Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Facebook ads: Hvorfor svinger mine priser så ekstremt!

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 28. Oct 14
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 19:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer :)

Jeg har et spørgsmål, som har undret mig længe. Jeg håber virkelig, at jeg kan få et repræsentativt svar. Jeg arbejder til dagligt med Facebook ads på et professionelt niveau og mit forbrug kan let overstige 100.000,- (+) pr. måned. (Det skal lige siges, jeg benytter ALTID "optimize CPM", når jeg opsætter mine kampagner) Men jeg har et problem, som jeg desværre oplever går igen, når jeg opsætter mine kampagner. 

Priserne svinger utrolig meget henover en dag! Og ja, det er selvfølgelig konkurrencen på segmenterne, som afgør det. Det ved enhver.  Men problemet er, at jeg det ene øjeblik kan opleve pris på 1,5-2.0 kr/pr. klik el. 120 kr i optimize CPM, og det andet øjeblik spiller alt bare og jeg kan formå, at få priser helt ned til 0,15 kr til website klik med en pris på 15 kr i optimize CPM. (Med samme billeder og tekster, produktet er tilsvarende)  Mit segment er ALTID minimum 100.000 personer. (Aldrig under) og min CTR er heller aldrig problemet. Min CTR overstiger altid minimum 5%. Bare lige for, at udelukke disse 2 faktorer.

Men jeg har tænkt på, om det kunne være min bitting metode, som kunne være problemet eller om det kunne være tidspunkter på dagen. Det irriterer mig grænseløst at vide, at mine billeder er tip-top og alt er, som det skal være. Men desværre er priserne ALT for dyre på opsætningstidspunktet. Jeg ved mit segment ikke er problemet, da det VIRKELIG fungerer når jeg rammer de billige priser og mine billeder leverer ALTID en høj CTR.

Håber der sidder nogle hajer derude, som kan hjælpe mig med min undren. Det ville jeg sætte meget stor pris på. 

Mvh. Patrick

Tilmeldt 28. Oct 14
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 11:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Er der virkelig ingen som kan komme med et svar :(?

Tilmeldt 10. Jan 15
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 14:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Patrick,

Den højeste pris vil altid være i starten af din kampagne. Platformen indsamler information om din målgruppe ved at vise dem annoncer og derefter optimerer den automatisk ved at give visninger til dem i din målgruppe der er mest tilbøjelige til at klikke. Derfor falder din pris pr click. Generelt virker den her bidding måde bedst, men hvis du allerede har testet på din målgruppe kan andre bidding metoder måske være interessant. Din bidding metode afhænger også af størrelsen på din målgruppe og dit budget.

Du kunne prøve at sætte et max bid og teste om det virker. Jeg ville vælge et forholdsvist højt max bid, som stadig er lavere en eksempelvis 1,5-2 kr som du betalte før. Vælg et max bid på ca 1,2 kr. Det vil give dig visninger i starten til en billigere pris og stadig vil platformen indsamle data, som den efterfølgende kan optimere på.

/Martin

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Patrick!


Jeg forstår din frustrastion. For jeg sidder med samme problem/udfordring.

Jeg har lavet hundredevis af test, herunder med forskellige budtyper, dvs. CPC, oCPM, CPM og optimeret for konverteringer.

Jeg er ikke nået frem til et klart svar. Andet end at sådan er gamet, når man kører real-time-bidding op mod en sort boks. 

Der er mange udsving, så det kræver et ret stort reach og forbrug at ramme et statistisk signifikant niveau af kontaktpunkter.

Det, du kan eksperimentere med, tænker jeg, er at køre CPM og sætte en max CPM, som er det, du er villig til at betale i forhold til, hvor mange penge din annoncering banker hjem. Måske starte et sted mellem din hidtil laveste CPM og din hidtil højeste.

En anden ting, jeg er kommet frem til, at CPC/CPM/oCPM er ligegyldige parametre at måle på. Det er vanity metrics, som man let kan bruge meget, meget tid på at holde øje med. Det vil svare lidt til at holde øje med en akties transaktionspris snarere end kursudvikling.


Happy optimizing! 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:04
Hvor mange stjerner giver du? :

@Marty -- Har du empiri for, at højeste pris altid er i starten af en kampagne? Det har jeg nemlig aldrig oplevet, hvis vi med pris mener/tænker CPC, CPM, oCPM. Det svinger op og ned hele kampagneperioden.

Dog kan der være en oplevet opfattelse af, at hvis en kampagne kommer godt ud over rampen, så nedarves det til resten af kampagnen (a la AdWords' 'quality score').

 

Tilmeldt 10. Jan 15
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 21:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har set det op til flere gange og det er den mest hyppige tendens. Annoncer er forskellige og vi ved ikke hvordan målgruppen vil tage imod den. Det kommer selvfølgelig også an på hvor lang tid du kører din kampagne. Hvis målgruppen er for lille vil prisen også stige på et tidspunkt.

Hvis man er seriøs med sin annoncere skal man teste meget på sin målgruppe og indhold af annoncen. Jeg har oplevet en pris pr website click i starten på $0,12 og efter løbende optimering være nede på $0,2.  

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Vil stadig mene, at prisen for et klik er en 'vanity metric'. Jeg vil gerne betale 10 eller 20 kroner for en klikpulje, hvis konverteringsraten følger med.

Det må være en ROI-beregning, der afgør, hvor meget man er villig til at betale for et klik.

Det er lidt ligesom traditionel display. CPM-priserne er faldet og faldet og faldet. Men hvis trafikkvaliteten er høj, så kan det være verdens bedste investering at overbyde alle andre. 

Tilmeldt 28. Oct 14
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 23:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for svaret! :)

Fra Roskilde
Tilmeldt 3. Dec 14
Indlæg ialt: 43
Skrevet kl. 12:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Har du forsøgt at kontakte en "Facebook Manager/Business Developer" og høre deres forklaring?

Jeg har en kontakt, hvis du er interesseret.

Tilmeldt 10. Jan 15
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 13:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Inet. Jeg er Ads Specialist hos Facebook så måske er kontakten mig :)

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)