Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

fradrag overnatning i Bed and Breakfast

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 30. Jan 14
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 18:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

jeg er sales agent og en gang i mellem skal jeg overnatte i forskellige byer i Dk.

Sidste gang var jeg i en Bed and Breakfast. Jeg fik ikke en faktura, men en slags "kasse note" med datoen, pris per nat (500 dkk) og navnet og adressen.

Kan jeg fradrag med den slags kasse note. Ellers skal jeg have en officiel faktura? 

Kan jeg fradrag 75% af moms

Tak for jeres hjælp ;-)

Marta

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46442
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:10
Hvor mange stjerner giver du? :

det vil være godt at be dem om at deres sted fremgår og vigtigt at det fremgår om det kun er overnatning eller om det er med morgenmad 

for 2014 var der 75% af momsen i momsfradrag og det er fra 1/1-2015 ændret til 100% - men er det med morgenmad ses det som bespisning med kvart momsfradrag - så specificeret regning eller en der siger - uden morgenmad eller lignende er klogt

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46442
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:11
Hvor mange stjerner giver du? :

skriv også kort formål - kundebesøg xxxx - specielt fredag kan det være godt at ha årsag med - men det er nu generelt godt

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 30. Jan 14
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 19:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for det hurtige svar John,

i kassenote står "Overnatning", men fordi Bed and Breakfast er ikke momsregistreret (der er ikk CVR nr) var jeg ikke sikker på om jeg må fradrag overnatnings omkostninger og 75% af momsen. Jeg vidste ikke at nu fra 1/1 2015 kan man fradrag 100& af momsen af overnatningen. Gode nyheder ;-)

Jeg er et lille enkeltmandsfirma med lille erfaring og kommer fra Barcelona. Jeg startede mit firma sidste år og når jeg rejser rundt Dk (for at besøge mine kunder og potentialle kunder) og jeg skal spise frokost eller aftendsmad på restauranter plejer jeg at bogføre som omkostninger og når jeg har lavet mine moms raporter har jeg fradragt 25% af momsem. Håber at det er ok. Jeg kan huske at jeg har læst på skat.dk at når man er enkeltmandsfirma må man godt fradrag spisning omkostinger (når de er virksomhedsrelaterede). Men i nogle forum fra Amino har jeg læst at spise frokost er "privat forbrug" og man må ikke fradrag....

Håber at du kan forstå mit dansk, selvom det ikke er100% helt på plads endnu...men det kommer ;-)

Mvh

Marta

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46442
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:04
Hvor mange stjerner giver du? :

madeinbcn:
kassenote står "Overnatning", men fordi Bed and Breakfast er ikke momsregistreret (der er ikk CVR nr) var jeg ikke sikker på om jeg må fradrag overnatnings omkostninger og 75% af momsen. Jeg vidste ikke at nu fra 1/1 2015 kan man fradrag 100& af momsen af overnatningen. Gode nyheder ;-)
uha  hvis der ikke er moms på regningen er der jo ikke moms på og så har du naturligvis ikke fradrag for betalt moms. Moms er ikke noget du kan hitte på, det skal være tydeligt på regningen fra en dansk momsregistreret virksomhed for at gi fradrag

Frokost kan du ikke fradrag i enkeltmandsvirksomhed - moms eller ikke. Alle skal ha frokost - men hvis du er bortrejst mere end 24 timer ad gangen kan du ha fradrag - men slet ikke fradrag for en alm frokost hvor du overnatter hjemme. Det er et punkt skat falder over lige med det samme - selvom du jo kan sige "I am from Barcelona" som elskede manuel i Fawlty Towers :)

få det rettet- kun fradrag for mad ved over 24 timers rejse og kun moms hvis den er med på regning for momsregistret

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 30. Jan 14
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 22:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Ok John, tak for det igen.

hahahaha det er sjovt med Manuel fra Fawlty Towers...Jeg er sikker på at skat Dk vil aldrig acceptere en undskyldning lige som "I know nothing, I am from BCN". ;-)

Jeg vil få rettet det med ikke fradrag for frokost, kun ved over 24 timers rejse og kun moms fradrag hvis den er med på regning...

Men nu er lidt for sent...jeg har nogle "frokost" moms fradrag 1st, 2nd og 3 kvartal....2014...men alt i alt kun 50 dkk i betalt moms...Skal jeg rette mine 3 sidste moms repporter på skat.dk? Ved slet ikke hvordan jeg skal gøre det.;-( I am from BArcelona ;-)

Eller skal jeg bare vente på at SKAT måske tjekke min "moms" rapporter og ringe til mig. Ups..

Men hvis en dag spise jeg frokost sammen med en af mine kunder og jeg invitere til ham/hende....må jeg ikke få fradrag? Som representations omkostinger? 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46442
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:33
Hvor mange stjerner giver du? :

nej jeg ville ikke rette 50 kr bagud - det må høre til bagateller - vis tråden her til dem, de er også mennesker - skulle det ske

Jo du må ha fradrag for at invitere en kunde ud - på restaurant - samme som ApS har - nemlig fuldt fradrag for omkostninger og den kvarte moms

vh John 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 30. Jan 14
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 22:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Tusind tak igen for din hjælp John ;-)

Jeg vil ikke rette den lille fejl, og "from now on" vil jeg kun fradrag når jeg inviterer mine kunder og når jeg er ude og spise frokost/aftendsmad når jeg overnatte andre steder og ikke hjemme.

Det har været super at få dine gode råd,

Mvh

Marta, fra Barcelona

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)