Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Moms og iværksætterkonto

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Jan 15
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 09:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

kan jeg få tilbagebetalt købsmoms på midler jeg har anvendt fra min iværksætterkonto?

Virker det ikke lidt pudsigt hvis man både kan få moms tilbage og få fradrag?

Tilmeldt 27. Dec 13
Indlæg ialt: 1202
Fra  Cartoonkids.dk Skrevet kl. 09:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er ikke helt sikker på jeg forstår hvad du mener. Men hvis du, groft sagt, har købt for mere end du har solgt, og derfor har købsmoms tilgode, får du det udbetalt. Men igen, jeg tror ikke jeg forstår dig helt.

- Kim -

www.cartoonkids.dk - sengetøj til børn med superhelte, prinsesser og tegneseriefigurer

Tilmeldt 27. Jan 15
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 09:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Det jeg er i tvivl om er, om jeg kan få tilbagebetalt købsmoms for anskaffelser v etablering af virksomhed (har ingen omsætning endnu) såfremt jeg har købt aktiver/varelager med midler fra iværksætterkonto.

På den måde kunne det jo forekomme som om jeg får et fradrag for penge jeg reelt ikke har brugt (de tilbagebetalte moms kr)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:13
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg tror heller ikke helt jeg forstår dig. Du afleverer blanketten i pengeinstituttet omfattende de aktiver du har købt for kontoen - og ved købet så mister du så retten til at fradrag købene i selskabet/virksomheden (bytter personlig skat med skat i virksomheden) Det betyder at når dine udgifter ikke kan trækkes fra - så får du større overskud (eller om du vil mindre underskud til fradrag og/eller fremskrivning til modregning i anden personlig indkomst (personlig virksomhed) eller fremskrivning som udgift/fradrag næste år hvis der ikke var indtægter at trække fra i.

Momsen er ikke en udgift du har fradrag for - den er i status og du har jo betalt købsmoms og kan trække den fra - også selv om du ikke har haft salgsmoms. Der er ikke noget dobbelt fradrag. Selve beløbet for aktivet vekslet fra iværksætter kontoen til nu at ligge i selskabet som udgift UDEN skattefradrag for købet af aktiverne - og momsen kommer vel bare oveni - UDEN jeg er ekspert på iværksætter konti

Måske en revisor vil være smart til at lave opsætningen og få dig rigtigt igang - vent på andre svar

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)