Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Sælger en del af min virksomhed

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 11. Sep 13
Indlæg ialt: 17
Fra  Bulbs of Aarhus Skrevet kl. 10:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer.

Jeg ejer idag en enkeltmandsvirksomhed. Nu vil jeg gerne sælge en del af den til et familiemedlem. Hertil følger lidt spørgsmål.

Hvordan gør man så det med alt det tekniske som:

Må der godt være to ejere, når det nu hedder en ENKELTmandsvirksomhed, eller skal selskabsformen ændres? Vi har på nuværende tidspunkt ikke egenkapital til et ApS eller A/S.

Det beløb det koster vedkommende at købe en andel i virksomheden, skal bare tilgå virksomheden. Kan han bare lave en ganske almindelig bankoverførsel til erhvervskontoen, eller er der nogle komplikationer forbundet herved?

Håber I kan hjælpe.

De bedste hilsner

William Jeppesen

Fra London
Tilmeldt 4. Jan 15
Indlæg ialt: 1351
Fra  Jannik Hansen Ltd. Skrevet kl. 10:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej William, 

Enkeltmandsvirksomhed er som det lyder, kun for en enkelt "mand". 

Derfor er det mest oplagte at "opgradere" det til et fler-ejeres I/S hvilket administrations mæssigt er det samme - men bare tilladt med flere ejere. 

Der en tråd om det her ellers kan du søge på google efter "ændre enkeltmandsvirksomhed til I/S". 

Derudover, vil jeg så anbefale dig at du ofre lidt penge på om ik' andet en billig advokat/revisor til at hjælpe dig igennem processen. Fx søg via Agera. 

Good luck!

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:28
Hvor mange stjerner giver du? :

god ide med at bruge www.agera.dk til at få hjælp så I gøre det ret - uanset I vælger I/S eller IVS hvor sidstnævnte er en selskabsform som kan stiftes med helt ned til 1 kr i kapital (fraråder jeg - stift mindst med nok penge til at dække ALLE udgifter indtil I er sikre på indtægter da det er besværligt at skyde penge ind (rentekrav)

læs evt forskel mellem personlig virksomhed som I/S og selskab som IVS eller ApS http://johnhannover.blogspot.dk/2013/04/personlig-virksomhed-is-eller-starte-i.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)