Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Reklamationsret som firma ved køb i fysisk butik?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Aabenraa
Tilmeldt 14. Apr 12
Indlæg ialt: 273
Fra  Duet IT Skrevet kl. 11:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg skal bruge en ny arbejdscomputer til mit firma og har i den forbindelse fundet et godt tilbud i en større elektronikkæde. Jeg kan dog se på deres hjemmeside at de har forkortet reklamationsret fra 24 måneder til 12 måneder ved salg til erhverv. Det samme er åbenbart gældende ved mange andre større elektronikforhandlere.

Men hvordan er man stillet hvis man bare vader ned og køber den i en fysisk butik, hvor man ikke skal godkende forretningsbetingelser inden et køb? Jeg ved at mange firmaer køber og bogfører produkter sådan, men kan man ved køb som firma forvente at have 24 måneder reklamationsret hvis ikke man bliver oplyst om andet før eller under handlen? 

Jeg håber spørgsmålet er forståeligt. 

Hilsen Brian

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Helt forståeligt. Ja der er sikkert mange der bare vil reklamere som privat - men loven er jo klar nok, så det er kun et spørgsmål om du vil fidle med det og lade som om den var privat - Du skal jo gerne ha den i dit firma regnskab og beløb af den størrelse skal du meget gerne ha dit firmanavn på - af hensyn til moms og dokumentation - men ja der fidles sikkert. Køb evt tillægsforsikring eller betal med guld master som ofte giver op til 4 år reklamation

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Aabenraa
Tilmeldt 14. Apr 12
Indlæg ialt: 273
Fra  Duet IT Skrevet kl. 13:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John,

Godt indlæg som altid! Hvilke love er det du refererer til i dit indlæg?

Hvis jeg nu fx køber en printer i Føtex, som tydeligt er henvendt til den almene forbruger, men ikke direkte forbyder erhvervskunder, vil jeg så kunne forvente at have 24 måneders reklamationsret - også uden at skulle "lade som om" den er købt til privat brug?

Hilsen Brian

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:17
Hvor mange stjerner giver du? :

nej mig bekendt kan forretningen sagtens fravige 24 mdrs reklamationsret B2B - sådan er det at være B2B man har ikke forbruger beskyttelsen. Jeg mener grænsen for hvornår firmanavn skal være med på faktura i dag er hævet til 3000 kr - men først og fremmest synes jeg bare man skal overholde de betingelser der er B2B - som man jo også forventer ens egne kunder gør, og ikke fifle og lade som om man er alm forbruger, hvis man faktisk er B2B

Det er helt lagalt at Kræve ekstra reklamationsret - ex får skrevet 24 mdrs reklamationsret på - men forretningen har også klart lov til at sige nej (og gør det nok da det sikkert ikke er dem der giver reklamationsretten - men det er jo op til sælgeren)

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Aabenraa
Tilmeldt 14. Apr 12
Indlæg ialt: 273
Fra  Duet IT Skrevet kl. 13:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er af samme opfattelse som dig, og netop derfor mit spørgsmål. Jeg ønsker at handle fair, og hvis det i sidste ende betyder 12 måneders reklamationsret, så må det være sådan. Jeg tror dog lige jeg prøver at hive fat i min normale IT-mand og hører om han ikke kan trylle noget frem. Jeg synes ét års reklamationsret på et så dyrt produkt er i underkanten. 

Tak for svaret! :-)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Brian B:
Jeg synes ét års reklamationsret på et så dyrt produkt er i underkanten. 
enig - så forhandel, eller køb via master gold hvis du har et sådan (også selv om det er et privat - så kan du bare gøre det som udlæg) Master gold i sig selv udvider reklamation

Mit indtryk i øvrigt er desværre med bærbare - at kommer man efter et år - så bliver man afvist - pligten til beviset for at det er maskinen og ikke en selv der har fejlet er svær. Næh - du har nok behandlet den forkert - fugt - - software fejl - og hvad ved jeg men ja det er jo bedre end ingenting

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)