Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Statusopgørelse - skal jeg gå efter min leverandørens reelle fragtpris eller min faktura?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 13. Nov 14
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 19:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Når jeg handler med min EU leverandør, så trækker hun til sidst den der EU vat fra på min regning. Dejligt. Men hun trækker den fra nede i linjen for shipping. Må hun dét? 

Når jeg f.eks. laver statusopgørelse og udregninger lagerværdi, så skal jeg jo tillægge fragtprisen men den står i minus iflg. min faktura fra denne leverandør. Hvad gør jeg så mon?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:16
Hvor mange stjerner giver du? :

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 13. Nov 14
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 15:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John - ja det er varer. Det er jo helt normalt at man kan trække EU moms fra, men hun har en underlige måde, at gøre det på - helt enig. Hun trækker den fra, men gør det først efter gennemført køb - så refunderer hun momsen, men på min faktura er den trukket fra i fragt. Således at der står minus et-eller-andet på fragtlinjen...

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 15:29
Hvor mange stjerner giver du? :

trolderikke:
Det er jo helt normalt at man kan trække EU moms fra

 

Der er findes altså ingen EU moms, de enkelte lande har hver deres momssats. Ved B2B varekøb mellem to EU lande skal varen sælges uden moms. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:33
Hvor mange stjerner giver du? :

trolderikke:
Hej John - ja det er varer. Det er jo helt normalt at man kan trække EU moms fra, men hun har en underlige måde, at gøre det på
Nej det er bestemt ikke almindeligt. Fra EU skal der faktureres uden moms til dig og du skal så indberette importmoms IMPORTMOMS 

Der skal ikke trækkes nogen som helst moms fra på en regning fra EU - heller ikke hvis den er på ved en fejl fordi sælger tror man er privat så der er noget helt galt

vh John H 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)