Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Moms på stadepladser?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 26. Jan 15
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 17:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Er begyndt at lave indendørs loppemarkeder rundt om i landet, første gang er det fint, uden CVR nr osv men vil man gerne lave nogle stykker i løbet af året, ryger man jo så smukt over 50.000,- CVR grænsen.

 

Så er lige gået i tænkeboks ( læse boks ) for at hitte ud af om det overhovedet kan betale sig, mht moms og skat osv

Mit spørgsmål er så flg, jeg tager feks 100,- for at leje en stadeplads ud, skal jeg betale moms af den indkomst? Jeg mener at man kan få moms fritagelse for udleje af stadepladser, er det sandt?

Er her en eller flere der er erfaring med projekter som mit , så giv endelig lyd fra jer :)

Selvom det ikke er noget man bliver rig af, er det sgu meget sjovt at sætte det i gang :)

 

Ser frem til at høre fra jer

 

Vh

Haugaard

Tilmeldt 13. Jul 15
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 13:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Haugaard

Jeg er nysgerrig, hvordan startet du op ?

Er selv igang med noget ligne, og er også i tvivl med moms osv.

hilsen Charlotte

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 14:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Haugaardloppe:

Mit spørgsmål er så flg, jeg tager feks 100,- for at leje en stadeplads ud, skal jeg betale moms af den indkomst? Jeg mener at man kan få moms fritagelse for udleje af stadepladser, er det sandt?

Der findes en afgørelse på et bindende svar fra Skatterådet på netop stadepladser (SKM.2008.548.SR) men den kan ikke bruges med mindre den passer på dine forhold.

Så først, bare for at forstå din forretningsmodel, lejer du en hal eller lign også opdeler du i mindre pladser/stader og videreudlejer dem? eller hvordan skal din udlejning af stadepladser forstås?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)