Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilke papirer er nødvendige ift. lovgivningen?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Dec 14
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 12:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa. 

Jeg har fundet et par leverandører der sælger nogle kendte mærker. De virker pålidelige nok, men lige så snart jeg spørger ind til om deres produkter er originale/ægte, skriver de at selvfølgelig er de det. Men kan jeg bruge en mail fra dem hvor de garanterer at de er ægte hvis loven kommer efter mig, eller er det nødvendigt med mere dokumentation?

Produkterne er indenfor tekstil branchen.

Håber i kan hjælpe mig! :)

VH. Fredrik 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:21
Hvor mange stjerner giver du? :

du kan bruge deres garanti til at stille krav om at DE skal betale evt udgifter du får, men du kan ikke bruge dem til noget som helst i forhold til hvis f.eks Ralph L kommer efter DIG for at sælge kopier. Hele ansvaret er dit og du kan ikke henvise Ralph L til dine leverandører (selv om de sikkert gerne vil vide hvem de er) Ansvaret og en evt bod er DIN og din alene - indtil du får en person langt borte i Asien til at sende dig en pose penge der dækker den omkostning :)

http://johnhannover.blogspot.dk/2014/03/kopivarer.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 13:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Frederik,

Speditørfirmaer som har med import af mærkevarer at gøre, har typisk en erklæring direkte fra den som har rettigheden til det pågældende mærke som giver dem lov til at transportere/importere netop det mærke.

Så måske kunne du spørge om de ligger inde med en sådan tilladelse og om du må se den. Alternativt kan man kontakte indehaveren/rettighedshaveren af netop det mærke du ønsker at købe om den virksomhed har tilladelse til at sælge deres produkt.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)