Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Brug af private ting i virksomhed?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 23. Jan 15
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 11:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa.

Når man starter en enkeltmandsvirksomhed op, hvordan er det så med fx pc, printer osv.

De er jo mine private ting, er der regler for hvordan (og om) jeg må bruge dem i virksomheden?

- altså egentlig låner jeg dem reelt ud til virksomheden, må man det eller skal der købes nyt der kun hører til i virksomheden?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46435
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Du må bruge dem alt det du vil. Du må reelt også sælge dem til virksomheden og dermed opnå en udgift i virksomheden som jo trækkes fra indtæger ved skatteberegning

Det giver en vis skattefordel. Du skal så ha en meget reel vurdering af deres pris som de står her og nu som brugt = f.eks en pris du kan finde på DBA eller få en pris fra en forhandler hvad de vil koste som brugt. Så sælger du dem til den pris MAX markedspris privat til virksomheden

Bagdelen er, at det så er virksomhedens computer og printer og hvis du lukker eller omdanner - så skal du købe dem tilbage igen selv - og det skal ske med moms

Eneste forudsætning er, at du skal bruge computer og printer i din virksomhed - hvilket jo forekommer sandsynligt

Men - i alle fald  JA du må bruge dine private ting alt det du vil i din nye virksomhed - læs lidt mere helt basalt om SKAT OG MOMS I NY VIRKSOMHED og tillykke med den

vh John Hannover 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 23. Jan 15
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 12:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusinde tak for hurtigt svar :)

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)