Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ophavsret/copyright på magasin

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 15:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har udviklet et helt nyt magasin med et unikt koncept, som ikke findes i forvejen. Derfor vil jeg gerne sikre mig, at det ikke bliver kopieret.

Udover jeg gerne vil undgå at få stjålet billeder og artikler, hvordan er reglerne så for at have ophavsret på selve magasinet og dets unikke udformning?

Dertil skal høre en hjemmeside, som vil have samme tilgang som de fysiske eksemplarer.

Håber der er nogen der kan hjælpe

På forhånd tak

Fra Ludvigsen
Tilmeldt 25. Oct 09
Indlæg ialt: 373
Fra  LudvigsenPatent LudvigsenPatent - Vi beskytter din OPFINDELSE Skrevet kl. 13:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal nok starte med at udtage et domænenavn til din hjemmeside, Vælg et ledigt, fyndigt og sigende navn, tænk på at .tips domæner pt. er ledige i Danmark, f,eks. www.opfindelse,tips som vi www.eneret.dk har lagt til porteføljen af links til vores patent opfindelse rådgiver biks..

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 14:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svaret.

Der er skam styr på det hele. Magasinet er produceret hjemmesiden oppe og køre, men kunne godt tænke mig at vide hvordan jeg står stillet i forhold til ophavsretten, hvis der er nogen der kopierer det?

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 00:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Maueren:

Jeg har udviklet et helt nyt magasin med et unikt koncept, som ikke findes i forvejen. Derfor vil jeg gerne sikre mig, at det ikke bliver kopieret.

Du kan ikke beskytte dig imod, at andre starter et lignende magasin op. De må dog ikke bruge det materiale, som du skaber...

Maueren:

Udover jeg gerne vil undgå at få stjålet billeder og artikler, hvordan er reglerne så for at have ophavsret på selve magasinet og dets unikke udformning?

Du kan ikke på forhånd sige, at du vil undgå, at dine billeder og artikler bliver kopieret, da det er andres handlinger, som forårsager dette. Men sker der en kopiering, så har du heldigvis loven på din side, og den er relativt let at håndhæve. 

Angående udformningen er det svært at svare på, da du i indlægget ikke fortæller det mindste omkring denne. Men hvis det f.eks vedrører design, banner eller andet, så har du ligeledes ophavsret på dette, dvs det ikke er lovligt at kopierer. Hvis det er opbygningen af hjemmesiden eller den generelle udformining af konceptet, så kan du ikke rigtig gøre så meget...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 00:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Mogens:

Hold da op et linkbuilding indlæg! Hva med at svare på trådstarters spørgsmål, fremfor at smide hele 3 links ind i 3 linjer tekst... 

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra Aars
Tilmeldt 26. May 11
Indlæg ialt: 233
Skrevet kl. 01:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Fashion-Seller:

Mogens:

Hold da op et linkbuilding indlæg! Hva med at svare på trådstarters spørgsmål, fremfor at smide hele 3 links ind i 3 linjer tekst... 

ja, det virker mere som ren spam promovering af sig selv frem for at hjælpe spørger, det er lidt en kedelig tendens fra nogle her på amino syntes jeg!

Fra Aars
Tilmeldt 26. May 11
Indlæg ialt: 233
Skrevet kl. 01:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Maueren:
kunne godt tænke mig at vide hvordan jeg står stillet i forhold til ophavsretten, hvis der er nogen der kopierer det?

Som udgangs punkt, må folk jo ikke bare kopier dit, hverken om det er beskytte gennem design eller ikke - man har automatisk jo sin egen rettigheder på det man laver- så faktisk behøves man ikke at beskytte yderlige for at eje rettigheder. 

At folk så gør det er en anden sag, og her tror jeg du tænker på om du kan gøre noget for at du juridisk kan bevise/gøre noget hvis folk "låner" lidt af din ide.

uden at kende hvor unik du er og i hvilken afskygning du er anderledes, tror jeg det er yderst svært at få direkte beskyttet noget som et magasin, også i og med at det er et magasin som du laver, det udføre jo ikke en special anderledes kendt handling(hvad jeg formoder) som det skal gøre for at få patent, og magasiner det er der umiddelbart ikke noget nyt i hverken om du laver det i gul, grøn eller mixer alle farver , der skal dælme være noget nyt raket agtigt i det før det har opfinder højde- - såfremt det er udviklet til at kunne læses på en helt speciel måde, eller du måske  har en speciel udformning af bogen, kan du (måske) få design beskyttelse men om det er muligt i dit tilfælde ??? det er svært at svare på uden at vide mere.

men er der en der "låner" for meget af din idé efterfølgende, så er der normalt ikke så meget andet at gøre end samle beviser på hvornår du startede og hvor du har udviklet selv, og så lade en advokat/dommer vurdere om modpart af "lånt" for meget af dit.

Det er lidt som når folk bruger noget tekst som andre har skrevet, det kan koste hvis man beviser man har skrevet det og andre har lånt, men man kan ikke beskytte det mere end normal praksis.

held og lykke.

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 08:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak for hjælpen. Jeg har fået svar mine spørgsmål

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)