Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

KAPITAL elller EJ? Import af større enheder

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 30. Sep 10
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 14:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er,

Tak for en masse spændende opslag fra jer :)

Min kæreste og jeg har gennem længere tid gået med drømmen om at være iværksættere og drive en virksomhed. Vi er ikke typerne der udelukkende tænker på den ''mulige'' økonomiske gevinst ved HÅRD og GODT arbejde! Vi er drevet om ideen om at ligge liv og sjæl i et projekt vi brænder for og som vi kan se at det giver mening og værdi for andre mennesker.

Sååe, de sidste par mdr. har vi arbejdet hårdt på et projekt, som er opstået gennem en meget svær og hård tid i vores liv. Hele projektet betyder derfor utroligt meget for os og vi vil gerne føre det til livs på en rigtig måde.

Vi har som det ser ud nu, en ''okay''/ men lille kapital, til at bygge enheder, som er påtænkt udlejning.
Vi kan pga. af den forholdsvis lille kapital, ikke udføre vores enheder, så de står 100 procent som i vores drømme, og har gennem projekteringen egentlig også fundet nogle tilsvarende/ lignende  enheder i Kina som vi har fået tilbudt til 25000kr. stykket.

Hvis vi vælger at skulle købe dem i Kina, har vi ikke kapital til at få det ønsket antal, altså 6 enheder, da man få forvente at der vil løbe væsentlig flere penge på de 25000kr. inden enhederne står her i landet.

Så her kommer der lige et par spørgsmål:

- Er der nogle af jer der har erfaringer med import af større vare fra Kina? (disse ER CE godkendt)

- Hvad ville en enhed koste når den lander i DK, hvis den som udgangspunkt koster 25000kr. i kina?

- Hvis vi besluttede os for at række en hånd ud efter en økonomisk hjælp, hvordan ville det så stille os? Vi er nok klar over at der nok ikke er nogle der bare sådan uden vidre ville låne os 150000 -200000kr. uden at skulle forvente at få noget igen. Men vi ville være kede af at se vores drøm bliver overtaget af andre?

- hvordan ville vi skulle betale tilbage? Er udlåner kompagnon? Eller aftales der et tilbagebetaling krav?

- Hvilke overvejelser skal vi gøre os?

På forhånd mange tak

M & M

Fra Sorø
Tilmeldt 4. Oct 14
Indlæg ialt: 999
Fra  MHN Consulting Skrevet kl. 15:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa M & M

Og tillykke med jeres Beslutning.

Jeg ved ikke meget om import af vare fra Kina, men jeg vil anbefale jer at tage fat i det Lokale Væksthus, der vil i helt sikkert kunne få noget sparring og hjælp.

Med hensyn til kapital så bliver det nok ikke let. Bankerne er i dag meget tilbageholdende med at låne penge ud. Og de fleste investorer vil også gerne have at i viser at i "kan noget" før de vil være villige til at investerer. Som minimum skal i sørge for at have styr på forretningsplan budgetter osv, dertil kommer at investorer jo også meget gerne vil have indflydelse - så det skal i nok gøre op med jer selv om i er villige til at give dem.

Hvis jeres projekt er noget der giver mening for andre mennesker så kunne i måske også overveje at prøve crowdfunding, f.eks via crowdfunding.dk eller boomerang.dk. Jeg har ikke selv de store erfaringer her, men ved da så meget at man også her skal gøre et godt stykke arbejde med at beskrive projektet og markedsføre det - men gør i det er der måske penge at hente derfra.

Anyway - Held og Lykke

Morten 

Tilmeldt 30. Sep 10
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 15:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Morten,

Tusinde tak for det hurtige og gode svar :)

Og tak.

Vi er helt med på det er en god ide med en gennemarbejdet forretningsplant, hvilket også er udført!
Ydermere har vi fået stor applaus fra chefen af det område som vi gerne vil operere.
Han ville dog ikke kunne være behjælpelig da det er en kommunal instans og vi jo vil være et privat erhverv.

Og nej vi tænker heller ikke at en bank vil være en mulighed, det har aldrig været på tale da vi jo hører alle steder fra at der er for lidt gang i hjulene til det?

Men vi havde overvejet privat pers. eller organisationer? Men hvordan stiller man sig så der??

 

Fra Sorø
Tilmeldt 4. Oct 14
Indlæg ialt: 999
Fra  MHN Consulting Skrevet kl. 15:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Tjah... "intet er jo umuligt hvis man bære viljen i hjertet" Wink men det er nok ikke nemt.

Men i kan jo prøve på Amino Kapital - men inden i gør det så sørg for at jeres materiale er gennemarbejdet og at i fremstår professionelle og dedikerede - og lad være med at gå i "selv-sving", dvs vist at i er robuste og troværdige, lad være med at fare frem med ord som "helt unikt koncept", banebrydende, kæmpe potentiale osv - det får det til at lyde som en lidt useriøs og meget dy lotteri seddel,

På Amino Kapital kan i finde både en aktiv partner og også egentlige lån - og der skal i nok kunne stille sikkerhed for lånet, f.eks i Hus/Lejlighed eller lignende. For en aktiv partner så vil vedkommende skulle have indflydelse, og måske afgørende indflydelse - på den måde kan i ende som medarbejdere i jeres eget projekt - og det er vel ikke meningen.

Men det er min erfaring at det er vanskeligt at finde investorer før man har bevist at i kan gennemfører projektet, dvs at i har omsætning og også gerne overskud.

Så måske er det i skal prøve først at overveje hvordan i for mindst mulige penge kan få testet og dokumenteret markedet for jeres idé  -  nu er jeg ikke helt sikker på branchen her - men måske er det en løsning man kan blive skrevet op til ? Måske sågar noget hvor man kan bede om et kreditkort nummer først (hvis det giver mening her) - på den måde kan i begynde at "teste" jeres ide's bæredygtighed - og i vil stå meget bedre over for en investor hvis i har en række potentielle kunder på venteliste inden i henvender jer.

Fra Sorø
Tilmeldt 4. Oct 14
Indlæg ialt: 999
Fra  MHN Consulting Skrevet kl. 15:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

og med professionelt - mener jeg med væsentligt mindre stavefejl end det jeg lige præsterede Embarrassed 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)