Jeg overvejer at få lavet nogle advertorials på nogle større online medier med høj PR (3-5) - hvis jeg får lavet noget godt redaktiontelt arbejde med et link til mit side hvor linket er uden anker tekst - hvilken effekt vil det have på Google hvis de får lov til at ligge i f.eks. 6 måneder på sitet?
//Martin
PRØV VORES ONLINE LOMMEREGNER TIL ALLE TYPER UDREGNINGER
Højest sandsynligt en stor effekt, hvis det er dofollow. Men ja, du vil nok se en fremgang, alt efter sites, autoritet, hvor mange m.m. - er det svært at fortælle effekten. Men som sagt, højest sansynligvis stor.
Jamen, så må jeg lige uddybe - en advertorial er en seo tekst der bliver skrevet som man betaler for som bliver lagt på nogle sites med høj PageRank. I selve advertorialen bliver der linket til ens hjemmeside og det jeg spørger til hvilken SEO mæssig effekt det vil have hvis jeg har den liggende i 6 måneder?
Giver det mening?
PRØV VORES ONLINE LOMMEREGNER TIL ALLE TYPER UDREGNINGER
Kan vi ikke godt blive enige om at en advertorial ikke nødvendigvis har noget som helst med SEO at gøre? For så vidt jeg kender til begrebet er det opstået som værende en "salgstekst gemt som redaktionelt indhold" - derfor blandingen af "advertisement" og "editorial". Men jeg forstår din pointe - tror bare du ville have fået mange flere svar hvis du havde kaldt det en "søgemaskineoptimeret tekst/artikel" eller noget tilsvarende :)
Som det bliver nævnt er det svært at komme med et bud på effekten, men der vil højst sandsynlig være en. Dog vil jeg sige at der er mange andre faktorer som spiller ind du ikke nævner, blandt andet emne, relevans, autoritet/troværdighed på de sites etc. Men ja, højst sandsynlig en effekt :)
Jeg blogger på AntonHoelstad.dk om digital markedsføring, herunder blandt andet om Google AdWords, SEO, affiliate marketing og Wordpress.