Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Billy´s Billing - nu på TV

Side 3 ud af 4 (31 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Jeg går da ud fra at billy dk regnskab afspejler billy i dk. At USA kommer på top er flot nok, men dk regnskab skal vel gerne afspejle indtjening i dk uanset hvad trods alt 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Søborg
Tilmeldt 21. May 08
Indlæg ialt: 755
Fra  Acasma Amino ApS Skrevet kl. 20:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Lundsby. I følge Toke omsætter Billys Billing for 5 mio. Årligt og har 17 medarbejdere. Dvs omregnet ca. 4.000 betalende brugere.

Jeg er investor i Dinero og mit mantra i de virksomheder jeg er en del af er, at fokus er på egen business. Og jeg afholder mig generelt fra at skulle kaste rundt med tal. Tal kan sige alt og ingenting og fortolkes i øst / vest som du Toke jo på glimrende vis præsenterer i dine indlæg.

http://m.b.dk/?redirect=www.b.dk/nationalt/eliten-skal-faa-danmark-ud-af-krisen&

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12287
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 10:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Toke Kruse:

Hej Lundsby

Jeg siger tak for dine mange inputs. Det er faktuelt forkert, at det går skidt, men klart hvis du kun kigger i vores danske regnskab (som allerede er mere end et år forældet), så kan du foretage mange fejlberegninger/antagelser. Som du nok har gættet, har jeg også et amerikansk selskab, så du kan desværre ikke bare "kigge med".

Den korte historie: Billy går godt, vi har fint med vækst og vi vægter selvfølgelig brugerne højst (det er dem vi lever af!). Vi er enige om, at et regnskab er et af mange redskaber, som kan bruges, når man skal analysere en virksomhed - men jeg kan også tilføje, at det ikke er dækkende kun at se der (måske du skulle tage et kig i Dinero's regnskaber - det er da heller ikke dækkende, hvis du kigger der, og du finder nok ikke en omsætning på 127*12*45.000 = ca. 68 millioner :-).

2014 har været et udviklingsår, hvor vi har fokuseret på en skalerbar version af regnskabsprogrammet og nu er vi nået dertil, hvor vi tilføjer nye funktioner, som fx tilbudsmodulet, som blev frigivet i denne uge. Der er sket meget i 2014, og 2015 skal nok bringe endnu mere godt med sig, som er andet end en landsdækkende reklame, som rammer 3 millioner danskere :-)

Og i øvrigt tak for en sober debat. Go' weekend.

Toke Kruse

Ps. Martin, jeg henviser til, at 200 nye reelle brugere er overdreven. Så hvis du rigtig gerne vil fremstå 100% gennemsigtig, så synes jeg du skal lave en tabel om betalende brugere og reelle aktive gratis-brugere. Det behøver du selvfølgelig ikke, men jeg mener bare, at det tal er pustet op. Derudover bemærkede jeg, at hvis man opretter en bruger på Amino, så kan jeg også bruge Dinero. Måske det bare er et tilfælde. Men uanset hvad: Go' kamp og jeg håber også, at du får et godt år i 2015. Go' weekend.

Jeg har aldrig sagt eller skrevet, at vi har 45.000 betalende brugere, den må stå for egen regning. 

Der er 46.0000 der har oprettet en konto, og da vi er gratis og folk derfor ikke opsiger deres abb, er det svært at sige hvor mange der reelt aktivt bruger Dinero. Nogle logger på hver dag, andre et par gange om året.

Vores bedst bud er ca. 13.000 virksomheder. 

Vi får pt. Mellem 100 - 200 virksomheder på hver dag og du skal være velkommen til at komme forbi og se det selv. 

Men da du jo indtil for meget kort tid siden ikke kørte en gratis model, må jeg indrømme at det støder mig lidt, at du påstår du har 16.000 glade brugere, da det jo tydeligvis er inkl alle dem der er hoppet fra efter endt prøvetid. 

Mht. Din "Oplevelse" med fælles login, så kan jeg fortælle dig, at Amino og Dinero kører hver deres database, så du må have kigget lidt for dybt i Gløgg gryden den dag ;-)

Men dejligt det går dig så godt, selvom jeg heller ikke kan få dine mange udmeldinger til at stemme.

Alt det bedste  

Martin

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 12:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Toke

Toke Kruse:
Jeg siger tak for dine mange inputs. Det er faktuelt forkert, at det går skidt, men klart hvis du kun kigger i vores danske regnskab (som allerede er mere end et år forældet), så kan du foretage mange fejlberegninger/antagelser. Som du nok har gættet, har jeg også et amerikansk selskab, så du kan desværre ikke bare "kigge med".

Selvfølgeligt kan jeg sagtens se at jeg ikke har det fulde billede, men det der er mit problem er at alle de fakta jeg kan se overhovedet ikke stemmer med at det skulle køre godt for Billys. Det eneste jeg kan se der taler for det, er at du siger at det kører godt, mens du fuldstændigt undlader at forholde dig til de ting jeg fremlægger.
Det gør at jeg deres ikke er overbevist om at det forholder sig som du siger.

Men hvorvidt jeg er overbevist eller ej, er nok ikke så væsentligt for dig, men du slår mig som rimeligt skarp til drive forretning, god til markedsføring og kommunikation. Så jeg forstår simpelthen ikke at der ikke findes et mere fyldest gørende svar.

Nu ruller Billy tv-reklamen over skærmen og rammer 3.000.000 danskere, af dem er der helt klart er der helt klart nogle som selvstændige som vil bruge systemet, og mange af dem vil sikkert syntes det er dejligt nemt at bruge, så vil de måske spørge deres revisor eller bogholder om ikke det var en god ide at skifte fra deres gamle grå økonomisystem til det nye funklende Billys. Hvis revisoren er den skeptiske type, og det er der mange af dem der det er jo nærmest en del af jobbeskrivelsen, så vil han måske trække jeres seneste regnskab, når han ser at omkring halvdelen af egenkapitalen er tabt, vil alarmklokkerne ringe.

Hvis revisoren er den forsigtige type og der er jo nærmest også en del af jobbeskrivelsen, så vil han være tvunget til at lave en risikovurdering, hvad det vil betyde for den selvstændige hvis Billy lukker. Her er der overordnet to scenerier, det bedste er hvor kunden for adgang til sine data så vil konsekvensen sandsynligvis "bare" være en stor revisor-regning for at overflytte data til et nyt system. I det andet scenerie er det ikke bare systemet kunden, ikke kan få adgang til men også data. Så kan det være katastrofalt og måske endda fatalt for den selvstændiges firma, fordi de fleste af os jo smider vores bilag væk efter de er uploadet. Så står man der med en masse transaktioner uden dokumentation, og så kan man let en med en ordentligt revisor regning og sikkert også et ordentligt rap over nallerne af Skat.
Problemet er at man ikke kan vide hvilket scenerie der ville være tale om, fordi kuratorer har det med at være relativt uberegnelige.

Herefter vil konklusionen på risiko vurderingen desværre være at man bliver ved det gamle grå økonomisystem. Det ender med at den selvstændige taber for hun hænger på det gamle kedelig system, og du taber for du kunne havde fået en ny glad kunde og bedre forrentning af din investering i tv-reklame.

Det kunne alt sammen undgås hvis du havde et regnskab der også viste at Billy er en succes, hvor selskabs kapitalen er intakt, egenkapitalen er større, og der er sammenhæng imellem antal ansatte og personaleomkostninger, ikke mindst en sammenhæng imellem regnskabet og så de udmeldinger der kommer fra selskabet om hvor godt det går.

Problemet med ovenstående samtale imellem en selvstændige og hans revisor, er at du sandsynligvis aldrig bliver hørt i den, det er meget få, hvis nogen, potentielle kunder, der kunne finde på at ringe til en virksomhed, og sige "Min revisor siger at jeres regnskab ikke ser godt ud, har du noget skyts jeg kan bruge til at overbevise om at det er sikkert nok at bruge jer". I stedet ser du bare et frafald efter endt prøveperiode i statistikken.

Så hvis du har fakta du kan fremlægge som understøtter at Billy skulle være en succes, så tror jeg virkeligt det ville gavne. Jeg er måske lidt skeptisk af natur, eller også er det efter mange år som iværksætter, men kunne rigtigt godt tænke mig at "vide" at Billys går godt, det ville være meget bedre, end det du beder mig om nu nemlig at "tro på" at Billy går godt.

Fra Marbella
Tilmeldt 22. Jun 09
Indlæg ialt: 567
Fra  Billy ApS Skrevet kl. 17:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hej Martin (og Nicolai)

Jeg er nok ikke den eneste, der finder det påfaldende, at noget så kedeligt som regnskab kan udvikle sig til lidt beef mellem et par offentligt kendte iværksættere: Toke Kruse vs. Martin Thorborg. Men jeg må også konkludere, at der ikke skal meget til, før der går pigefornærmet hønsegård i den. Egentlig synes jeg, at vi hellere burde anvende tiden på at dyrke hver vores forretning og håbe, at vi kan inspirere andre iværksættere til at gøre det samme. Så interessant er vores fnidder sgu heller ikke.

Men her er lidt fakta, Lundsby: Billy blev stiftet 1. oktober 2010 og havde da været under udvikling siden februar 2009. Vi var de første, der gjorde regnskab brugervenligt for iværksættere, og jeg er da kun glad for, at vi har kunnet inspirere Martin T. og hans team. Det er en kendsgerning, at Billy var på banen 2 år før Dinero. Ja, jeg ved godt, at Dinero er baseret på noget gammelt software fra firmaet Kassekladde (som nu lukkes ned) – der også blev stiftet efter Billy. Selvom begge firmaer ved første øjekast har omtrent de samme funktioner, finder man ret store forskelle under overfladen. Fx ved jeg, at Martin T. er glad for Dinero Crowd, der efter min mening ikke løser problemet med at bogføre korrekt. Derfor har vi fravalgt en lignende funktion. Omvendt har Billy et åbent API, hvilket Dinero ikke har.   

Jeg tror på, at markedet har plads til flere spillere, for vi henvender os til forskellige segmenter: Dinero er ifølge Martin T. for de helt små, mens Billy er til de mere etablerede virksomheder. Vores API giver i mine øjne et helt andet og langsigtet perspektiv, så det har vi valgt at fokusere på – og ja, det har taget noget tid at få det på plads, men nu er det en realitet. Vi er nået til et punkt, hvor vi kun mangler at tilføje de sidste funktioner. Fx har vi netop frigivet et tilbudsmodul samt One Stop Moms. De næste funktioner, der følger, er EAN og et abonnementsmodul foruden en større revisor-update.

Vi har +20.000 registrerede brugere og +4.000 betalende kunder, og mens 2013 og 2014 har været udprægede udviklingsår (som det også fremgår af vores regnskaber), så er 2015 skudt i gang med en landsdækkende TV-kampagne, der understreger, at vi er nået meget langt – nemlig lige dér, hvor vi skal være.

Hos Billy bruger vi ikke 90 % på udvikling, men kun ca. 40 %. Til gengæld bruger vi fremadrettet hele 30 % på support og 30 % på marketing og drift. Vi mener, at det er den rigtige fordeling for os og vores brugere, da et program også bliver bedre af, at der kommer nye kunder til igennem aktiv markedsføring. Selvom et program er let, er det essentielt, at man altid kan få hjælp til fx bogføring – derfor vægter vi support meget højt. Jeg siger ikke dermed, at Dinero gør noget forkert. Vi anskuer bare verden på to forskellige måder. Vi har altid haft opmærksomheden rettet mod vores brugere og er da også det eneste firma i regnskabsbranchen, der yder support hele ugen – også i weekenden – på både telefon, e-mail og gennem vores hjælpeforum. Hvis man i stedet ser kortsigtet på tingene (som brugere har en tendens til), ender man med et stykke software, der bliver ufleksibelt, og det giver bøvl på den lange bane. Og det har vi så undgået med denne gennemgribende udvikling af kernen af vores program.

Jeg har ikke så meget andet at tilføje, end at jeg seriøst håber, at I får succes med jeres virksomhed. Jeg finder det også flot, at I har 45.000 glade brugere. Og så er det ikke mindst utroligt underholdende, at I prædiker ærlighed og gennemsigtighed, når I som de første i branchen netop har iværksat en AdWords-kampagne, hvor I har købt en konkurrents navn – nemlig ”Billy’s Billing” – som keyword. Lige på dét punkt ser vi os nødsaget til at blive ”inspireret”, som en naturlig AdWords-strategi. Det er yderligere morsomt, at når AdWords-reklamen endeligt dukker op, står der ”Gør som vores 45.000 glade brugere” (så her er alle disse altså aktive – nu må I lige beslutte jer… for jeg tvivler og så er vi tilbage til der, hvor debatten startede). Endelig bruger I stadig vores varemærke ”Danmarks letteste regnskabsprogram” i en modificeret udgave, som jeg dog er overbevist om, at I vil ændre som aftalt med dig Martin T. Come on – englebasser, det er I sgu ikke.

Go’ weekend. Nyd den, for i morgen er det mandag :-)

Toke

www.billy.dk

 

 

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12287
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 18:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Toke

Du kommer ind på Amino og beskylder mig for at være uhæderlig, det er jo lidt svært for mig at ignorere.
Men en ting har du ret i og det er, at det er spild af tid og uværdigt at "skændes" her.
Men lige et par kommentarer før jeg lukker af:

* Adwordskampagnen med de 45.000 glade brugere, har jeg ikke set. Den er lavet af et eksternt bureau og jeg har bedt om den straks bliver ændret. Jeg kunne ikke drømme om at skrive noget så dumt! Så det vil jeg gerne undskyld for, da jeg har ansvaret.

* Mht. at vi kører Adwords på dit navn, så skal det nok passe. Det er lovligt og meget normalt (og du skal ikke takke for inspirationen, du kan bare give en pilsner ved lejlighed ;-)

* At du mener du har eneretten til at skrive "Danmarks letteste regnskabsprogram" og at vi ikke må skrive det nogen steder, tyder på at du får dårlig rådgivning. 
Find dig en ny advokat der kan hjælpe dig bedre. Kommer du ud i en rigtig sag, dur det ikke at have amatører på holdet.

* Mht. support, så er i ikke de eneste der kører hele ugen, det har Dinero gjort siden nytår. Og ja, Billy har også pr. telefon, men det virker ikke som om den bliver taget, når jeg kigger på jeres Facebook side...

* Og hvad angår inspiration, er vi da glade for at se at du nu også køber konkurrentens (Economics) brugere, det var jo ellers det du hylede over vi i sin tid gjorde. 

* Mht. firmaet alder, så får du ret Toke, du er den ældste og vi får fred :-)

Lad den bedste mand vinde og ja, i morgen er det mandag!

De bedste hilsner

Martin

 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

og jeg har ladet mig fortælle, at rigtige iværksættere er glade for mandag - Det ville jo også være lidt surt at gøre noget man syntes var rædsomt 5 dage om ugen for så at hvirvle jublende rundt i 2 dage - 7 gode dage er det :) 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 9. Aug 11
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 18:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Mr. og Mrs god nætter, Er du blevet afvist (e) ved mange banker? du er bankvirksomhed ARKIV eller afslutte On-gældsætning? Har du brug for kapital til at konsolidere din gæld? Har du brug for lån til at hjælpe din virksomhed komme tilbage på sporet, eller andre behov? Deres løsning er os. Vi er et kapital lån selskab og vi tilbyder lån til kunder, der er interesserede i lave renter. Selvfølgelig har vi lån mellem enkeltpersoner lige fra; € 10.000 til € 950.000 med en pålydende rente på 2%, uanset beløbet. Hvis du er interesseret så kontakt os via følgende e-mail: sallie.krawcheck01@gmail.com

Fra Marbella
Tilmeldt 22. Jun 09
Indlæg ialt: 567
Fra  Billy ApS Skrevet kl. 00:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Martin

Fin afrunding, trods stridsøkserne blev svunget endnu en gang ;-)

Jeg vil se frem til en pilsner, men om vi når den i denne omgang, må tiden vise.

Go' aften, min mandag er netop startet.

Mange hilsner

Toke 

Fra Gravens
Tilmeldt 10. Jun 14
Indlæg ialt: 34
Fra  Profillageret.dk Skrevet kl. 09:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Dejlig start på en mandag med lidt underholdende sobber mudderkastning :-)
Først og fremmest vil jeg lige starte med at sige at jeg har stor respekt for Jer begge, og I er en stor inspirationskilde.
Når det så er sagt, så vil jeg påpege at jeg er en af de kunder som I begge "slås" om... Lige nu er jeg i stald hos Toke, men har haft nøje kig på Dinero. Men Dinero har desværre ikke ordentlig integration til webshops. (Som jeg har forstået det.)
Dernæst må jeg også sige at nok inden længe siger farvel til Billy's og skifter til Jeres begges konkurent e-conomic. Nu har Billy heldigvis frigivet tilbudsmodulet, hvilket har gjort mig i tvivl...

Der hvor jeg gerne vil hen er bare, at istedet for at bruge krudt herinde, så er der stadig arbejde/muligheder for Jer begge til at udvikle Jeres produkt, så det rammer Jeres målgruppe bedre.
Og mon ikke der er plads til Jer begge på markedet ? Coop og Dansk Supermarked lever jo også i bedste velgående side om side :-)

God mandag til Jer begge. 

Profillageret.dk - Alt i tætningslister & gummilister

Side 3 ud af 4 (31 indlæg)