Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Erkommuner fritaget for moms?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Egå
Tilmeldt 9. Feb 11
Indlæg ialt: 32
Fra  Potentialejægeren Skrevet kl. 12:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Bliver i tvivl om hvad jeg egentlig bør gøre, nu hvor jeg sidder og ordner regnskab, og kan se der er adskillige kvitteringer på kommunale parkeringspladser, men der står ikke moms på kvitteringerne?

Og så en anden ting:

I mit sorteringsarbejde opdager jeg en kvittering fra 2013 som jeg v en fejl ikke har fået bogført.

Er det bare ærgerligt, eller kan jeg godt bogføre den nu?

Mvh RIkke

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 12:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er ikke moms på betaling for parkering.

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 12:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Dobbelt-konfekt

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:52
Hvor mange stjerner giver du? :

faktisk er der moms på nogle parkeringer - jeg mener ex europark er momsregistret og der er moms på deres kvitteringer MEN hvis det er en hvidpladebil må man i alle fald ikke trække momsen fra uanset den er på kvitteringen

Ellers er kommuner skam momspligtige for deres momspligtige aktivitet men de har også ikke momspligtig aktivitet - f.eks vil kommuneskoler vel ikke være momsregistrerede

Helt overordnet - hvis nogen er momspligtige så vil det altid stå på regningen og gør det ikke - så er der ikke fradrag for nogen form for moms og som sagt ALDRIG for hvidpladebiler - parkering - broafgifter - benzin og alt

Den gamle regning hører jo til gamle år men det er vel et pyt beløb som du bare kan bogføre i år og skrive gammel regning dukket op, specielt hvis det er parkering uden moms (personligt smed jeg den bare væk med et let smil)

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Egå
Tilmeldt 9. Feb 11
Indlæg ialt: 32
Fra  Potentialejægeren Skrevet kl. 14:06
Hvor mange stjerner giver du? :

TAk John.
Men udgifter til bro, parkering etc skal da vel bogføres som udgifter? Blot ikke moms refusionsberettiget, ikke?
Den gamle regning er på et køb af vare ...

TAk for info :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:37
Hvor mange stjerner giver du? :

jo - de er udgifter hele beløbet. Er det en privatbil så skal benzin jo ikke være en del af de ETC du skriver - men broafgit bør du tage ind som udgift da det ikke er del af statens takster for kørsel som jeg husker det MEN til gengæld mener jeg at hvis du som selvstændig tager fradrag for kørepenge efter ført kørebog - så omfatter dette fradrag sjovt nok også parkering så der skal du ikke ha regningen ind hvis du tager fradrag for kørsel i egen bil skattemæssigt efter kørebog

I stedet for statens takster kan du fratrække de faktiske omk i.h.t. kørebog = driftsomk delt med alle km privat og erhverv gange de rene erhvervs kilometer - men statens takster er ofte bedst og enklest - omfatter i så også allerede parkering faktisk

Se lige om en anden har bedre svar

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Egå
Tilmeldt 9. Feb 11
Indlæg ialt: 32
Fra  Potentialejægeren Skrevet kl. 19:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Wow
Tak
Der lærte jeg noget nyt ;)

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)