Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Summasummarum dobbeltbilag / årsafslutning

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)
Fra København Ø
Tilmeldt 28. Nov 12
Indlæg ialt: 33
Fra  Tasteriet ApS Skrevet kl. 21:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Det lyder da mystisk - hvordan går det så op debet/kredit mæssigt? Som jeg læser det, har du én kredit post på banken på 500 kr men to debet poster på 500 kr på hhv den ene og den anden kreditor?

Har du prøvet at kontere direkte på kreditoren?

Tag en sikkerhedskopi først og gør så følgende:

Lav to linjer

I den første skriver du leverandørkontonummeret i "Konto" feltet. Sæt 500 kr. i kredit

I den anden linje vælger du samlekontoen for kreditorer i "konto" feltet, og så sætter du beløbet i debet.

Ovenstående vil ikke påvirke samlekontoen, da der går 500 kr ind og ud, men det vil påvirke din kreditorkonto med 500 i kredit, og så burde tingene stemme

Fra Odense
Tilmeldt 8. Aug 07
Indlæg ialt: 217
Fra  Techmaster Skrevet kl. 09:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Til Jákup

Det går ikke op, men Summasummarum melder ikke fejl ved bogføring af kladen. Netop derfor mener jeg ikke det burde kunne lade sig gøre, og at det er en uhensigtsmæssighed i Summasummarum.

Jeg kan sagtens kontere direkte på kreditoren, men det udligner ikke fakturaen. Jeg kan ikke kontere manuelt på samlekontoen (65100) det vil Summasummarum ikke være med til.

Til Jørgen

Ja jeg har prøvet at udligne fakturaen i 2014 til mellemregningskonto, og så udligne mellemregninskontoen til banken i 2015 hvor regningen er betalt, men det afhjælper ikke problemet, når jeg overfører posteringer til 2015 regnskabet går det galt igen. Din ide med at eksportere posteringer indlæse backup og derefter importere posteringer lyder ret fornuftig, jeg kan bare ikke se hvordan jeg eksporterer posteringerne fra Summa  ?

Fra Odense
Tilmeldt 8. Aug 07
Indlæg ialt: 217
Fra  Techmaster Skrevet kl. 09:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Brian Bolander Hansen:

kan bare ikke se hvordan jeg eksporterer posteringerne fra Summa  ?

Jeg fandt frem til hvordan jeg eksporterer posteringerne så den løsning prøver jeg Smile

Fra København Ø
Tilmeldt 28. Nov 12
Indlæg ialt: 33
Fra  Tasteriet ApS Skrevet kl. 12:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hej Brian

Du kan indstille summa til at tillade posteringer direkte på samlekontoen - mener det ligger under filer -> egenskaber for regnskab -> posteringer eller noget lignende.

Virker det heller ikke, hvis du sætter fakturanummeret på?

Jeg ville prøve samme procedure igen med den tilføjelse, at jeg satte fakturanummeret på, inden jeg gik i gang med at eksportere og importere - man kan hurtigt komme til at fucke op i filerne og så skal man starte helt forfra :)

Fra Odense
Tilmeldt 8. Aug 07
Indlæg ialt: 217
Fra  Techmaster Skrevet kl. 08:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej med jer

Nu tror jeg endelig at jeg har fået styr på tingene og jeg skylder vel lige at fortælle hvad der skulle til.

For at repetere så er problemet at hvis man har to købsbilag med samme nummer sker der i Summa det, at når man indsætter et af bilagene i faktura og bogfører det, posterer Summa beløbet på begge bilag.

Jeg har løst det ved at bogføre på 2014 bilaget sådan at det går i nul og modpostere på samlekontoen, takker Jakup for hint om at jeg i indstillinger kan tillade postering på samlekontoen. Når 2014 bilaget er i nul sletter jeg bilaget, det findes stadig i 2014. 2015 bilaget (som er betalt og bogført mod bankkonto med betalingsbeløbet tidligere) indsætter jeg herefter i kladden og udligner også dette til nul med modpostering på samlekonto, og da 2014 bilaget er væk/slettet sker der ikke længere ulykker med det.

Så vidt jeg kan se laver ovenstående ikke ballade i regnskabet og tallene passer.

Takker for jeres indsats Smile

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)