Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

EU's Moms regulationer.

Side 3 ud af 3 (27 indlæg)
Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 08:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ernesto,

Jeg vil ikke blande mig i det praktiske omkring indberetning og opsætning af det her system.

Men rent juridisk, i forlængelse af din tidligere forklaring omkring det produkt du sælger, så uanset om du individualiserer produkt eller lign. så er det på listen over elektroniske ydelser som er omfattet af one stop ordningen og derfor skal igennem dette "indberetningscirkus"

At du flytter virksomheden ud af EU løser ikke problemet i forhold til moms, for en udbyder af elektroniske ydelser er forpligtiget til at registrere sin virksomhed i et vilkårligt EU-land for at kunne sælge til privatkunder indenfor EU´s grænser. Og one stop gælder i hele EU, så du vil ligeledes skulle indberette i det pågældende land på samme vilkår som i DK.

I forhold til hvad du skal dokumentere af adresser på dine kunder. Så skal du ikke indberette adresserne, men du skal ved påkrav fra Skat kunne fremvise et navn og adresse på den du sælger til. Konsekvensen hvis du ikke vil dele navn og adresse med Skat, er at du kan blive pålagt dansk moms af alt dit salg og muligvis en bøde. Men husk, at du er ikke ansvarlig for om en privatperson oplyser deres korrekte adresse, så længe du i hvert fald ikke aktivt opfordrer dem til det!

Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 2177
Fra  Hosting4Real Skrevet kl. 08:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Ernesto Orrego Viera:


Hvorfor skriver ham jeg citerer så noget andet? Jeg har heller ikke liget fundet ud af hvor han har det fra.

Men så vores eneste løsning er at få sat et betalingsystem op for mindst 20.000kr der løser problemet eller lukke virksomheden, eller rykke til udlandet og ulovligt snyde med moms til EU eller forhindre salg til EU.
Synes bare det sygt at man pålægger nogen sådan en stor afgift uden videre.
Det synes jeg bare ikke er fair når det er mit levebrød og hvad der sørger for jeg kan bo hvor jeg bor osv osv og no offence så langtids warning var der altså ikke.




Løsningen er ikke at du skal op i et betalingssystem for 20k - mit betalingssystem koster ikke den pris, jeg betaler per transaktion, og jeg kan opfylde loven (Og var faktisk en af de første hosting virksomheder som henvender sig til danskere der supporterede det åbenbart)
Du er ikke pålagt nogen afgift, du er pålagt ifølge dansk og europæisk lov hvor du nu end bor, at du opkræver nogle informationer fra dine kunder, indklusiv en adresse, og sådan har det været i mange år at du skal have en adresse på kunden på din faktura, om denne er korrekt eller ej, det er jo op til dig at finde ud af.

Personen som du citere har åbenbart ikke læst lovgivningen, da dokumentet ovenfor er det officielle fra EU, så jeg ville læse dette dokument hvis jeg var dig, for at finde ud af din specifikke sag.

Det har været bestemt i flere måneder at loven ville komme, og vi vidste det ihvertfald 5 måneder før vi gik ind i 2015, at der ville komme denne lov, og jeg vil mene 5 måneder er nok til at finde ud af sådanne ting.
Men korrekt - der har ikke været meget information omkring emnet.


Ernesto Orrego Viera:


Men det er specialiseret og personliggjort til hver kunde, bare automatisk, kunne os gøre det manuelt.

Det er ret usædvanligt hvor jeg handler ved mindre jeg skal have noget tilsendt, før årsskiftet brugte Spotify heller ikke addresser.
Men jeg ved mine kunder ikke vil opgive addresse, så går de hen til en af de 28 andre af mine konkurrenter inden for det her specifikke-emne software.
Så uanset hvad er det umuligt for mig at få deres addresse og eller fuldenavn

Hvad jeg kan få er:
IP-Addresse og Land/stat.





Om du gør det automatisk eller manuelt, softwaren bliver downloadet over et elektronisk netværk, hvilket gør dette ses som en elektronisk service, hvilket du skal opkræve i de forskellige 28 member states som eksistere i EU.

IP-adresse og land/stat er ikke nok for at opfylde europæisk lovgivning omkring fakturering, så jeg ville anbefale du får fixet dette anyway, så løser alle problemerne sig jo.

Ellers kan du oprette din virksomhed i et offshore land, hvor du ikke behøves at opkræve disse info, og samtidig ikke tage imod europæiske kunder.
Den eServices lov som faktisk er trådt i kraft, hvis du kigger på de lovgivninger vi har i EU, så er det utrolig nemt at følge loven, da mange af de informationer som er påkrævet for at opfylde loven allerede eksistere i vores systemer da vi jo skal opkræve navn, adresse osv.

Eneste ændring er det er en anden momssats vi opkræver, og at vi som virksomheder skal bevise overfor de forskellige member states at folk er fra det land som vi har opkrævet moms fra. Og når man har navn, adresse, evt. telefon nummer (landline eller mobil), samt en IP adresse, så er det utrolig nemt at opfylde loven, kræver meget simpel kodning at få til at virke og tjekke de forskellige ting.

Så hvis du følger loven i EU, så vil der ikke være utrolig mange udgifter for at følge denne lov også. Faktisk har vores virksomhed ingen yderligere udgifter ved at følge loven, end ikke at følge loven.

Men i bund og grund, hvis du ikke opkræver navn/adresse på de kunder du fakturere, bryder du direkte dansk og europæisk lov om fakturering, hvilket gør dine faktura' egentligt ikke gyldige som de burde være.
Og dette kan selvfølgelig straffes i form af bøde m.m.

Hosting4Real - High performance webhoteller.

Tilmeldt 18. Jul 13
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 09:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak Jesper. Din post skærer det meget pænt ud.

Nej ved godt det ikke hjælper juridisk set, men jeg ved mange ikke aner til de EU regler og eller kender til dem men omgår dem uden problemer, af vores konkurrenter som ca. er 30 virksomheder, er der kun 5-8 af os der faktisk tager moms. Og 2 af konkurrenter er beliggende i Europa i delvis Poland og England, har valgt at se bort fra de nye VAT regler, aner ikke lige hvorfor, men det ville jeg bestemt ikke turde i EU, men hvis man er uden EU, tror jeg ikke EU har så meget at sige. Så ja hvis man lå uden for EU er det stadig ulovligt, men når vi snakker omsætning på de der 250.000 - 600.000kr tror jeg ikke EU vil gøre noget ved det.

Så tror jeg at jeg vil spørge efter Navn og Addresse og selvfølgelig ikke opfodre nogen til at smide falsk information ind. Men ser ud til at Taxamo nu gratis vil implementerer deres system ind i vores betalings system (efter 3 ugers korrespondance), så bliver spænende at se hvad det gør selvom der er ret dyrt pr. transaktion. Men man kan jo altid skrabe penge sammen til sit eget system senere hen så og blive inspireret af dem.

Forresten er det sandt før reglerne trådte ind man ikke behøvede betale moms heller for kender uden for EU, og andre EU lande? Ved mindre man overskred de delvise landes grænse for moms? For vi har altså betalt dansk moms for hver og enkelt kunde -.-



 

Tilmeldt 18. Jul 13
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 09:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvilket fakturerings system bruger i da Lukas? I bruger vel et indbygget wordpress plugin der eller hvordan? Den mulighed har vi ikke med et custom bygget cms...

Ifølge de samtaler som skat var det ikke ulovligt før at vi ikke opkrævede addresse, det gav os bare den ulempe vi skulle betale dansk-moms altid på hver kunde.

Men jeg havde faktisk forstået de nye regler som man skulle sende kunde-oplysninger hele tiden, og ikke har holde dem gemt til forespørgesel, hvilken let gør det hele meget. Hvad er påkrav på hvor langtid man skal kunne opgive informationen? 

Tænker lidt hvis Taxamo ikke kan få implemnteret deres halløj, så vil jeg gøre det på denne måde:
1. Sætte VAT op i PayPal til hver EU Land
2. Opgraderer vores PayPal IPN reporterrings system for til at kunne bogfører de forskellige moms satser lettere, ved at skrive moms satsen der blev taget og landekode.
3. Be om alle informationer ved bruger-registrering.

Og så hvis SKAT en dag skulle be om informationen, må vi finde ud af hvordan vi får det ud af systemet, burde ikke være svært at kode et lille program der hiver det hele ud af vores SQL-database. 

Tilmeldt 18. Jul 13
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 09:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Er det her okay?
http://i.gyazo.com/0d9eb4ff6fa33c9b3666bbad87bb0e57.png 

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 11:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ernesto Orrego Viera:


Forresten er det sandt før reglerne trådte ind man ikke behøvede betale moms heller for kender uden for EU, og andre EU lande? Ved mindre man overskred de delvise landes grænse for moms? For vi har altså betalt dansk moms for hver og enkelt kunde -.-

Indtil 31/12 2014 var reglerne at der skulle afregnes moms i det EU-land man var etableret, og det skulle man af alt sit salg til private kunder (også til private kunder udenfor EU). Så ved at betale dansk moms af hele salget har du i hvert fald fulgt reglerne.

De virksomheder som havde tilstrækkelig med omsætning udenfor EU etablerede et filial eller dattervirksomhed udenfor EU og dermed slap de for moms af den del af salget. 

Og de virksomheder som havde tilstrækkelig med omsætning indenfor EU, de flyttede deres virksomhed til et land med lav momssats. (f.eks. 15 % i Luxembourg)

Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 2177
Fra  Hosting4Real Skrevet kl. 14:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ernesto Orrego Viera:

Hvilket fakturerings system bruger i da Lukas? I bruger vel et indbygget wordpress plugin der eller hvordan? Den mulighed har vi ikke med et custom bygget cms...

Ifølge de samtaler som skat var det ikke ulovligt før at vi ikke opkrævede addresse, det gav os bare den ulempe vi skulle betale dansk-moms altid på hver kunde.

Men jeg havde faktisk forstået de nye regler som man skulle sende kunde-oplysninger hele tiden, og ikke har holde dem gemt til forespørgesel, hvilken let gør det hele meget. Hvad er påkrav på hvor langtid man skal kunne opgive informationen? 

Tænker lidt hvis Taxamo ikke kan få implemnteret deres halløj, så vil jeg gøre det på denne måde:
1. Sætte VAT op i PayPal til hver EU Land
2. Opgraderer vores PayPal IPN reporterrings system for til at kunne bogfører de forskellige moms satser lettere, ved at skrive moms satsen der blev taget og landekode.
3. Be om alle informationer ved bruger-registrering.

Og så hvis SKAT en dag skulle be om informationen, må vi finde ud af hvordan vi får det ud af systemet, burde ikke være svært at kode et lille program der hiver det hele ud af vores SQL-database. 

Vores faktureringssystem er Acumulus som er hollandsk (Og taler ikke sammen med nogen af vores systemer), vi bruger WordPress og WHMCS på vores sider, for at supportere den nye momslov, har vi udviklet kode, vi bruger ingen form for plugins, så selvfølgelig er muligheden der med et custom bygget CMS eller site.

Men der er virkelig intet der forhindre folk i at opsamle det information der skal være for at opfylde loven rent programmeringmæssigt om du bruger et CMS som WP eller et custom kodet, det kan jo fanges uanset hvad system du bruger.

Det er et krav at du gemmer disse audit log data i 10 år, og kan blive spurgt til enhver tid, af alle 28 member states i EU.

Taxamo.com er billigt forresten, 0.2 euro per transaktion er ret billigt efter min mening, det er hvad.. 1.49DKK for at validere data, samt gemme det i det format som er påkrævet.

- Lucas

Hosting4Real - High performance webhoteller.

Side 3 ud af 3 (27 indlæg)