Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Oprettelse af IVS.. Hvordan og hvorledes med indskudte kapital?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Jan 15
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 18:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Vi er to som er ved at stifte et IVS selskab, med en start kapital på ialt 24.000 kr. (2 x 12.000 kr.)

Hvordan skal man indbetale  indskudte kapital før man har et CVR nummer? Vores bank skal bruge ejerbog, cvr reg, samt stiftelsesdokument for at oprette konto.

Laver man en egenerklæring om at begge partner indsætter pengene på virksomhedens konto inden en bestemt dato?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:48
Hvor mange stjerner giver du? :

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Jan 15
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 19:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for input. Den kode man skal bruge.. Hvornår får man den, og er det en man kan finde inde på virk.dk efterfølgende?

Har jeg forstået det korrekt at man opretter en "under stiftelse" konto i banken, hvor dette nummer så er i stedet for CVR nummeret?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:13
Hvor mange stjerner giver du? :

nej man kan ikke mig bekendt hente den efterfølgende og normalt er det klart når den kommer og banken vil normalt kræve den og ja det er korrekt - med understiftelse som du beder banken åbne da den skal være erhvervskonto - og klar til tilknyting, det bør en hver bank kende til

vh John H      god vind med det

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 10:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Man kan også vente med stiftelse af bankkonto til cvr nr er synligt, nu når kapitalen er kr 24.000.

I det tilfælde skal kapitalen være lagt i det nye selskabs kasse.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:17
Hvor mange stjerner giver du? :

arguins:

Man kan også vente med stiftelse af bankkonto til cvr nr er synligt, nu når kapitalen er kr 24.000.

I det tilfælde skal kapitalen være lagt i det nye selskabs kasse.

enig - eneste bagdel er at man så først bagefter skal til at "slås" med at få erhvervskonto, og da alle banker ved alt om det (eller ved gud burde vide) med at lave en konto til selskab under stiftelse til IVS - så ville jeg få det op at stå tidligt, for det er desværre for nogen noget, der tager lidt tid og kan kræve lidt tilbudsindhentning.

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 11:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Ikke uenig :)

Kan dog forstå at cvr er synligt flere uger før registrering er gået igennem. Så vil banken have cvr nr så er det en mulighed

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:35
Hvor mange stjerner giver du? :

arguins:
Kan dog forstå at cvr er synligt flere uger før registrering er gået igennem. Så vil banken have cvr nr så er det en mulighed
jeps - men de kræver normalt - enten registreringsbevis  eller den kode som altid kommer (netop til bankbrug) under registreringen af selskabet - men vil de gøre det på basis af bare nummeret kan man givet bruge det og det kommer hurtigt (registrering går vist tilmed tjep nu)

Jeg tror tøven fra banken hænger sammen med hvidvask lov og krav om registreringsbevis (og andet) og at den kode der fremkommer - i bankens system kan erstatte kravet om registreringsbevis (har læst den forklaring fra et par andre der har stiftet)

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Jan 15
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 11:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Man kan vel ikke vente til man har et CVR nummer med at stifte bankkontoen, da pengene skal være overført ved oprettelse?

Må sørge for at holde øje med det nummer Nordea skal bruge for at oprette en konto... Det første svar vi fik fra dem var at de skulle bruge bl.a. CVR nummer for at oprette en bankkonto..

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

hvis de nøjes med CVR kommer det hurtigt men du misser nu heller ikke den kode. og JO du må godt ha pengene i en cigarkasse når det er egenerklæring - men skal jo bruge erhvervskonto i alle fald - men det er OK at du personligt garanterer kapitalen ligger i din cigarkasse under stiftelsen faktisk

alternativt stifter en del selskaber jo for 1000 kr + noget ekstra ofte for momsregistrering som vist stadigt kommer i etape 2 efter stiftelse, for ret små penge

Vælg i så fald et selskab som giver personlig snak/rådgivning med ejeraftale og kapitalstørrelse - og husk mindst at stifte så du har kapital nok til ALLE udgifter der kommer indtil du er sikker på at ha indtægter - da det er besværligt at låne penge ind. Det kan være udg. til stiftelse og vil være udgift til lovpligt arbejdsskade forsikring (regn 1800 kr per heltids ejer uanset løn) og udgift til evt erhvervskonto (kan banken sige) samt en god del andet fra visitkort til evt nødvendige aktiver (hvis jeg husker jeres som 24.000 vil det jo række fint formentlig)

I har vel overvejet at gå op i 50.000 ialt og direkte på ApS  - hvis I på et tidspunkt vil ha det til at være et ApS kan det koste 10.000 at skifte fra IVS og I slipper fri af opsparingskrav

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)