Hej Anders Du har ret, det er et dårligt eksempel med restbeløbet i DKK. Vi skal nok få rettet guiden til i næste uge. Men hvis jeg forstår din "case" rigtig, så kan du stadigvæk følge guiden. Du skal dog først klikke ind på fakturaen og klikke på "Registrer betaling" knappen. Så vil popup'en "Registrer betaling" bliver vist, og her kan du se det beløb i DKK du mangler for at udligne fakturaen, se her: Nu da du kender restbeløbet i DKK, kan du følge guiden. |
Hej David,
Jeg tror du har misforstået casen. Der er ikke noget restbeløb, da beløbene i de fremmede valutaer er blevet betalt.
I dit eksempel ovenfor mangler kunden at betale USD 19,88 - det er ikke tilfældet her.
Problemet er, at det er et andet beløb jeg modtager i DKK pga. valutakursens ændring, end det beløb jeg burde modtage, såfremt fakturaen var blevet betalt straks ved udstedelsen.
Det beløb, der oprettes på kontoen for debitorer, i DKK, ved fakturaens udstedelse, er forskelligt fra det jeg modtager ved fakturaens betaling.
Og så opstår der en ubalance på debitorkontoen.
Denne ubalance må kunne konteres på en konto for valutakursdifferencer.
Vil jeg mene.