Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Magento - Vil gerne bruge 302 redirect, men tilbydes kun 301.

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 27. Dec 13
Indlæg ialt: 1202
Fra  Cartoonkids.dk Skrevet kl. 19:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har det sidste stykke tid gjort det, at når en varer var udsolgt, har jeg sat den til "301 redirect to category". Det gør at den rygsæk (feks) der er udsolgt, sender kunden videre til de andre rygsække som stadig er på lager, i stedet for at en kunde bliver mødt af et Udsolgt skilt. Men nu har jeg (endelig) lært, at 301 er en permanent flytning, og derved mister mine gode links sin værdi - jeg har også bemærket at mine udsolgt varer styrtdykker i ranking på Google, formentlig pga 301. Jeg får løbenede varer tilbage på lager, så de er jo kun midlertidigt udsolgt. Jeg ville jo så gerne bruge en 302 i stedet for, men det tilbyder Magento ikke. 

Er det i denne situation godt nok at bruge 301 eller bør jeg benytte 302, indtil den pågældende vare er tilbage på lageret ?

- Kim -

www.cartoonkids.dk - sengetøj til børn med superhelte, prinsesser og tegneseriefigurer

Fra Vejle
Tilmeldt 18. Nov 09
Indlæg ialt: 625
Fra  NKH.dk Skrevet kl. 23:02
Hvor mange stjerner giver du? :

KS71:

Jeg har det sidste stykke tid gjort det, at når en varer var udsolgt, har jeg sat den til "301 redirect to category". Det gør at den rygsæk (feks) der er udsolgt, sender kunden videre til de andre rygsække som stadig er på lager, i stedet for at en kunde bliver mødt af et Udsolgt skilt. Men nu har jeg (endelig) lært, at 301 er en permanent flytning, og derved mister mine gode links sin værdi - jeg har også bemærket at mine udsolgt varer styrtdykker i ranking på Google, formentlig pga 301. Jeg får løbenede varer tilbage på lager, så de er jo kun midlertidigt udsolgt. Jeg ville jo så gerne bruge en 302 i stedet for, men det tilbyder Magento ikke. 

Er det i denne situation godt nok at bruge 301 eller bør jeg benytte 302, indtil den pågældende vare er tilbage på lageret ?

- Kim -

Hej Kim.

Den funktionalitet du har på dine produkter i backenden er ikke standard (Det er sandsynligvis et modul, der giver dig denne funktionalitet)

Du kan laves 302 redirects med den indbyggede URL rewrites i Magento. Gå til Katalog --> URL-omskrivning.

Med venlig hilsen
Bastian Jørgensne - Magento udvikler 

Tilmeldt 27. Dec 13
Indlæg ialt: 1202
Fra  Cartoonkids.dk Skrevet kl. 23:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Bastian.

Tak for hjælpen :)

Lige for at være sikker. Vil du anbefale mig at bruge 302, på varer der er midlertidig udsolgt ? Med midlertidig, taler jeg om 1 måned cirka. Og hvis det er nogle som jeg ved, jeg ikke får igen, så bruge en 301 ?

- Kim -

www.cartoonkids.dk - sengetøj til børn med superhelte, prinsesser og tegneseriefigurer

Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 2606
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 00:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Du bør afholde dig fra 302 redirects.

Artiklen her er fra 2008 ( http://www.concept-i.dk/blog/302-redirect.html ). 

Den holder dog stadigvæk, da jeg - i praksis - sidst så skadevirkninger af dette for lidt over en måned siden.

Sparetips på Sparefeber.dk

Fra København
Tilmeldt 22. Jan 09
Indlæg ialt: 1760
Fra  Buehøjgård Møbler Skrevet kl. 02:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg ville holde mig til at lade siden være som den er og undgå nogen som helst redirects. Hvis du bibeholde eller styrke den position som siden har i google, så er du nød til at lade indholdet være tilgængelig uden at viderestille.

I stedet kan du måske vise tydeligt overfor kunden at varen er midlertidigt udsolgt (via grafik eller tekst med et link der kan klikkes på), og så ellers bare linke til den side/produkt du mener er relevant for kunden hvis de kommer ind på siden med den udsolgte vare.

Det kan jo også være nogen kunder vælger at kontakte dig/reservere produktet og blot vente den tid det nu tager førend du får det på lager igen.

Imens varen er udsolgt kan du så sørge for at den ikke vises i menuer, oversigter osv, så den ikke springer alt for meget i hovedet på kunderne.

Tilmeldt 27. Dec 13
Indlæg ialt: 1202
Fra  Cartoonkids.dk Skrevet kl. 11:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Gita Street:

Du bør afholde dig fra 302 redirects.

Artiklen her er fra 2008 ( http://www.concept-i.dk/blog/302-redirect.html ). 

Den holder dog stadigvæk, da jeg - i praksis - sidst så skadevirkninger af dette for lidt over en måned siden.

Hej Gitte.

Grunden til at jeg ønsker at bruge 302 er at jeg har læst Thomas Rosenstand's SEO-lex, og i den nævner han at 302 kun skal bruges inden for det sammen domæne, når der er tale om en midlertidig flytning. Det link du henviser til, beskriver en flytning fra eet domæne til et andet, hvor en 301 klart vil være at foretrække.

Ud fra det jeg har læst i SEO-lex (s.165) så mener jeg selv det er en 302 jeg skal bruge, men da det er ret nyt for mig, så er jeg stadig i tvivl.

- Kim -

www.cartoonkids.dk - sengetøj til børn med superhelte, prinsesser og tegneseriefigurer

Tilmeldt 27. Dec 13
Indlæg ialt: 1202
Fra  Cartoonkids.dk Skrevet kl. 11:46
Hvor mange stjerner giver du? :

GodeToner:

Jeg ville holde mig til at lade siden være som den er og undgå nogen som helst redirects. Hvis du bibeholde eller styrke den position som siden har i google, så er du nød til at lade indholdet være tilgængelig uden at viderestille.

I stedet kan du måske vise tydeligt overfor kunden at varen er midlertidigt udsolgt (via grafik eller tekst med et link der kan klikkes på), og så ellers bare linke til den side/produkt du mener er relevant for kunden hvis de kommer ind på siden med den udsolgte vare.

Jeg har i lang tid, ladet en udsolgt varer være synlig på min webshop, med det lille skilt, at den pågældende varer var udsolgt. Dog er de kun synlige som landing page når du kommer fra google, ikke når du bevæger dig rundt på min shop. Jeg kunne så bare se at min bounce rate på de udsolgt varer var stort set 100%. Jeg tænkte så, at jeg måske skulle stille dem direkte videre til de varer der stadig var på lager af den samme type. Det var derfor jeg gerne ville lave en 302, eller 301, indtil den enkelte varer er på lager igen.

- Kim -

www.cartoonkids.dk - sengetøj til børn med superhelte, prinsesser og tegneseriefigurer

Fra Vejle
Tilmeldt 18. Nov 09
Indlæg ialt: 625
Fra  NKH.dk Skrevet kl. 12:13
Hvor mange stjerner giver du? :

KS71:

Hej Bastian.

Tak for hjælpen :)

Lige for at være sikker. Vil du anbefale mig at bruge 302, på varer der er midlertidig udsolgt ? Med midlertidig, taler jeg om 1 måned cirka. Og hvis det er nogle som jeg ved, jeg ikke får igen, så bruge en 301 ?

- Kim -

Hej Kim.

Ja i det tilfælde at at du kun tager siden offline midlertidigt, vil en 302 redirect være at foretrække - som så slettes igen når varen er på lager igen.
Kommer varen ikke på lager igen så laves der en 301 redirect til en relateret side.

Med venlig hilsen

Bastian 

Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 2606
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 14:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

KS71:

Grunden til at jeg ønsker at bruge 302 er at jeg har læst Thomas Rosenstand's SEO-lex, og i den nævner han at 302 kun skal bruges inden for det sammen domæne, når der er tale om en midlertidig flytning. 



Ja, jeg kan godt følge dig i det, da der er tale om samme domæne. I eksemplet i SEO-LEX er der ikke kun tale om samme domæne. Det er et specielt eksempel hvor det ikke udgør et problem. 

Lad os lege at du laver en 302 omdirigering på din shop. Jeg gør som du skriver du har gjort med 301 indtil videre:
 

cartoonkids.dk/bumle-cars-rygsaek.html 302 > cartoonkids.dk/rygsaekke.html

Det du risikerer der sker, er at Googles søgeresultat på din bumle-cars.rygsaek.html begynder at vise søgeresultatet fra indholdet af rygsaekke.html. Et andet problem i det er at du med midlertidigt udsolgte varer (og dermed endnu flere 302 omdirigeringer) risikerer endnu mere rod.

Lige en kommentar i dit oplæg. Du skriver at din begrundelse for ikke at ville bruge 301, er at søgeresultaterne for det udsolgte styrtdykker. Det er jo så naturligt, da formålet med en 301 er at bibeholde noget link juice og videresende brugeren til det mest relevante sted. 

Jeg er i øvrigt 100% enig med indlægget fra GodeToner. Så længe dine varer kun er midlertidigt udsolgt vil du beholde alderen på denne produktside. 

Sparetips på Sparefeber.dk

Tilmeldt 27. Dec 13
Indlæg ialt: 1202
Fra  Cartoonkids.dk Skrevet kl. 14:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Gita Street:

Lad os lege at du laver en 302 omdirigering på din shop. Jeg gør som du skriver du har gjort med 301 indtil videre:

cartoonkids.dk/bumle-cars-rygsaek.html 302 > cartoonkids.dk/rygsaekke.html

Ja, det er præcis sådan jeg her gjort :)

Gita Street:

Det du risikerer der sker, er at Googles søgeresultat på din bumle-cars.rygsaek.html begynder at vise søgeresultatet fra indholdet af rygsaekke.html. Et andet problem i det er at du med midlertidigt udsolgte varer (og dermed endnu flere 302 omdirigeringer) risikerer endnu mere rod.

Det var det jeg ønskede skulle ske. At kunderne blev sendt videre til mine rygsække som var på lager.

Gita Street:

Lige en kommentar i dit oplæg. Du skriver at din begrundelse for ikke at ville bruge 301, er at søgeresultaterne for det udsolgte styrtdykker. Det er jo så naturligt, da formålet med en 301 er at bibeholde noget link juice og videresende brugeren til det mest relevante sted. 

Jeg er i øvrigt 100% enig med indlægget fra GodeToner. Så længe dine varer kun er midlertidigt udsolgt vil du beholde alderen på denne produktside. 

Det jeg frygtede ved at lave en 301, var at jeg skulle bruge tid på genopbygge de udsolgte varers værdi, når de igen kom på lager. Jeg er klar over at deres værdi bliver sendt videre til rygsække.html ved en 301, men var som sagt bekymret for at de enkelte varers værdi skulle genopbygges igen, når de kommer på lager.

Men måske jeg bare skal beholde min 301, eller lade helt være med at redirecte.

- Kim -

www.cartoonkids.dk - sengetøj til børn med superhelte, prinsesser og tegneseriefigurer

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)