Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Konto til nystartet virksomhed + regler herom.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Aalborg
Tilmeldt 4. Sep 12
Indlæg ialt: 125
Fra  Kukuk.dk Skrevet kl. 13:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle,

Jeg har for nyligt registreret en ny enkeltmandsvirksomhed og jeg afventer pt. godkendelsen. Kan komme når som helst :-)

Jeg er grøn på dette område og har derfor et par spørgsmål i relation til virksomhedens bankkonto osv.

Spørgsmål:

1. Skal jeg have en erhvervskonto eller kan jeg starte med at få oprettet en ekstra konto privat, som virksomheden bruger? 

2. Kan jeg indsætte penge på virksomhedens konto, fra mine privat konti, når som helst uden komplikationer?

Jeg er endnu ikke klar til at gå i luften med mit projekt, men er bare i den absolutte opstartsfase. Jeg har dog behov for nogle få indledende investeringer og her kan jeg jo spare momsen ved at købe til virksomheden. Derfor mine spørgsmål ;-)

Håber nogen har tid og lyst til at give et par fif. Jeg vil være meget taknemlig.

Vh
Silas 

Fra Aarhus
Tilmeldt 3. Jul 07
Indlæg ialt: 1987
Fra  MagentoXperten.dk Winkwink.dk Skrevet kl. 13:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Erhvervskonto er et must.. Så snak med din bank så du kan få det på plads :-)

Ejer af Winkwink & Magentoxperten. 

Tilmeldt 19. Nov 13
Indlæg ialt: 131
Fra  NTK Trading Skrevet kl. 14:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Alt efter hvad projektet går ud på, kan man starte med en ekstra privat konto. Det gjorde jeg selv.

Men hvis man har brug for at kunne tage imod betalings kort, altså dankort mm. er det et krav at du har en virksomhedskonto med CVR nummer og så videre på.

Og derudover er det generelt en klar fordel at have ordentlig adskillelse af privat - og virksomheds økonomi.

Du kan altid indskyde penge i dit eget enkeltmands firma, bare det bliver registreret korrekt i dit regnskab.

Indehaver af Varde Tv & IT Service

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Majgaards:


1. Skal jeg have en erhvervskonto eller kan jeg starte med at få oprettet en ekstra konto privat, som virksomheden bruger? 

2. Kan jeg indsætte penge på virksomhedens konto, fra mine privat konti, når som helst uden komplikationer?

1 ja det kan du - men du skal ha banken til at tilføje dit CVR nr til den - hvis banken vil det - for ellers kan du feks ikke få moms tilbage hvis du har negativ moms en periode

2 ja alt det du vil Det du sætter ind og det du hæver personligt har intet med skat at gøre. Det sker i status og påvirker ikke resultatet - men du bør bruge et regnskabsprogram og forstå det mest basale i bogføring. Læs her evt lidt om hvorfor du frit kan sætte ind og hæve http://johnhannover.blogspot.dk/2013/01/hvad-betaler-man-skat-af-i-personlig.html 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Aalborg
Tilmeldt 4. Sep 12
Indlæg ialt: 125
Fra  Kukuk.dk Skrevet kl. 23:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Kæmpe stort tak herfra! :-)

Fra Odense
Tilmeldt 28. Sep 13
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 18:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Husk når du sætter ekstra penge ind i firmaet, at laver det som "ansvarlig indskudskapital" gør du kan trække det indskudte fra hvis det engang ikke skulle gå længere.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Mads Køhler:
Husk når du sætter ekstra penge ind i firmaet, at laver det som "ansvarlig indskudskapital" gør du kan trække det indskudte fra hvis det engang ikke skulle gå længere.
nej da - ikke i personlig virksomhed - der findes ikke noget ansvarlig indskudskapital overhovedet - det er i selskaber og i så vald skal det jo registreres hos selskabsstyrelsen og meget andet - men slet ikke i personlig virksomhed som her

Til gengæld, så længe det har været søgt drevet erhvervsmæssigt og seriøst, så kan man trække hele underskuddet fra i anden personlig virksomhed, lige modsat i et selskab, så det er meget meget bedre her

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)