Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bøde for ikke at sende faktura ?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 15. Dec 11
Indlæg ialt: 44
Skrevet kl. 21:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino´er

Håber jeg poster det rigtige sted.

Til dagligt køre jeg som selvstændig smed / montør, jeg bliver lejet igennem et firma (xx), som så lejer mig ud til et 3 firma.

Når jeg har arbejdet en uge ved det 3 firma, skal jeg sende faktura til xx. De vil gerne have at jeg sender deres faktura, så de har den senest tirsdag morgen, hver uge.

Hvis ikke den er der, så trækker de 250,- + moms  fra din regning og du får tilsendt en faktura - timesedel afleveret for sent.

Her vil jeg gerne vide om dette er lovligt ? 

Ved jo at den anden vej, altså betaler man ikke sine regninger. Så får man en rykker på max 100,- som loven siger man må.

Men at der ligefrem findes sådan et system den anden vej, kan jeg ikke lige tro.

Fra Munkebo
Tilmeldt 26. Nov 12
Indlæg ialt: 421
Fra  Ansico Skrevet kl. 21:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, det lyder godt nok som en besynderlig ordning. Men det afhænger vel af hvordan kontrakten er udformet med firmaet. Der bør den slags jo stå skrevet ned.

IT-blogger.dk - en blog om IT-support, udvikling af websider, CMS, SEO og online marketing

Tilmeldt 15. Dec 11
Indlæg ialt: 44
Skrevet kl. 21:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg underskrev en samarbejds kontrakt for lidt over 2 år siden. Det her "bøde" system kom ca et år efter. Så det er på ingen måde noget jeg har godkendt.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 22:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Der er aftale frihed B2B, så der er intet forkert i det, og det er faktisk meget almindeligt, når der handles med større firmaer, at der er bøder/gebyrer, hvis tingene ikke er som aftalt. I dette tilfælde skyldes det, at xx ikke kan fakturerer kunden, før de har din indberetning, og der er måske en aftale mellem xx og det firma, som får arbejdet udført...

Du siger, at du har underskrevet en kontrakt. Der står sikkert i denne kontrakt, at du accepterer kommende justeringer af handelsbetingelserne, og hvis du ikke gør det, så ophæves samarbejdet, eller at du skal gøre indsigelse imod disse... 

Men nu tænker jeg bare højt. Hvor svært er det lige, at sende dem en faktura indenfor denne tidsbegrænsning? Det er da relativt simpelt, og det er ligeledes i din egen interesse, at du får betaling for dit arbejde hurtigst muligt? Og hvis du er utilfreds, hvorfor spørger du så ik xx om, hvorfor det bødesystem findes, og om der evt kunne laves en anden ordning? Det ville da være det letteste, hvis du tog problemstillingen direkte med dem...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:23
Hvor mange stjerner giver du? :

B2B og det må man jo godt kræve - og du kan jo sige nej, og så ophører samarbejdet måske. Hvis det ikke har været en del af aftalen men er "listet" ind - så kan du givet kræve lidt tid til at indarbejde eller for at sige op, men det løser jo ikke noget - for du er vel glad for at selve ordningen

Jeg kan heller ikke se det kan være så vanskeligt at aflevere til frist og sikre dig at du så også er i systemet til betaling

Deres årsag er givet, at de har folk fra mange steder, og hvis de ikke får timesedler, så kan tid og pris eksplodere under dem, så formålet virker fornuftigt nok

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 15. Dec 11
Indlæg ialt: 44
Skrevet kl. 22:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for jeres svar.

Det er heller ikke fordi det er vanskeligt at aflevere til tids fristen. Men når man kun er hjemme fra fredag aften til søndag, så smutter det somme tider. 

Men jeg vil lige kigge kontrakten igennem igen, og så vil jeg tage kontakt til xx. Alt efter hvad der står beskrevet om dette.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)