Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan markedsfører man en IT-virksomhed i 2015?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Herlev
Tilmeldt 15. Nov 11
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 17:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Når man har fået defineret sit produkt, lejet kontor i storbyen, registreret IVS'et, opnået selskabsbankkonto, installeret NemID og IT, registreret domæner og telefonnumre, åbnet hjemmeside, absolut styr på bogholderi og regnskab, så er det jo tid til kunderne. Men, hvordan er det nu lige i 2015? Der er sket meget siden en tid, hvor man indrykkede en annonce i lokalavisen - og ugen efter sad klar med kaffe og notesblok og besvarede telefonopkald fra de mange interesserede kunder.

I en tid, hvor IT-skandalerne ruller gennem medierne på daglig basis, så skulle man jo tro, at det var en smal sag, at sælge sikker IT. Det er det dog ikke - da forskellige interesser betyder, at kunderne bruger usikker IT i stor stil - og holder fast i det. Se bare kommunerne og staten. Du sidder måske endda selv med en ældre Windows-baseret computer, der bærer kritiske kundedata, mens du åbner post og surfer på internet'et - når du burde holde det adskilt - og i øvrigt helst bruge et sikrere system som Linux. Foruden det, er der endeløse rækker af frustrerede kontorerer rundt omkring, der har vanskeligheder med tidens krav til selvbetjening og IT. Det er ikke længe siden, jeg mødtes med en succesrig virksomhedsejer, der hverken havde e-mail eller dankorterminal i forretningen.

Så, jeg er meget nysgerrig på, hvordan man kan komme stille og roligt godt i gang?

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 19:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Netværk er vejen frem. Jeg har selv arbejdet med IT support og sikkerhed, og de fleste kunder kom gennem netværk og mund-til-mund anbefalinger.

Mvh Carsten

Fra London
Tilmeldt 4. Jan 15
Indlæg ialt: 1351
Fra  Jannik Hansen Ltd. Skrevet kl. 19:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Ballerup
Tilmeldt 31. May 11
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 00:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Michael

Det bedste du eventuelt kan gører er at bruge, Google Adwords til at starte med samt facebook med en alders grænse fra (18-49) Hvor du i første omgang betaler for sponsor og for kendt dig selv, og hvem du er, samt hvad du tilbyder.

Hvis du har noget med webshop så spred det til alle,

hvis du har noget med physisk butik så er det bedst at definere området på hvilke kunder samt afstanden til butikken (radius i face eller google adwords)

Så kort og kontakt - 2015 = Google Adwords samt Facebook

Held og lykke

Mvh Seb

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 01:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Sebahattin:
Så kort og kontakt - 2015 = Google Adwords samt Facebook

Jeg vil sige at det kan være en udemærket ide, hvis man sælger et produkt kunderne aktivt søger efter. Men min erfaring med salg af sikkerhedsløsninger, som godt nok ligger nogle år tilbage, er, at de typiske kunder ikke mener at de har et behov for disse løsninger. Og når ikke de mener at behovet  er der, søger de ikke aktivt efter det.

Jeg mener man bliver nødt til at være lidt mere opsøgende. Man kan eks. tilbyde en gratis tilstandsrapport (i opstarten), hvor man tjekker computere og servere for opdateringer, software versioner, router opsætning, netværk etc. Og så give et tilbud på at løse de problemer man finder.

Mvh Carsten

Fra Aabenraa
Tilmeldt 14. Apr 12
Indlæg ialt: 273
Fra  Duet IT Skrevet kl. 08:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu er IT virksomhed jo et ufattelig bredt begreb, men uanset hvad er netværk aldrig en skidt ting som Carsten nævner. 

Men der er alt andet lige forskel på om du prøver at udvikle en konkurrent til Microsoft Windows, eller vil hjælpe fru Olsen med at tilgå sin e-Boks. :-)

Jeg ville først og fremmest prøve at identificere din primære målgruppe, både med hensyn til alder og lokation. Derefter kan du begynde at overveje (eller spørge) hvad den bedste mulighed for markedsføring ér. 

Selvom du arbejder indenfor IT, behøver online-markedsføring ikke nødvendigvis at være den bedste løsning. 

Fra Sorø
Tilmeldt 4. Oct 14
Indlæg ialt: 999
Fra  MHN Consulting Skrevet kl. 12:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er helt enig med Brian.

Brian B:
Selvom du arbejder indenfor IT, behøver online-markedsføring ikke nødvendigvis at være den bedste løsning

Hvis det er enterprise kunder du går efter så er du ude i noget "high-touch sale", det vil sige noget med at få booket møder med de rigtige personer, følge op, lave tilbud osv, og der må du forvente en lang og kostbar salgsproces, så hvis du vil ind på det marked skal du sørge for, at dit "produkt" er prissat efter det - og så glem adwords mm, ihvertfald i starten.

En anden måde at komme ind på er Freelancer vejen, prøv at tage kontakt med f.eks Prodata, og fortæl lidt om hvad du og dine medarbejdere kan ?

Men vigtigst af alt, find ud af hvem dine kunder er og hvordan du når dem, segmentering er alt afgørende her.

//Morten

Fra København
Tilmeldt 29. Jan 15
Indlæg ialt: 29
Fra  RED consulting Skrevet kl. 23:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Michael,

Først og fremmest tillykke med din virksomhed :-) Det lyder som om, at du har brug for en salgsstrategi. En salgsstrategi vil give dig et overblik og en plan for hvordan du skal etablere en kundebase. I en salgsstrategi skal du fokusere på følgende områder. Overvej de enkelte punkter nøje, gerne sammen med en ligesindet, og skriv det ned så det bliver helt konkret.

Produkt/ydelse: hvad er det præcist du tilbyder?  

Målgruppe: hvem er det du tilbyder det til?

Værdi: hvilken værdi skaber dit produkt for kunden?

Beslutningstager: Hvem har budget og beslutningskraft til at indkøbe dit produkt/ydelse?

Konkurrenter: Hvem er dine konkurrenter? Hvad kan du lære af dem? Hvordan kan du differentiere dig?

Taktik (tænk kreativt): Hvordan kommer du bedst muligt i kontakt med beslutningstager?

- Kender du nogen der kender den type beslutningstagere? Netværk!

- Skal du selv ringe og booke mødet? I så fald skal du have dit salgsbudskab på plads.

- Skal du finde en samarbejdspartner, der kan positionere dig overfor beslutningstager? Skal du være underleverandør til at starte med?

- Skal du deltage i relevante messer?

- Skal du lave PR ved at udtale dig til computerworld eller andre relevante medier? Specialistviden?

Det er vigtigt, at du udvælger salgsinitiativer der er realistiske i forhold til de ressourcer du har til rådighed. I min verden er der ingen grund til at prioritere annoncering i første omgang, da du primært har brug for nogle få gode stabile kunder, der på en eller anden måde er knyttet til dig netværksmæssigt. Det er efter min mening det sundeste fundament.

Hvis du forholder dig til alle de her faktorer og samler det i en salgsstrategi, er du kommet nogle skridt nærmere dit ønske om at etablere en kundebase. Men husk at eksekvering er altafgørende. En plan uden handling, er i bund og grund værdiløs.

Mvh

Reduan    

[Manuel signatur med banner og link fjernet af moderator i helhold til Aminos regler]

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)