Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Firmabil + skattefri kørselsgodtgørelse

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra Brønderslev
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 514
Fra  Daltek IVS Skrevet kl. 21:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

For lige at slå det fast er min overskrift måske lidt misvisende. Jeg ved godt at jeg ikke må udbetale skattefri kørsel når jeg kører i firmabil.

Spørgsmålet går på hvordan det administreres hvis en bestemt ansat skal have adgang til en firmabil, men resten ikke har. Det kan eksempelvis være en sælger der kører rigtig meget, mens vi andre der kører knap så meget kører i vores egne private biler ?

Er skat ligeglad og reder alle over en kam, eller kan man administrativt sige at det kun er den ene medarbejder der kører i bilen og derfor er det kun ham der må undvære sin skattefri kørselsgodtgørelse ?

Mvh

Ruben

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:26
Hvor mange stjerner giver du? :

der er aldrig skattefri kørselsgodtgørelse for noget som helst andet end kørsel for arbejdet i ENS PRIVATE BIL. Du kan derfor jo ikke ha en firmabil og gi nogen som helst kørselsgodtgørelse og er det en hvidplade bil giver den medarbejderen skat af fri bil - i princip første gang den holder hjemme på hans adresse - og det vil den kunne også for flere som har den med hjem - så det er ret rodet

En firmabil har firmaet udgiften for og det giver ikke spor skattefri kørselsgodtgørelse men det skriver du jo selv i linie et - så jeg kan misforstå hvad det er du vil med spørgsmålet faktisk?

De af jer der kører i jeres private biler - fører kørebog og har hver især ret til skattefri kørepenge - hvis I er lønmodtagere i selskabet - Det afhænger kun af kørebogen som skal være korrekt ført og dokumenterbar hvis skat vil kontrollere (og arbejdsgiver har i første hånd kontrol pligten) http://johnhannover.blogspot.dk/2013/04/krselsgodtgrelse-ogbefordringsfradrag.html

vh John H 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)