60.000. Jeg får nok 50-60000 tilbage i skat nu her, så det er da en mulighed. Men kan det godkendes såfrent de vurderer der er blevet drevet en reel virksomhed?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er nok et spørgsmål der skal bedømmes i helhed. Tænk sådan her - for nu at tegne det måske lidt skarpt

Jeg vil gerne ha en fin vintage fender med vintage rørforstærkere og hele svineriet - for jeg vil være musiker og drive forretning ved at spille for folk- Det koster 125.000 kr men jeg kom aldrig til at få en indtægt

Jeg trækker 125000 kr og moms fra og får 50.000 kr tilbage i skat som jeg så køber den til halve pris for

Det ville jo være lidt af en fidus at købe ting - her dyrt udstyr til film - og få fuldt fradrag for hele købet og momsen og så ikke ha aktivitet og så kunne købe det ud for halv pris og halv moms

Det er en helhed og om en revisor tør svare og gi et godt råd og stå bi hvis skat melder sig - ved jeg ikke - men mon ikke

personligt tror jeg du mister ret til fratræk af udgift og moms hvis ikke dine indtægter sammen med evt anskueliggørelse af aktivitet viser noget godt og peger på seriøs drift - det skal der lidt til for her

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)