Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Cykelbutik med faldende salg

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 16. Jan 15
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 02:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej jeg skriver da jeg har behov for råd og inspiration. Jeg er cykelmekaniker og har haft min egen selvstændig butik i knap 5 år. Der er tale om en lokal butik i storkøbenhavn, som jeg siden sidste år har overvejet at sælge. Mit salg består udelukkende af stortset reparation, da jeg ikke har det store cykeludvalg. Jeg har behov for mere salg som jeg har en chance for, da jeg er lokal i et stort område. Kan i komme med råd og fortælle mig hvilke tilbud i køre eller andet i tjener godt på. Jeg er selvfølgelig igang med at bestille nye vare og mange flere cykler til butikken.

Fra København
Tilmeldt 25. Jun 14
Indlæg ialt: 39
Fra  Kundehuset.eu Skrevet kl. 02:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Send dine kontakt info til on@kundehuset.eu - Jeg kan hjælpe med gode råd og cykler.

 

Vh.

Omed

Tilmeldt 21. Sep 14
Indlæg ialt: 297
Skrevet kl. 03:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Er det fordi du ikke får nok forespørgsler på nye cykler, eller er det fordi det kniber med at sælge, når kunden står i butikken?

Overvej den røde tråd igennem markedsføring, sortiment, salg, service, gensalg etc.. Måske det ikke kun er sortimentet der kan optimeres. Måske en ændret markedsføring eller et salgskursus kan hjælpe.

En motionscyklist vil have valgmuligheder, mens det er lettere at sælge til hr og fru Jensen, hvis de bliver præsenteret for en samlet pakke, hvor de let kan overskue indhold, pris og kun skal tage stilling til få options. F.eks. 1 citybike + 3 forskellige tilbehørspakker med rabat på den store pakke.

Læg din fokus på kvalitet og service. Det kan ikke betale sig at konkurrere på prisen. En fornuftig avance på cyklen giver dig muligheden for at lukke det enkelte salg med en kontantrabat.

Min cykelsmed udleverer en servicebog sammen med nye cykler, hvor der er skrevet en dato og pris for hvert servicebesøg. 1. service efter 1 måneds tid er gratis. Jeg tror generelt at det er en rimelig god måde at holde på kunderne. Det giver også mulighed for dialog og løbende mersalg.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)