Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skal jeg betale skat/moms af at sælge FIFA coins?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Humlebæk
Tilmeldt 30. Jul 14
Indlæg ialt: 7
Fra  CS:GO Denmark Skrevet kl. 19:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej aminoer.
Jeg har en seriøs tanke, dels fordi jeg har en facebookside med næsten 1000 likes, hvor jeg sælger fifa coins, altså virtuelle varer.

Så kommer mit spørgsmål, er det lovligt?
- skal jeg betale skat?
- skal jeg betale moms?

Det er forbudt i spillet at købe/sælge, og konsekvenser kan være, at ens bruger bliver lukket, men kan det have nogen indflydelse på, om det er en lovlig vare at sælge? 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:41
Hvor mange stjerner giver du? :

kan ikke facebook regler for salg af FIFA coins men:

Ja du skal betale skat af dit overskud - indtægter minusudgifter opgives som overskud til skat helt enkelt

Dertil skal du følge alm momsregler = når du kan forudse du kommer op på 50.000 kr i salg på 12 mdr skal du momsregistreres og gør du det ikke når du kan forudse det, vil du kunne blive pålagt moms og bod - 

vh 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra London
Tilmeldt 4. Jan 15
Indlæg ialt: 1351
Fra  Jannik Hansen Ltd. Skrevet kl. 19:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, 

Når du bryder dig imod, det software du bruger's regler og restriktioner, så er det helt sikkert ikke lovligt. Hvad konsekvensen er svær at sige. 

Tvivler på at det en domstols-sag. De vil nok nærmere lukke, blokere alt hvad de kan komme i nærheden af. 

Jeg vil anbefale dig at nærlæse de betingelser du har accepteret ved brugen af spillet efter som det giver noget. 

Altså lad os antage dette er lovligt, så skal du jo som alt andet naturligvis betale skat og moms af det. 

Lige med følgende undtagelser: 

- Du behøver ikke at lade dig momsregistrere ved omsætning under 50.000 kr (12 måneders periode). 

- Du skal naturligvis stadig betale skat af det, som alt anden indtægt på ligefod. Du ændre bare din forskudsopgørelse, til den omsætning du cirka estimere. Og så tager resten, ved enden af året. 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)