Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skattefrihed: Bo i Spanien, få løn i Danmark.

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Grenaa
Tilmeldt 13. Aug 08
Indlæg ialt: 40
Fra  DirectHost Skrevet kl. 17:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle sammen!

Jeg står i den situation at en del af min familie flytter til Spanien senere på året, og jeg selv har et job der udelukkende foregår på computeren. Derfor kan jeg teknisk set bo hvor i verden jeg har lyst.

Jeg har i forbindelse med min families Spanien-flytte-undersøgelser opdaget at der skulle være en "skattefinte" der gør det muligt at slippe for den danske skat i op til 6 måneder. Ved at bo i Spanien men få udbetalt løn i Danmark skulle man kunne undgå at betale skat (minus AM bidrag) i Danmark, og heller intet i Spanien da man ikke er fast boende når man bor der max 6 måneder.

Jeg har set flere firmaer der tilbyder hjælp med dette: http://www.udstationering.dk/article.225.html og http://www.careudland.dk/faa_et_halvt_aars_skattefrihed_paa_arbejde.php

 

Jeg håber nogen kan hjælpe! :)
/Tomas 

Fra Munkebo
Tilmeldt 26. Nov 12
Indlæg ialt: 421
Fra  Ansico Skrevet kl. 17:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hjælpe med hvad? :-)

IT-blogger.dk - en blog om IT-support, udvikling af websider, CMS, SEO og online marketing

Fra Grenaa
Tilmeldt 13. Aug 08
Indlæg ialt: 40
Fra  DirectHost Skrevet kl. 17:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg går ud fra du spørger til den hjælp disse firmaer tilbyder?
I så fald, tager de sig af alt papirarbejdet. Dette er ikke noget jeg har prøvet før, så jeg skal ikke kunne sige hvor nødvendige "de" er. :) 

Fra Munkebo
Tilmeldt 26. Nov 12
Indlæg ialt: 421
Fra  Ansico Skrevet kl. 19:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Tomas Hartvig:

Jeg håber nogen kan hjælpe! :)

Nej, faktisk var det en kommentar til ovenstående, hvor du skriver "Jeg håber nogen kan hjælpe". Og så var det bare jeg tænkte med hvad? Jeg kunne nemlig ikke se noget spørgsmål.

IT-blogger.dk - en blog om IT-support, udvikling af websider, CMS, SEO og online marketing

Fra Grenaa
Tilmeldt 13. Aug 08
Indlæg ialt: 40
Fra  DirectHost Skrevet kl. 20:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er blot i tvivl om hvordan det virker. Hvor starter jeg? Nogen der har prøvet dette? Osv. :) Alt info er velkommen!

Fra Grenaa
Tilmeldt 13. Aug 08
Indlæg ialt: 40
Fra  DirectHost Skrevet kl. 22:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Bump. Håber stadig der er noget hjælp at hente her. :(

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

start med at ringe til en dansk revisor og afklar den danske ting og hvis du slipper dansk skat, så må du ha fat i en i spanien til den side - det tyder jo ikke på du får svar her - og hvad hvis det nu så tilmed var forkert svar som du baserede en så vigtig beslutning på

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Shanghai
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 167
Skrevet kl. 02:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Du kan som udstationeret altid være væk i over ½ år og få et fradrag.

Jeg flyttede ud og var i starten ansat fra Danmark, dengang havde jeg fuld skattepligt i DK, men fik et ekstra fradrag på 400 om dagen.

 

Det jeg gjorde og som jeg vil anbefale, var at jeg kontaktede KPMG der har en afdeling for udlandsdanskere. Jeg spurgte først min lokale revisor, men fandt hurtigt ud af at han ikke havde så meget styr på reglerne.

Den rådgivning var mange penge værd og sparede mig for meget.

Fra Altea (Alicante)
Tilmeldt 23. Jul 07
Indlæg ialt: 2667
Fra  scanboat.com Skrevet kl. 08:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Du svarer skat af der hvor firmaet ligger. Dvs hvis det firma der udbetaler dig løn - ligger i DK - så svarer du skat der. Uanet om du Resident i Spanien eller ej.

Det er endda så visseligt at hvis du vil have fri bil i Spanien og du får løn fra DK så bliver du ikke beskattet af hvad bilen koster i Spanien - men hvad den ville have kostet i DK.

PS. Skattefinter findes ikke .... og hvis de gør - så arbejdes der allerede nu på at få finten fjernet. (Logisk)

Brugte både - joller, sejlbåde eller motorbåde - køb, salg og bytte.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Per Krabbe, scanboat.com:
Du svarer skat af der hvor firmaet ligger. Dvs hvis det firma der udbetaler dig løn - ligger i DK - så svarer du skat der. Uanet om du Resident i Spanien eller ej.

Forkert.  Det er personens egne forhold der afgør om han er skattepligtig til Danmark eller ej.....

Per Krabbe, scanboat.com:
PS. Skattefinter findes ikke .... og hvis de gør - så arbejdes der allerede nu på at få finten fjernet. (Logisk)

Logisk? Ikke nødvendigvis. Det var den danske stat som selv opsagde dobbeltbeskatningsaftalerne med Spanien og Frankrig og skabte muligheden for den "finte" som trådstarter hentyder til. Den finte er nu mulig på 3. år - og ingen udsigt til at det ændrer sig med det første. 

Der er nok nogle som har siddet og regnet på gynger og karusellerne og kommet frem til at "finten" nok ikke koster nær det samme som retten til beskatning af pensioner udbetalt til danskere bosiddende i Frankring og Spanien. For at bruge "finten" fuldt ud - kræver det at du flytter mellem Spanien og Frankrig hver 6. måned. Det er ikke helt billigt. 

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)