Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Det perfekte domænenavn er optaget

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Tilmeldt 25. Aug 13
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 04:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har fundet på et godt navn til mit brand, og erfarer nu, at nogen har købt det, med henblik på at sælge det videre. Hos one.com, blev jeg ledt videre til en side som vil sælge mig domænet. Jeg skal blot angive mit bud i dollars. De fortæller ikke hvad det koster, og tager bare det højeste bud, formoder jeg. Hvad gør man i den situation? Hvis jeg køber et domænenavn hvor navnet på brandet indgår som en del af domænenavnet, ærgrer jeg mig efter noget tid over, at jeg ikke har det mest kontante og rendyrkede navn. Det er næsten ikke til at bære For en perfektionist! Eftersom mit brand ikke er kendt af nogen endnu, skal jeg måske slå til nu, og give en pris som jeg kan betale, og håbe at sælgeren godtager den pris. Prisen stiger selvfølgelig, når sælgeren finder ud af, at der findes et brand som kunne være interesseret. Men nu ved de ikke, hvor stor min interesse for det i virkeligheden er.

Men det virker utrolig usikkert og tilfældigt. Og det værste er jo, at domænet ikke bruges, men er optaget, alene fordi det lyder godt.

Hvem har erfaring for det? 

Fra Silkeborg
Tilmeldt 6. Apr 13
Indlæg ialt: 1085
Fra  Firmaconnect.net Skrevet kl. 06:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Et domænenavn kan ikke ejes men lejes hos dk-hostmaster.
Det er derfor ulovligt at sælge et domænenavn alene.
Hvis domænet havde en hjemmeside og var sat til salg pga hjemmesidens indhold var historien en anden.
Hjemmesiden skal have relevans til navnet.
Eks. billigfoder.dk med en shop som sælger smykker har ikke relevans til hinanden.

På den måde har flere kunne stjæle et domæne fra en domænehaj.
Domænehajen kan have betalt i flere år uden at tjene noget som helst.

Alt dette for at alt ikke bliver opkøbt af hajer.

Håber du kan bruge det Smile

Tilmeldt 22. Oct 08
Indlæg ialt: 901
Skrevet kl. 06:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Måske skulle det lige nævnes at ovenstående kun er gældende for .dk-domæner...

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 07:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Firmaconnect.net:
Det er derfor ulovligt at sælge et domænenavn alene.

Det er IKKE ulovligt at sælge et domænenavn. Men det er imod dk-hostmasters regler at købe et domænenavn for at sælge det videre. 

Fra Silkeborg
Tilmeldt 6. Apr 13
Indlæg ialt: 1085
Fra  Firmaconnect.net Skrevet kl. 07:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej Niels, det er ikke ulovligt.

Kan tydes på mange forskellig måder.
Hvis man vil have det gratis og det ikke er i brug kan man det.
Er vi enig?

Hvor går folk dog op i ord, er sikker på andre forstår meningen.
Hvis ikke er det lige meget da det ikke er værd at diskutere og ikke har meget med debatten at gøre

Tilmeldt 25. Aug 13
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 08:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Så det er ikke ulovligt, at dem der har .com domænenavnet, sælger det videre? Så langt så godt. Faktum er, at de har sikret sig domænenavnet, bruger det ikke, og prøver at sælge til højest bydende. Godt.

Og så er spørgsmålet, hvad jeg stiller op, når nu dette domænenavn giver yderst god mening for mig at eje retten til? Skal jeg angive en pris velvidende at sansynligheden for at de synes det er for lavt, er til stede?

Tilmeldt 15. Feb 10
Indlæg ialt: 44
Skrevet kl. 09:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Frihånd:

Så det er ikke ulovligt, at dem der har .com domænenavnet, sælger det videre? Så langt så godt. Faktum er, at de har sikret sig domænenavnet, bruger det ikke, og prøver at sælge til højest bydende. Godt.

Og så er spørgsmålet, hvad jeg stiller op, når nu dette domænenavn giver yderst god mening for mig at eje retten til? Skal jeg angive en pris velvidende at sansynligheden for at de synes det er for lavt, er til stede?

Nemlig, sådan som jeg ser det, kan du:

1) Give et realistisk bud og håbe på det bedste.

2) Betale nogen for at forsøge at forhandle den hjem for dig

3) Forsøge at hapse den når nuværende ejers registrering udløber, dette kræver dog at ejeren ikke får den fornyet i tide.

Ovenstående er hvad jeg lige kan komme i tanke om.

Fra Aars
Tilmeldt 26. May 11
Indlæg ialt: 233
Skrevet kl. 09:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Nej det er ikke ulovligt at tjene penge på .com domæne, faktisk ret udbredt, en del firmaer sider kun og køber domæner af alle navne tænkelige de kan finde på blot for at sælge, det mest udbredte er .com da det er dem næsten alle folk kun går efter.

Jeg har været det samme igennem som dig, dog gennem Hugh domains, som havde lige det domæne jeg i forvejen havde i .dk.org osv.

Det domæne jeg ville have , ud bød de til en pris på ca 4.500 dollars ( ca 24,500 kr), kun for .com som var det eneste de havde registreret.

I mit tilfælde kunne de sandsynligvis se at jeg havde nogle andre i forvejen, det var nok ikke i mit favør, og derfor i deres øjne formodentligt nok var ekstra intrasseret i .com, hvad der nok skubbede prisen lidt op.

jeg bød dem 500 dollar, men efter et 1/2 år ca forhandling, kunne jeg kun få dem ned på 2.000 dollar og slog til, under forhandling svingede deres priser op og ned, og i nogle tilfælde røg den op på 5-6000 dollar.

Jeg erfarede bagefter at når jeg engang imellem holdt mig ajour og  søgte på domænet xxx.com , ja så registered de at der var interesse for nogle side, og derved ekstra pris- ( jeg søgte ret tit i perioder for at holde mig ajour, det skulle jeg ikke have gjort), så jeg kan kun anbefale dig at have is i maven og være villig til at bruge lidt tid på at handle over længere tid hvis du vil presse dem ned.

Jeg har efterfølgende handlet en del .com gennem "sælger" af disse, og erfaret at de normalt ligger mellem 1000-2500 dollars i snit for de bedste(nogle enkelte lidt dyre), men erfaring viser at man kan forhandle sig til ca. det halve af deres udbuds pris, byder du for lavt tager de dig ikke seriøst og svare ikke i alle tilfælde.

jeg byder dem altid 1/3 af udbud, og forventer at få den til det halv af udbud, det har holdt stik for mig!!!

men det kan virke som lidt mafia indtil man kender gamet Wink

held og lykke

Fra London
Tilmeldt 4. Jan 15
Indlæg ialt: 1351
Fra  Jannik Hansen Ltd. Skrevet kl. 09:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Gulf:

1) Give et realistisk bud og håbe på det bedste.

2) Betale nogen for at forsøge at forhandle den hjem for dig

3) Forsøge at hapse den når nuværende ejers registrering udløber, dette kræver dog at ejeren ikke får den fornyet i tide.

Lige præcis. Det svare lidt til alt andet i livet, når det har en ejer, så er man nødt til at købe det med sin købmands-skills. 

Dog vil jeg mene at 3) er urealistisk hvis domænet er Så godt - for så overser den nuværende ejer nok ikke de 5-10 påmindelser man normalt får på domæne fornyelser. 

Tilmeldt 15. Feb 10
Indlæg ialt: 44
Skrevet kl. 10:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Jannik Hansen:

Gulf:

1) Give et realistisk bud og håbe på det bedste.

2) Betale nogen for at forsøge at forhandle den hjem for dig

3) Forsøge at hapse den når nuværende ejers registrering udløber, dette kræver dog at ejeren ikke får den fornyet i tide.

Lige præcis. Det svare lidt til alt andet i livet, når det har en ejer, så er man nødt til at købe det med sin købmands-skills. 

Dog vil jeg mene at 3) er urealistisk hvis domænet er Så godt - for så overser den nuværende ejer nok ikke de 5-10 påmindelser man normalt får på domæne fornyelser. 

Enig med Jannik vedr. pkt 3 Smile

Men tog den med, da det trods alt stadig er en teoretisk mulighed, og at det rent faktisk er sket før at nogle har været heldige. Men det er nok ikke pkt. 3 du skal satse mest på.

Dit bedste bud vil stadig være at give ejeren et realistisk bud, og som der skrives ovenover forhandl alt det du kan uden at være direkte urealistisk.

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)