Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Styrke udkants Danmark via turist industrien

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1259
Skrevet kl. 11:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kunne godt tænke mig at bruge denne tråd til at I alle hjælper mig og andre med at komme med forslag til tiltag man kunne gøre, hvor de arbejdsløse aminoer der følger med kan få ideer til hvad de kan tjene penge på.

Det sjove ved turisme er at det stiller krav om at mange mennesker er med til at skabe ting der er værd at komme efter. Det er ikke superfedt at åbne et hotel eller campingplads, hvis ikke turisterne har noget at foretage sig som de kan kigge tilbage på. Og det hjælper ikke at have 3 isboder, 5 barer og 20 restauranter hvis der ikke er folk til at benytte det.

Der er forskel på alle byer og sammensætningen er forskellig. Nogle ting der virker i en by, ville måske også virke i 10 andre danske byer (selv om det er en tabt sag i 100 andre byer).

Jeg vil helst ikke have en diskussion om hvornår forslag er gode eller dårlige, det må være op til den enkelte iværksætter at afgøre. Men når i har forslag, så prøv lige at lav jeres egen vurdering af om en person reelt kan leve af det forslag i stiller, eller om det overhovedet er muligt at skabe.

Det er ikke direkte et spørgsmål om hvad det offentlige kan gøre, det er mere et spørgsmål om hvad vi selv kan gøre indenfor de rammer vi har (evt. med mindre tilskud). Staten/kommunen kan investere hvis det giver pay back til dem selv, det SKAL være en økonomisk fordel for staten hvis de har penge i det. 

Jeg håber i har en masse forslag, men husk turisme kommer mange steder fra, meget af den internt fra Danmark. Prøv at lad forslagene stå så andre har nemmere ved at bruge det til inspiration. Lad os se hvad vi sammen kan skabe af kreative ideer som vi selv eller andre kan bruge.

På forhånd tak

Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1259
Skrevet kl. 11:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Røget fisk kombineret med en billig frokostrestaurant.

Når man ser hvor stor en succes det lader til at være på Bornholm at sælge "Sol over Gudhjem" til tonsvis af turister, selv om silden er importeret (til Bornhom) fra andre egne.

Det er hyggeligt og behøver ikke være dyrt.

Sælger man et halvt stykke højtbelagt for 25kr. og 4 for 100 incl en øl - så skal du vel bare have 50 besøgende om dagen for at have en forretning for et ægtepar.

Man kan jo have en bi produktion til lokale supermarkeder.

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)