Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

En side a la Trivago i Wordpress - hvad siger eksperterne???

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)
Fra Randers
Tilmeldt 3. Sep 08
Indlæg ialt: 367
Skrevet kl. 19:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Som overskriften siger så vil jeg høre fra de erfarne Worpdress eksperter her på Amino, om det er muligt at lave en side som Trivago.com i Wordpress eller vil være bedst at kode siden helt fra bunden af ???

Grunden til jeg spørger er at jeg har et lignende koncept i tankerne lige nu og vil helst starte med det rigtige setup fra starten af. Når det er sagt så tænkte jeg at det ville være måske billigere og nemmere at starte i Wordpress

Hvis det kan lade sig gøre 100% i Wordpress også på længere sigt så vil det være nemmest og bedst at komme i gang med hurtigere. Hvis ikke så må det kodes fra bunden af

Siden vil ligne cirka 80-90% af Trivago.com og der skal hentes priser og info fra 20-30 sider hvor næsten alle har en API.

Ser frem til jeres svar og forslag og gerne evt. et cirka pris

På forhånd tak

Mvh. E T

 

 

 

Tilmeldt 21. Sep 14
Indlæg ialt: 297
Skrevet kl. 19:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du vil holde startomkostningerne nede er Drupal 7 en bedre løsning, da funktionaliteten i hovedtræk kan konfigureres med eksisterende moduler, så det primært er themet, der skal programmeres.

På den lange bane vil en cms-løsning være mere resourcekrævende end en løsning der er programmeret fra bunden, men du kan komme langt med en god server og f.eks. varnish cache og cloudflare cdn.

Hvis du vil have hjælp til at konfigurere et drupal testsite, så du kan få afklaret nøjagtigt hvad der skal laves, er du velkommen til at kontakte mig.

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 20:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Som udgangspunkt vil jeg sige, at et CMS ikke er den optimale løsning. Men det kan nemt være en god løsning i en opstartsfase, hvor man enten ikke har store ressourcer at smide efter projektet, eller hvis man vil have sin ide valideret og få brugere, inden man kaster en formue efter projektet.

At noget er programmeret fra bunden er ikke nødvendigvis et kvalitetstegn. Med skarp(e) programmør(er) kan du få en super løsning, men du kan også ende med noget der er langsomt, ufleksibelt og outdated fra start, hvis det ikke bliver lavet ordentligt.

Så overvej evt. om ikke en løsning som Karsten Hansen beskriver kan være okay i første omgang. Det er mit råd.

Mvh Carsten

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:38
Hvor mange stjerner giver du? :

En lille tommerfinger regel.... ønsker du at lave et website hvor mange data skal indsamles (og parres), stilles der store krav til database-strukturen.

Her er gængse CMS'er sjældent et godt valg, da deres databaseopbygning ikke er lavet præcis til at understøtte dit sites krav.

Det vil sige på sigt vil dit site blive langsomt uden mulighed for at optimere indenfor det givne CMS's rammer.

Et site som Trivago er jo udelukkende en database der bliver fyldt på dag efter dag... men der stilles store krav til at man lynhurtigt kan søge på en pris. 

(Og nu får jeg sikkert hug af en eller flere dataeksperter for dette svar)

Wordpress, Drupal og Joomla er til gengæld gode til nemt at sætte nogle mindre informationssites. (Og der findes et hav af andre CMS'er som jeg undlader at nævne her)

:)

David

Tilmeldt 21. Sep 14
Indlæg ialt: 297
Skrevet kl. 21:53
Hvor mange stjerner giver du? :

David Ruben Karpantschof:
Wordpress, Drupal og Joomla er til gengæld gode til nemt at sætte nogle mindre informationssites.

b.dk og bt.dk er Drupal hjemmesider, så cms-systemer kan bruges effektivt på velbesøgte hjemmesider.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Yes, god pointe... dårlig tommerfinger regel :)

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3528
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 22:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er nu noget korrekt i at man vil få en del mere performance ud af at bygge specifikt til formålet, frem for at bruge de gængse Open Source CMS løsninger. Jeg arbejder selv med blandt andet drupal og WP. Men skal jeg lave noget der skal gøre noget helt specifikt, som fx den løsning som vi hos Arcomus.com tilbyder vores kunder. Så bygger jeg det fra bunden og op. Til en start var systemet bygget med Drupal, dog ikke af mig, men det kørte nogenlunde. men så snart der kom bare nogle få aktive løsninger, kørte det faktisk ret langsomt. Men efter jeg byggede det fra bunden og op, så kunne der rent faktisk køre langt flere løsninger pr server, og med det mener jeg at selv der nåede den ikke op på en tiendedel af hvad drupal gjorde.

Så det kan bestemt betale sig, men det er noget man skal opveje om det kan betale sig, hvilke fremtidsudsigter man har mm. og ja selvfølgelig hvilken opgave der skal løses. for det er ikke en billig løsning.

MVH Kim Tetzlaff

Ekspert i hastighedsoptimering og Teknisk SEO

Optimering og udvikling af hurtige hjemmesider, med mere end 25 års erfaring. Danmarks bedste hastighedsoptimering med speciale i wordpress. Wordpress hjemmeside

Tilmeldt 3. Dec 10
Indlæg ialt: 331
Skrevet kl. 22:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Karsten Hansen:

David Ruben Karpantschof:
Wordpress, Drupal og Joomla er til gengæld gode til nemt at sætte nogle mindre informationssites.

b.dk og bt.dk er Drupal hjemmesider, så cms-systemer kan bruges effektivt på velbesøgte hjemmesider.

Nu er b.dk og bt.dk jo ikke datatunge websites. Ikke i forhold til sites der har data kommende ind meds tons af info om priser eller lignende. Ikke for at kritisere drupal kender det ikke, Vil blot pointere de 2 nævnte sites er letvægtere når det kommer til datamængde. Eller jeg kan ikke se hvor de skulle være data tunge. 

Fra Randers
Tilmeldt 3. Sep 08
Indlæg ialt: 367
Skrevet kl. 11:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for jeres svar og input, jeg er blevet lidt mere klogere :-)

Karsten Hansen:

Jeg nævnte Wordpress da man ser det alle vegne her på Amino og andre steder, men er åben også over for andre CMS systemer hvis de kan klare jobbet. Det er ikke noget jeg selv vil ligge og rode med men vil helst gerne betale mig fra det. Du hører fra mig hvis det bliver aktuelt

Carsten Jacobsen:

Du rammer plet da det er lige det jeg ønsker i starten altså teste markedet og potentialet af her i DK i første omgang og så udvide til andre lande senere hen. Jeg må være ærlig og sige at konceptet efter min mening, har potentiale til at blive ligeså stort som Trivago, men der mangler nogen ting at falde på plads inden da 

David Ruben:

Tak for dit input. Og det er netop det der er mening med siden at indsamle og parre nogen data sammen, og ønsker helst at det kan køre fra starten af uden problemer. Har fået nogen bud hvad det vil koste cirka at kode det fra bunden af men ved ikke om det er for billigt. Prisen var mellem 50.000 og 75.000

Kim Tetzlaff

Du har også fat i noget af det rigtige. Og kan se på svarene at begge løsninger vil måske være gode men at man også hurtigt vil kunne løbe i problemer alt efter hvor succesfuldt det bliver mht. besøgende og trafikken. Har du et bud hvad det vil koste at udvikle det fra bunden af? Et cirka bud

Endnu en gang tak fordi i svarede og kom med jeres input

Fra København
Tilmeldt 28. Mar 11
Indlæg ialt: 288
Skrevet kl. 11:28
Hvor mange stjerner giver du? :

E T:
Det er ikke noget jeg selv vil ligge og rode med men vil helst gerne betale mig fra det.

Jeg kan klart anbefale dig, at ligge din opgave op på Amino Freelancer 

Der vil du med garanti få nogle henvendelser fra freelancere, der ønsker at løse din opgave samt hvorfor de mener, at det CMS system de foretrækker, er det helt rigtige :-)

Vh.

Peter

 

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)