Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

EU's Moms regulationer.

Side 1 ud af 3 (27 indlæg)
Tilmeldt 18. Jul 13
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 03:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu sad jeg lige og læste dette:
http://rachelandrew.co.uk/archives/2014/11/25/how-small-companies-and-freelancers-can-deal-with-the-vatmoss-eu-vat-changes/

Citerer lige den nøjagtige part for min post:

"Things that don’t fall under this are services that you provide in person. As an example if you have a service where you design an ebook cover for a customer, that would not fall under the these rules as you are providing a unique, hands-on service to the customer. If you sold template ebook covers that customers could buy, download and edit themselves that would fall under the ruling."

Så hvis jeg kodede en "robot" der muterer min software kode til at være forskellig/unik til hver enkelt kunde, behøver jeg så ikke følge moms regulationerne?
Softwaren ville i sidste-ende gøre det samme og være til samme brug for hver kunde, men filens data ville være helt forskellige, plus dataen ville indenholde deres navn/brugernavn statisk indsat i filen, programmet har intet UI interface men bruger Windows Konsol vinduet, så synligheds mæssigt er de heller ikke ens da der simpelt hen ikke er noget synligt, udover lidt skrift som man kan vel sætte til at være bruger bestemt via en settings fil.

Jeg spørger fordi jeg allerede har programmeret sådan en robot, og tænker så, kan jeg udnytte den her?
Skal lige siges det en enmands virksomhed jeg arbejder hos som medhjælp og vi har haft stoppet salg siden 1. Januar, for at overse problemstillingen, og er kommet frem til at den billigste løsning er at flytte virksomheden til udlandet, hvilket vi helst gerne så undgået.

Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 2177
Fra  Hosting4Real Skrevet kl. 08:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Det løser ikke noget at flytte virksomheden til udlandet, du er stadig underlagt EU lov såfremt du sælger din løsning til en person indenfor EU.

Men i bund og grund, det tager ingen tid at blive registreret i MOSS (udover du skal vente på login), og fakturering i forskellige moms satser er ikke noget problem hvis du bruger et faktureringsprogram der faktisk opfylder loven (Hvilket de jo alle gør Wink) - Ja loven sucks, men implementering er faktisk utrolig nemt.

Det er bedre at være på den sikre side

Hosting4Real - High performance webhoteller.

Tilmeldt 18. Jul 13
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 08:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Well ja man ville bryde lovgivningen så, men det gør alle alligevel uden fra EU der sælger til EU via løsninger som PayPal hvor intet EU har autoritet til at kigge med.
Eller man kunne blokerer helt for salg til Europa ved at flytte til udlandet, det må man ikke hvis virksomheden er besiddende inden for EU.

Hvilket fakturerings program mener du er let, til MOSS ordningen?

Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 2177
Fra  Hosting4Real Skrevet kl. 08:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Ernesto Orrego Viera:

Well ja man ville bryde lovgivningen så, men det gør alle alligevel uden fra EU der sælger til EU via løsninger som PayPal hvor intet EU har autoritet til at kigge med.
Eller man kunne blokerer helt for salg til Europa ved at flytte til udlandet, det må man ikke hvis virksomheden er besiddende inden for EU.

Faktisk er Paypal underlagt EU lov, og enhver regering kan bede om indsigt i de konti der eksistere, faktisk gør de det helt automatisk når du har en virksomhedskonto hos PayPal. Samtidig med dette har USA underskrevet en traktat med EU f.eks, så alle amerikanske virksomheder er mere eller mindre tvunget til det.

Ernesto Orrego Viera:

Hvilket fakturerings program mener du er let, til MOSS ordningen?

Jeg skyder på Billysbilling supportere det, Dinero også (Håber vi da), Paypal understøtter det endda at opkræve den rigtige momssats, de fleste betalingsgateways har integration for at følge loven.

Debitoor og E-economics supportere det fint - hvis du tager online regnskabssystemer samt faktureringsprogrammer, så burde du ikke finde mange der ikke supportere det, da de jo forsat vil have kunder i 2015 :D

Hosting4Real - High performance webhoteller.

Tilmeldt 18. Jul 13
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 08:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Ved ikke lige hvor du har hørt det fra.
Men nej EU har ikke indsigt i paypal-konti kun private, ikke erhvervs konti da det er en luxumbourgh's bank konto og de er ikke underlagt at skulle videregive oplysninger ved forespørgsel når det er erhverv.

Ikke helt der problemstillingen er, at lave flere forskellige moms poster ikke svært.
Det svære er at finde ud af hvor kunden befinder sig og logge alt information, og på en mærkelig måde videregive det til skat oveni regnskabet, uden at skulle bruge for mange penge på en programmør, det billigeste tilbud jeg har fået er 22.000kr, så vil jeg ærlig talt hellere vente til September når man kan få dobbelt-statsborgerskab og bruge de 22.000kr på en lækker rejse og stiftelse af off-shore virksomhed og off-shore bank.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Ernesto Orrego Viera:
Ved ikke lige hvor du har hørt det fra.
Men nej EU har ikke indsigt i paypal-konti kun private, ikke erhvervs konti da det er en luxumbourgh's bank konto og de er ikke underlagt at skulle videregive oplysninger ved forespørgsel når det er erhverv.
jo de er fuldt under Luxemburg finanstilsyn - for alt + uanset du driver virksomhed med individuelt fremstillede ting er du erhverv og skal bruge erhvervskonto og Paypal er underlagt helt samme hvidvask regler som andre, og skal sikre de kender formål og omfang med alle konti -

Man kan bruge privat konto og håbe på ikke at blive opdaget og gi pokker i moms tilmed eller som du foreslår stifte off shore i et land helt uden kontrol (gad vide hvor mange der er tilbage om 3 år) - Dobbelt statsborger fatter jeg ikke lige? Du får vel ikke lige dobbelt statsborger skab på Bermuda og DK==

Du skal jo så bare snyde for moms fra Bermuda i stedet for fra DK, for Bermuda har jo samme pligt i forhold til de nye momsregler som Danmark

Endeligt synes jeg du taler overkill - Selv hvis det kostede dig 22.000 kr at udvikle noget, vil alt det andet da koste meget mere - men lad høre når du har gennemført drømmen. Jeg ville som Lucas fokusere på en enklere løsning via regnskabsprogram. Jeg tror tilmed hosting4real har hittet løsning for kontrol af IP og andet

vh John 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 10:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Inden du undersøger og bruger for meget tid på at undersøge hvordan du registrerer og administrerer "One Stop"-ordningen. Skal du nok lige først finde ud af om det overhovedet er relevant for din virksomhed.

"One stop" som artiklen refererer til omhandler salg af elektroniske ydelser til private indenfor EU. Dvs. først og fremmest alle dine kunder i DK er ikke omfattet. Derudover er der en række spørgsmål som du skal tænke over;

- Har dine kunder et momsnummer (gælder også hvis det er kunder i EU-lande)? Hvis ja, så er reglerne ikke relevante for dig.

- Er det produkt du sælger overhovedet omfattet? som jeg læser dit indlæg programmerer du robotter? men er det kun softwaren du laver og sælger hvorefter kunden selv ligger den ind på robotten? eller sælger du robotten inkl. software? 

Det sidste spørgsmål er lidt kryptisk, men det kræver et præcist kendskab til selve produktet du sælger for at kunne svare præcist.

Tilmeldt 18. Jul 13
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 15:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi har 300 kunder inden for EU, 650 udenfor, og måske rammer vi lige 10 i Danmark, så det er relevant, det dog ikke kunder vi har mere, da alles licenser løber ud snart og da vi har stoppet salg da vi ikke har fundet nogen smart løsning, den eneste løsning vi har noget frem til er smart er at bruge bitcoins eller lade dem købe online credits på vores side, men tror vi vil tabe kunder på det.


Nej det har ingen af dem.

Jeg sælger ikke robotten, robotten kører server-sided og sørger for at bygge softwaren unikt, når personerne drykker download knappen i deres kundepanel for de så en bunke unikt kompileret software.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:28
Hvor mange stjerner giver du? :

med bitcoins skal du være opmærksom på at skat ikke godkender bogføring og dermed fakturering i bitcoins - Du må godt fakturere i DKK og få betalt bitcoins som sådan i personlig virksomhed så længe du fakturere i DKK og bogfører den som DKK, men betales de i bitcoins så ses vekslingen fra dkk til bitcoins som en privat hævning (via mellemregning i princippet)

I et selskab vil det formentlig gi risiko for at vekslingen, med princippet om at se det som privat hævning vil kunne ses som ulovligt aktionærlån http://www.skat.dk/skat.aspx?oId=2156173&vId=0 

Der er nogen der veksler som mellemmand - coinify tror jeg de hedder - f.eks Hungry.com bruger den. Kunden får beløbet i DKK - betaler i det beløb coinify opgiver i bitfax og coinify giver hungry deres DKK helt som de har faktureret men må jo så leve af en kursgevinst som kunden der betaler hænger på

Jeg kan ikke se bitcoins ændre noget i forhold til skat. Med så få EU kunder (som vel er private alle) synes jeg det må være nemt at administrere, om ikke andet at holde styr på momsen i simpel excel i værste fald men Billy B mener jeg også kan håndtere det

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 18. Jul 13
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 16:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi aner bare ikke hvordan vi skal vide hvor kunder er fra, derfor er det ikke let at holde styr på.

Hvad hvis vi nu bare satte VAT rater op for hvert EU land i PayPal
Og inde i vores betalings log smed IP addresse på hver og enkelt, og hvis skat spørger efter lokalitet på dem så sender vi bare den log og så må de selv sidde og rode med resten? 

Side 1 ud af 3 (27 indlæg)