Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Overdragelse/salg og evt. lukning af I/S

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Jan 15
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 10:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg har sammen med min partner kørt et I/S med et anderledes forretningskoncept. Der har været mange udfordringer og vi var meget hurtigt over stepperne med vores idé. Vi fik sent gang i en firmakonto. Faktisk først efter vi havde udgifter og indtægter. 

Vi sidder nu og drøfter at lukke virksomheden. Eller overdrage den. Jeg er kørt ned og vil gerne andre veje og min partner ved ikke hvad han vil gøre med virksomheden endnu. De udgifter vi har haft har vi betalt privat indtil videre. Skal man købes ud, eller kan man godt overdrage sin part? Min partner overvejer at beholde I/S'et og bruge det til et andet projekt han kører, hvor han har to andre partenere. I så fald hvordan kommer de ind? 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:53
Hvor mange stjerner giver du? :

til en start lyder det lidt som, at I mangler lidt styring = mangler et regnskabsprogram og et fuldt ført regnskab. Det skal fixes som nr 1. Det er helt ligemeget om I har bruge private eller firmapenge - Private skal i regnskabet i status - mellemregning - privatindskud så det fremgår, at jeres I/S "skylder jer disse penge.

Her kan I ha behov for en bogholder - evt www.agera.dk for at få tilbud. Det behøver ikke være dyrt men I skal ha orden på regnskabet

Så kan du godt overdrage din anden til en anden og samme bogholder/revisor kan hjælpe med det. Dine aktiver skal gøres op og sælges videre så du ikke selv beholder noget du har købt via I/S regnskabet som udgift/moms og en evt goodwill skal gøres op (findes måske ikke) Igen kan bogholder/revisor hjælpe med opgørelse så du får de tal du skal ha på din selvangivelse (måske mangler du allerede tal til 2014 og ved udtræden også til 2015)

Udtræder du blot - skal der også opgøres værdier til skat og din ven skal så stifte enkeltmandsvirksomhed med nyt CVR til videre drift

vh john H 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)