Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tilladelse til at bruge billeder / screenshot ?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra København Ø
Tilmeldt 8. Nov 13
Indlæg ialt: 65
Fra  Sehested Media ApS Skrevet kl. 13:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg sidder og arbejder på et projekt der skal udgives, hvortil jeg gerne vil vise forskellige billeder og screenshot af fx app's.

Jeg kunne bruge mange billeder der ligger på Apple store og Google play, men det tror jeg ikke jeg må?

Kan det passe, at jeg er nødt til at skrive til alle udgiver om tilladelse, meget arbejde og tror ikke halvdelen svarer tilbage!?

Nogle der har prøvet det samme, der har en smart ide eller noget andet?  

Mvh
Jesper  

Blogger og holder foredrag om livet som ordblind og alle de muligheder det medbringer. Kig forbi etlivsomordblind.dk

Fra Munkebo
Tilmeldt 26. Nov 12
Indlæg ialt: 421
Fra  Ansico Skrevet kl. 14:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan du ikke bare selv tage nogen screenshots?

IT-blogger.dk - en blog om IT-support, udvikling af websider, CMS, SEO og online marketing

Fra København Ø
Tilmeldt 8. Nov 13
Indlæg ialt: 65
Fra  Sehested Media ApS Skrevet kl. 14:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Det tror jeg ikke man må, men er ikke sikker. Så kunne jeg tage billede i Lego butikken og så bruger billeder til en bog, det bryder alligevel Copyrigth loven vil jeg tro.

Håber en der kan hjælpe med om det er rigtigt eller forkert?

Blogger og holder foredrag om livet som ordblind og alle de muligheder det medbringer. Kig forbi etlivsomordblind.dk

Fra Aarhus
Tilmeldt 28. Jun 10
Indlæg ialt: 574
Fra  SB Group Skrevet kl. 16:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Få 3 måneders gratis hosting -> UnoEuro Rabatkode

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14995
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 21:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Du må gerne tage screenshorts af apps eller hjemmesider, bare disse bruges efter reglerne...

Et eksempel på en side, som gør dette er Trustpilot, som benytter et lille billed oppe i toppen af webshoppen/firmaets hjemmeside.

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra København Ø
Tilmeldt 8. Nov 13
Indlæg ialt: 65
Fra  Sehested Media ApS Skrevet kl. 09:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Fashion-Seller:

Du må gerne tage screenshorts af apps eller hjemmesider, bare disse bruges efter reglerne...

Hvad er reglerne? At man "bare" linker tilbage til siden? Tror ikke det kan være så nemt, ud fra fra en mail jeg har modtaget om tilladelse til et billed:

We will provide the permission you seek with the following stipulations:
1.  The current color photo of the 2 Reading Focus Cards (in the current Royal Violet and Black colors) is to be used.
2.  The name of the tool AND its patent number are to be used in print (These are rules from the U.S. Patent and Trademark Office that we are required to follow.)   Please use the name of theReading Focus Cards and the patent number written as follows: Patent 7,565,759.
3.  Of course, no changes or edits may be made of the photo in any way.

 

Blogger og holder foredrag om livet som ordblind og alle de muligheder det medbringer. Kig forbi etlivsomordblind.dk

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14995
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 15:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper Sehested Jensen:

Fashion-Seller:

Du må gerne tage screenshorts af apps eller hjemmesider, bare disse bruges efter reglerne...

Hvad er reglerne? At man "bare" linker tilbage til siden? Tror ikke det kan være så nemt, ud fra fra en mail jeg har modtaget om tilladelse til et billed:

We will provide the permission you seek with the following stipulations:
1.  The current color photo of the 2 Reading Focus Cards (in the current Royal Violet and Black colors) is to be used.
2.  The name of the tool AND its patent number are to be used in print (These are rules from the U.S. Patent and Trademark Office that we are required to follow.)   Please use the name of theReading Focus Cards and the patent number written as follows: Patent 7,565,759.
3.  Of course, no changes or edits may be made of the photo in any way.

Nu skal jeg ik kunne udtale mig om lovgivningen i USA, men i EU er det nok, at der "bare" linkes tilbage til siden...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)