Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Regler ved affiliate udbetaling (udbetalingsbilag)

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Roskilde
Tilmeldt 10. Jun 13
Indlæg ialt: 441
Skrevet kl. 20:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har søgt på dette uden at kunne finde ordentligt svar. Jeg har fundet u af følgende:

- Man må godt lave en udbetaling til affiliates uden faktura med et udbetalingsbilag i stedet

- I forhold til moms er det ligesom med faktura - dvs. private = ingen moms, virksomheder = moms, som de skal indbetale igen - udenlandske virksomheder eller privatpersoner = ingen moms (til virksomheder skal der dog stå at de skal stå for at afregne moms i deres land)

Men hvad er kravene til et udbetalingsbilag? Kan det godt bare være en omvendt faktura (altså med minus foran)? Så affiliate partneren får en faktura hvor partneren skal betale -xx kr. (altså får xx kr. udbetalt)?

Jeg går ud fra jeg stadig skal have CPR nummer ved privatpersoner så jeg kan indberette det som B-pligtig indkomst.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:31
Hvor mange stjerner giver du? :

kender ikke det store til betalingsbilag - men CPR der stiller deres medie til rådighed for reklame hører mig bekendt ikke under indberetningspligt - det er ikke en form for arbejde - og du skal bare udbetale som du beskriver - Mig bekendt kræver f.eks google heller ikke CPR men blot navn og adresse og status som enkeltperson - modsat hvis det er som virksomhed - og privatpersonens regler er de alm moms regler med 50.000 kr grænse

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Roskilde
Tilmeldt 10. Jun 13
Indlæg ialt: 441
Skrevet kl. 20:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

kender ikke det store til betalingsbilag - men CPR der stiller deres medie til rådighed for reklame hører mig bekendt ikke under indberetningspligt - det er ikke en form for arbejde - og du skal bare udbetale som du beskriver - Mig bekendt kræver f.eks google heller ikke CPR men blot navn og adresse og status som enkeltperson - modsat hvis det er som virksomhed - og privatpersonens regler er de alm moms regler med 50.000 kr grænse

Tusind tak for det. Så ved jeg da i hvert fald det - så er det bare i forhold til udbetalingsbilaget - og hvordan det skal laves - om man bare kan lave en omvendt faktura eller hvordan.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:59
Hvor mange stjerner giver du? :

du må i alle fald ikke udstede en kreditnota i alle fald - se ex hvordan google gør hvis du bruger affiliate selv - eller andre

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)