Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til udformning af kontrakt

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Køge
Tilmeldt 28. Nov 13
Indlæg ialt: 169
Skrevet kl. 22:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer.

Jeg vil så småt begynde at gå igang med at starte en virksomhed. Dermed har jeg brug for hjælp til at vide lidt om regler mht. at forhandle for erhvervsdrivende og afslutte handlen. udformning af en kontrakt, hvori den erhvervsdrivende indgår en aftale om at jeg må forhandle på virksomhedens vegne, samt afslutte handlen. 

Så egentlig er det et spørgsmål omkring regler:

1) Skal jeg lave en elektronisk kontrakt, hvori den erhvervsdrivende indgår en aftale om at jeg må forhandle på virksomhedens vegne samt afslutte handlen (hvis jeg kan spare virksomheden penge), og han/hun herefter vælger hvilken service de ønsker på min hjemmeside. Eller

2) Kan jeg gøre som i linket http://www.carsmart.dk/min-carsmart/ny-budrunde/?no_cache=1&tx_csauction_newauction%5Bauction%5D=1470&tx_csauction_newauction%5Baction%5D=edit&tx_csauction_newauction%5Bcontroller%5D=Auction&cHash=1618ec3d59ffa0c6743db85d83eed235

hvor den erhvervsdrivende vælger hvilken service der ønskes, og accepterer betingelserne (hvor jeg under betingelser, skriver at jeg forhandler og afslutter handlen, hvis de kan spare et minimum antal kroner)? 

Er der evt. andre regler jeg skal være opmærksom på inden jeg forhandler for de erhvervsdrivende?

Flere informationer omkring virksomheden vil jeg besvare i pb. 

P.s. vil lave en hjemmeside der minder om Carsmart.dk og med næsten samme koncept (dog min service er for erhvervsdrivende, og ikke forhandling af biler)

M.v.h. Frederik

Fra Sorø
Tilmeldt 4. Oct 14
Indlæg ialt: 999
Fra  MHN Consulting Skrevet kl. 08:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa Frede

Jeg tror at jeg ville vende det her med en advokat hvis jeg var dig - Jeg ved godt at advokater ikke er "billige i drift", men det kan jo også hurtigt blive "dyrt" at ramme forkert her Smile

Jeg her selv ved en enkelt lejlighed benyttet Per Mejer fra Næstved, og ville nok bruge am igen hvis jeg løb ind i sådan en problemstilling.

//Morten

Fra Køge
Tilmeldt 28. Nov 13
Indlæg ialt: 169
Skrevet kl. 15:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey Morten

Jeg vil gerne sige tak for anbefalingen, men har desværre ikke råd til advokat, da jeg er u/18 og ikke tjener så meget om måneden Wink 

Hvis nogle kan hjælpe mig herinde med svaret, ville det være super fedt Smile Ved ikke om John Hannover kan hjælpe med dette, eller andre fantastiske personer.

M.v.h Frederik

Fra Køge
Tilmeldt 28. Nov 13
Indlæg ialt: 169
Skrevet kl. 13:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Er der ingen som kan hjælpe med det, da jeg grundlæggende ønsker at vide om der skal en kontrakt til :) 

M.v.h. Frederik

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 13:43
Hvor mange stjerner giver du? :

frede99:

 hvori den erhvervsdrivende indgår en aftale om at jeg må forhandle på virksomhedens vegne, samt afslutte handlen. 

Hej Frederik,

En aftale om Fuldmagtsforhold kan være som nævnt i tidligere indlæg være ret risikable, og jeg er ligesom tidligere indlæg fuldstændig enig i du skal have en advokat eller jurist til at hjælpe med at dække dine risiko af. Ligeså snart du handler på vegne af andre kan du gøres erstatningsansvarlig, og hvis du lige pludselig ikke er enig med en kunde om indholdet af jeres aftale, kan du risikere at stå alene med regningen eller skulle betale erstatning.

Men hvis du ikke har råd til en advokat, kan du måske i stedet gøre brug af gratis rådgivning hos eksempelvis startvækst (http://startvaekst.dk/vhsjaelland.dk). Der tror jeg de mere konkret kan hjælpe med netop de specifikke udfordringer din nystartede virksomhed står overfor.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)