Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Start af ursalg?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 31. Aug 14
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 13:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, jeg skriver grundet en idé jeg er kommet op med jeg er i tvivl om.
Jeg vil lægge ud med at sige at jeg længe... har ledt efter en idé til en webshop. Er endelig kommet til det jeg følte var rigtigt både for mit budget og interesse. 
Siden en tidlig alder har interessen for ure været stor og jeg har en lille god samling. Jeg kom så i tanke om for nyligt, at det da var det det skulle være! Men! Jeg gjorde noget research og bemærkede at der var et "PAR" andre der havde fået den samme idé. Dette er altid et slag i hovedet for mig, og stopper alle former for håb indenfor det. Men denne gang holdt jeg fat i det og ville høre jeres mening. Skulle jeg starte en ur-webshop? eller skulle jeg lade idéen slippe forbi? Mit budget ligger omkring 10.000 og hvis det bliver et "GO" regner jeg med at starte omkring april-maj. 

Håber I vil komme med noget konstruktivt feedback og glæder mig til at læse det. 

- Alexander R. 

Tilmeldt 1. Apr 13
Indlæg ialt: 138
Skrevet kl. 14:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Alexander,

Jeg synes du bør satse på urer, hvis det er dette marked du virkelig brænder for, at der er andre konkurrenter/kollegaer på markedet er kun en positiv ting. Det betyder nemlig at der er et marked for det. 

Lad os antage at du findet noget unikt, som bliver en kæmpe succes, så vil jeg vædde min gamle hat på at der ikke går længe inden de første konkurrenter dukker op. Du skriver du har en startkapital på ca. 10.000 Den vil med sikkerhed kunne blive overmatchet af en evt. konkurrent.

Det du bør gøre er at lave en analyse af hvad du kan gøre bedre end dine konkurrenter. Stil sig selv spørgsmålet: hvorfor skal kunderne vælge dig. 

TIl inspiration kan jeg give dig et par faktorer som du kan differentierer dig på i forhold til dine konkurrenter. Du behøver ikke vælge alle faktorer, men har du en enkelt eller 2, hvor du er bedst, vil du kunne vinde markedsandele:

Leveringstid

Leveringspræcision

Produkttilpasninger
kvalitet

innovation

pris

behandlingstid ved evt. reklamationer

Besvarelser af kundehenvendelser.

Dette var blot nogen. Der findes sikkert mange andre parameter er som du kan differentiere dig på. Det vigtigste er at det i sidste ende giver værdi for kunden, så skal du nok erobrer markedsandele 

Fra Brabrand
Tilmeldt 8. Dec 14
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 20:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Idéen er rigtig fin.
Du bør dog overveje, om du vil sælge meget kendte mærker. Det kan nemlig være utrolig svært at komme igennem til f.eks. Tissot, Seiko, Festina - og hvis du gør, skal du selvfølgelig købe rimelig stort ind, da de ikke tilbyder dropshipping og ikke kun sælger 2-3 ure, desværre.

God vind fremover

Tilmeldt 15. Dec 14
Indlæg ialt: 26
Fra  Mastomall A/S Skrevet kl. 22:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alexander,

Det lyder rigtigt spændende med dine tanker. 

Hvis du gerne vil bruge hele dit budget på et fedt varelager og ikke ønsker at investere mange tusinde kroner i alt fra webshopetablering til betalingskortløsninger, så vil jeg meget gerne i kontakt med dig.

Vi søger til dette projekt http://www.amino.dk/forums/t/244638.aspx spændende opstartsvirksomheder inden for netsalg, som bl.a. andet dig. Projektet er stadig helt nyt, så du vil kunne få mulighed for en gratis løsning, hvis du vil hjælpe med at teste det af for os.

Jeg håber i den grad at høre fra dig.

Ring mig gerne op - eller smid mig en mail.

Med venlig hilsen

Jesper Møller

Mastomall

jmo@mastomall.com eller 70 20 26 28 (omstiller direkte til min private mobil)  

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)