Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til at finde webhotel - det er jo en jungle :)

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)
Tilmeldt 14. Dec 14
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 13:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Nu har jeg siddet og læst gamle debatter herinde og en masse andet rundt omkring på nettet, for at finde ud af, hvor man skal hoste sin hjemmeside. Når jeg læser på Amino bliver UnoEuro nævnt et par gange, og det virker egentlig som et godt nok valg. Men er det virkelig nok med et webhotel til under 10 kr. om måneden.?

Jeg synes virkelig det er en jungle at finde rundt i - det som nogle anbefaler et sted, skriver folk at man skal holde sig langt fra et andet sted. Så, er der nogle der kan komme med nogle anbefalinger, og sige noget om, hvad man skal holde øje med?

Det drejser sig om en Wordpress-side, hvor der er en ok omfattende formular (Contact form 7), et stort billede til en slider, lidt grafik her og der. Det er bl.a. vigtigt for mig, at den ikke er nede, at den loader hurtigt, at den er sikret mod hacking og virus mm.

Er der nogen der har nogle anbefalinger eller andet?

Fra Holstebro
Tilmeldt 10. Aug 14
Indlæg ialt: 5
Fra  MadsenGFX Skrevet kl. 13:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg benytter mig selv af Internet123, hvilket jeg er super godt tilfreds med! Rigtig god service, hurtig respons og sikkert. De har flere webhotel pakker, hvor selv deres basic pakke giver dig rigeligt plads til at have en solid hjemmeside, for kun 11,25 i måneden inkl. moms.

kan anbefales :)

Fra Roskilde
Tilmeldt 10. Jun 13
Indlæg ialt: 441
Skrevet kl. 13:58
Hvor mange stjerner giver du? :

abr.34:

Hej Amino

Nu har jeg siddet og læst gamle debatter herinde og en masse andet rundt omkring på nettet, for at finde ud af, hvor man skal hoste sin hjemmeside. Når jeg læser på Amino bliver UnoEuro nævnt et par gange, og det virker egentlig som et godt nok valg. Men er det virkelig nok med et webhotel til under 10 kr. om måneden.?

Det kommer jo helt an på dine mål med siden.

abr.34:

Jeg synes virkelig det er en jungle at finde rundt i - det som nogle anbefaler et sted, skriver folk at man skal holde sig langt fra et andet sted. Så, er der nogle der kan komme med nogle anbefalinger, og sige noget om, hvad man skal holde øje med?

Det drejser sig om en Wordpress-side, hvor der er en ok omfattende formular (Contact form 7), et stort billede til en slider, lidt grafik her og der. Det er bl.a. vigtigt for mig, at den ikke er nede, at den loader hurtigt, at den er sikret mod hacking og virus mm.

Er der nogen der har nogle anbefalinger eller andet?

Rigtig god beskrivelse af behov. Hvor meget trafik har siden når der er mest? Her tænker jeg i besøg per sekund? Umiddelbart lyder det jo ikke som så tung en side igen.

Generelt kan man sige at alle prøver at lave det så stabilt som muligt. Enhver server vil have en form for nedetid, og når en host så laver en garanti at de vil være oppe måske 99,9 % af tiden (= omkring 45 minutters nedetid tilladt per måned) vil de så sørge for at det er stabilt nok til det, eller udbetale penge hvis de går ned (typisk i form af service credits som bliver brugt til fremtidige fakturaer).

Jo flere 9-taller (99,9 % til 99,99 %, eller 99,99 % til 99,999 % for eksempel) i oppetid, jo dyrere er det  og det er for eksempel meget dyrere at gå fra 99,999 % til 99,9999 % end 99,99 % til 99,999 %. Det skyldes at man skal have mange flere servere stående standby med automatisk failover - måske på tværs af geografi for at supportere den form for oppetid - hvis det skal være garanteret.

Hos Serverfruit synes vi selv vi har en ganske fornuftig garanti på 99,99 % oppetid.

I forhold til loadtid - den kommer bl.a. an på hvor hurtig selve serveren er, men derudover også den enkelte kundes scripts.

Det er umuligt at være sikret 100 % mod vira og hacking, mm., men du kan naturligvis gøre noget. - Hos os har vi gjort rigtig meget for at serveren er så sikker som den kan være - og hvis en konto bliver hacket så kan de ikke røre ved andre konti.

Desværre er der hjemmesider der bliver hacket, hvilket typisk skyldes en ikke opdateret WordPress, nogle plugins eller temaer de bruger, som måske ikke e er opdateret eller som har et sikkerhedshul.

Jeg håber det klargjorde mere end det forvirrede. Du er velkommen til at spørge ind til det, enten her i tråden, via privat besked, eller mail. Du er naturligvis også velkommen til at prøve vores webhotel af - hvis det er kan vi godt sammen tage et kig på om man kan gøre noget ved noget hastighed hvis der er problemer, eller tjekke hvor godt sikret siden er.

Fra Sorø
Tilmeldt 4. Oct 14
Indlæg ialt: 999
Fra  MHN Consulting Skrevet kl. 14:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Det lyder som om du har brug for en simple løsning, jeg bruger selv one.com, men internet123, eller UnoEuro kan også sagtens anvendes. Og umiddelbart vil jeg mene at en løsning, som de normale til omkring 10,- kr pr mdr  +/- et par kroner vil være et ganske udmærket sted at starte op. Så hvilken du benytter her betyder nok ikke så meget.

Så ja det er en jungle, med det der er kendetegnende for en jungle er at der er masser af træer, så bare vælg et af dem og kom i gang . det kan ikke betale sig at spilde for meget tid på at undersøge alle mulighederne - simple løsninger som den du skitserer her kan de alle løfte

og Nåhja - et tjek på trustpilot kan jo aldrig skade Wink

Fra Roskilde
Tilmeldt 10. Jun 13
Indlæg ialt: 441
Skrevet kl. 14:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Morten Hjorth Nielsen:

 det kan ikke betale sig at spilde for meget tid på at undersøge alle mulighederne

Det vil jeg nu mene det godt kan. Jeg har set masser af eksempler på nedetid, data mistet og ingen backup, ja endda at serverne stod der, men ingen kunne gøre noget fordi hostingfirmaet var gået konkurs og skyldte masser af penge til deres udbyder, som jo ikke kunne give nogen umiddelbar adgang til serverne - heller ikke selvom de blev tilbudt penge for at få den op igen - fordi det er jo reelt set udbyderen der er gået konkurs der skal idet de har indgået aftalen.

Så jo, det kan godt betale sig.

Fra Sorø
Tilmeldt 4. Oct 14
Indlæg ialt: 999
Fra  MHN Consulting Skrevet kl. 14:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Well UnoEuro, internet123, one.com er forholdsvist store firmaer, de kan selvfølgelig godt gå konkurs, men hvordan vil du undersøge det up-front  ? eller garanterer at det ikke sker ? - og idag er der vel ingen der begynder med deres egne fysiske servere - det ville være vildt over-kill her.

Selvfølgelig skal du altid sørge at have backup af dine ting - det er (og undskyld sprogbruget) "Logik for Burhøns" - og her ville jeg, af mange årsager, aldrig nøjes med den backup som hosting firmaet tilbyder.

Så ja, ha' altid en backup, og få testet at du kan lave en restore 

Så mit råd er stadig, bare ta' en af de store og kom igang med dit projekt

Fra Roskilde
Tilmeldt 10. Jun 13
Indlæg ialt: 441
Skrevet kl. 15:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Morten Hjorth Nielsen:

Well UnoEuro, internet123, one.com er forholdsvist store firmaer, de kan selvfølgelig godt gå konkurs, men hvordan vil du undersøge det up-front  ? eller garanterer at det ikke sker ? - og idag er der vel ingen der begynder med deres egne fysiske servere - det ville være vildt over-kill her.

Det er set før at selv store udbydere er gået konkurs - typisk i budget klassen (senest BurstNet/VolumeDrive). Der er typisk nogle advarselstegn (i BurstNet's tilfælde var det for eksempel at de på den måde gik ud og flyttede rundt på hvor deres servere fysisk stod, lukkede nogle steder ned og andre op kort tid inden det hele kollapsede samtidig med at deres største kunde, VolumeDrive, kort tid forinden var gået konkurs og havde efterladt en temmelig stor ubetalt regning.

Morten Hjorth Nielsen:
Selvfølgelig skal du altid sørge at have backup af dine ting - det er (og undskyld sprogbruget) "Logik for Burhøns" - og her ville jeg, af mange årsager, aldrig nøjes med den backup som hosting firmaet tilbyder.

Enig i, at du altid skal have en backup - og gerne din egen som din host ikke tager for dig - men jeg ser igen og igen folk der ikke tager backup, og hvor en backup ville kunne have reddet deres forretning.

Tilmeldt 22. Jun 13
Indlæg ialt: 285
Skrevet kl. 15:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Tag et kig på meebox, der er begyndt automatisk at patche WordPress og andre systemer, der indeholder kendte sårbarheder. Med andre ord: hvis du ikke er god til selv at opdatere, så går det ikke nær så meget ud over sikkerheden som normalt

Fra Skanderborg
Tilmeldt 28. Feb 12
Indlæg ialt: 349
Fra  DanDomain A/S Skrevet kl. 09:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Når du benytter Contact form 7, er det vigtigt at du altid får opdateret dette plugin med det samme det er muligt. Det er en formular vi ofte oplever har mange sikkerhedshuller. Så sørg altid for at have det opdateret.

Der bliver nævnt her i trådet at man kan vælge udbydere der patcher WordPress, hvilket betyder at de opdaterer kundernes WordPress sider uanset hvad. Det kan betyde at ens hjemmesides tema lige pludselig ikke fungerer pga det bliver opdateret til nyeste version.

Vi sender i stedet en mail til dig med det samme, der er en opdatering tilgængelig i din WordPress installation. Så kan du selv vælge om du vil opdatere eller ej. For at få disse påmindelser om opdateringer, skal du blot installere din hjemmeside via vores 1-click installer til WordPress - Læs mere >> 

Hilsen Kathrine Svendsen
Danhost ApS 

STARTE WEBSHOP ? danhost.dk/webshop

Webshop til en fast lav pris ... Hvis du vil have mere end bare en webshop.

Tilmeldt 12. May 09
Indlæg ialt: 54
Skrevet kl. 09:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej .

Jeg har lige startet et hosting virksomhed, hvor jeg kunne hjælpe dig med hele din opstart kvit og frit. Jeg ville gerne give dig 3 måneders gratis abonnement, hvis du vælger løsningen.

Lad mig hører fra dig hvis det har interesse, smid gerne din email her.

Mvh

Kwazo

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)