Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

selvstændig tolk! pleas hjælp:)

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Jan 15
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 20:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle sammen. 

jeg er en HA-Jur studerende og ved siden af arbejder jeg som freelancer tolk for forskellige firmaer. Nu er det sådan at jeg går rundt og tænker på at blive selvstændig, men har ikke helt styr på tingene og derfor ønsker jeg jeres hjælp og håber i kan hjælpe mig!.

Er den nogen som har forstand på en ''Tolkevirksomhed''?  Hvor kan man lave rekvisition bilag til medarbejder? er der en program for det? 


hvad kraver der for at være selvstændig tolk med eget cvr? og hvordan skal man kræve pengene for en en tolkeopgave man har udfør?

 

Glæder mig til at høre om jeres meninger! jeg håber i kan hjælpe. jeg har det nemlig ikke godt med at jeg skulle tolke for en firma som tage halv delen af pengene uden at lave en dyt udover at tage telefon opkald. :P

Tilmeldt 1. Apr 13
Indlæg ialt: 138
Skrevet kl. 20:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej m2005

Du opretter dig som en hver anden virksomhed, med CVR nummer (hvis du satser på at omsætte for mere end 50.000 på 12 måneder.

Når du laver fakturaer, har du et varernummer for de forskellige ydelser, lidt ligesom hvis det var forskellige varer du havde i fysisk forstand.

Skriv en time pris, og herefter hvor mange timer du har brugt på et givent projekt.

Denne faktura kan du fremsende til din kunde. dermed bliver pengene krævet præcis, som hvis du solgte en almindelig varer. Det er så op til dig om kunden skal betale netto kontant, eller om de skal have noget kredit, evt. NK8 eller lignende

De fleste regnskabsprogrammer tilbyder at man kan lave rekvisitions nummer på sine fakturaer/bilag, så det burde ikke blive noget problem..

håber mit råd kan hjælpe


Bedste hilsner

Birk

Fra Århus
Tilmeldt 17. May 11
Indlæg ialt: 42
Skrevet kl. 23:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tillader mig at blande mig her. 

Vedr. "Tolkefirmaerne ikke laver en dyt, udover at tage telefonen" 

Hvor tror du dine opgaver kommer fra? Det er tolkebureaet som skaffer dig arbejde, sørge for alt det administrative arbejde, fakturering af kunder og i sidste ende ansvarlig for det arbejde du har udført. 

Det er tolkebureaet der har den daglige korrespondance med kommuner, sygehuse og retsvæsen.

Du kan også sige at vikarbureau ikke laver en dyt så? Det ville være smart at du undersøgte det nærmere, før du begynder på sådanne udtalelser og påstande. 

Mvh David

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)