Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan jeg sælge min webshop.? Oms 68000 på 6 mrd.

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 15. Jan 15
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 18:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Halløj i stuen.

I sommers lavede jeg en onlinebutik for sjov. Som alle mine andre butikker blev den lynhurtigt en succes ,men jeg har ikke tid til den længere. Den kom online i Juni og jeg har ike brugt 1 krone på markedsføring og har omsat for DKK 68480 ex moms fra Juni til December. Produkterne sælges primært om sommeren og skal importeres fra østen. Der er ca 50% på produkterne.

Til sommer kan omsætningen fordobles uden problemer på de 5 produkter der er i butikken. Der er mulighed for at udvide sortimenet og sælge til SE og NO.

Butikken er lavet som en blog med tilhørende shop alt i WP og ser ikke specielt godt ud.

Catchen er at jeg er den eneste der sælger produkterne og derfor ikke har mulighed for at fortælle hvad der sælges i butikken.

Kan man sælge sådan noget uden at fortælle hvad der skal sælges?

Fra Aarhus C
Tilmeldt 14. Mar 14
Indlæg ialt: 2152
Fra  Erhvervshjemmesider.dk ApS Skrevet kl. 18:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hej Rune

Nu kan jeg ikke tale for alle, men jeg har virkelig svært ved at tro der er nogle der seriøst vil overveje at kaste en betydelig sum penge efter en webshop, hvor man ikke ved hvad man køber forinden. 

Fra Fredericia
Tilmeldt 10. Jul 11
Indlæg ialt: 207
Skrevet kl. 18:25
Hvor mange stjerner giver du? :

hvis prisen er lav nok 😀 er der altid en køber

Fra Munkebo
Tilmeldt 26. Nov 12
Indlæg ialt: 421
Fra  Ansico Skrevet kl. 18:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil dog ikke mene du kan sælge den uden at informere om hvad der sælges i den. Man skal jo vide hvad man køber.

Noget andet interessant er selvfølgelig også hvad den giver af overskud og ikke udelukkende omsætningen.

Men du kan jo prøve at poste den til virksomhedsbørsen hvis du vil sætte den til salg.

 

IT-blogger.dk - en blog om IT-support, udvikling af websider, CMS, SEO og online marketing

Tilmeldt 15. Jan 15
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 19:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Er det i princippet ikke fuldstændig ligegyldigt hvad der sælges hvis man ved hvilken genre det er og der tjenes penge på det? 

Fortjenesten er beskrevet og er rigtig god.

Det drejer sig efterspugte elektroniske produkter ikke andre i landet forhandler.

Tilmeldt 12. Aug 11
Indlæg ialt: 372
Skrevet kl. 19:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Rune78:

Er det i princippet ikke fuldstændig ligegyldigt hvad der sælges hvis man ved hvilken genre det er og der tjenes penge på det? 

Fortjenesten er beskrevet og er rigtig god.

Nej, det er ikke ligegyldigt, - medmindre du har eneretten på produkterne.

Hvis du ikke har eneretten, så er det er heller ikke ligegyldigt hvorfor andre ikke sælger produktet. Hvad er årsagen til det? Måske ligger der noget bag, - som du bare ikke er klar over.

Sidst, men ikke mindst - så læser indkøbscheferne i Bilka, Netto, Kvickly og Elgiganten jo også Facebook/aviser/googleads - så hvis din omsætning bygger på at du har fløjet under radaren - så er det en stakket frist hvis en ny køber vil udvikle forretningen.

Så det er ikke ligegyldigt.

Til gengæld kan du jo stille krav til køberen inden et salg, - f.eks bevis for at de har købesummen - og på den måde sortere i henvendelserne.

Tilmeldt 15. Jan 15
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 19:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for input.

Produkterne kommer aldrig til at blive solgt i fysiske butikker. Det skyldes at produkterne er ulovlige at anvende, men ikke at sælge. Dette gør produkterne ekstrem interessante for forbrugerne og konkurrrencen ekstrem lille. Produkterne kan give en bøde at anvende i stil med at køre en smule for hurtigt hvis man er sent på den.

Alle kunderne er klar over problemstillingen, men er lykkelige for at nogen vil sælge dem produkterne. Det er ikke noget som helst farligt i produkterne og de sælger sig selv.

Der er ingen reel grund til at produkterne er ulovlige at anvende. P

rodukterne kan købes overalt uden for landets grænser, så det der sælges på, er trygheden ved dansk support og dansk afsender.

Fra Roskilde
Tilmeldt 16. Jun 09
Indlæg ialt: 2315
Fra  PITOT Watches Skrevet kl. 20:03
Hvor mange stjerner giver du? :

du behøver ikke at være bange for at nogen stjæler din ide efter det du har skrevet - de fleste vil ikke rode med ulovlige produkter da det begrænser udvidelsesmulighederne alligevel - og så er der moral og etik som holder mange væk også - måske du skal give nogen penge for at overtage salget istedet ;)

Aviator ure inspireret af kampfly - pitotwatches.com

Tilmeldt 15. Jan 15
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 20:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Kunderne har mulighed for at søge tilladelse til produkterne glemte jeg at sige. Om de gør det er helt op til kunden.

Produkterne er ikke ulovlig at indføre eller være i besidelse af.

Tilmeldt 19. Nov 13
Indlæg ialt: 84
Skrevet kl. 20:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skriver siden ikke ser special godt ud og da man ikke ved hvad det er så køber man altså noget uden at have special meget garanti på noget. Så skal den godt nok være billig.

Der er vel også den risiko for køber at du efter salget opretter en tilsvarende konkurrerende side. Så uden faste kunder har man ikke meget garanti for salg fremover.

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)