Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tilbud på 2 jobs?? Hvad gør jeg?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 15. Jan 15
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 11:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej amino brugere. Jeg står i det problem at jeg var til jobsamtale igår og firmaet gav betænkningstid til idag hvor jeg skal ja/nej

Problemet ligger i at jeg er indkaldt til jobsamtale på onsdag og det er et væsentligere bedre job hvor arbejdet foregår hjemme fra og højere løn.

Kan man tilladde sig og springe fra efter man har skrevet kontrakt?

Mvh Jannik

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 9. May 10
Indlæg ialt: 893
Skrevet kl. 16:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er sgu en hård problemstilling.

Jeg tror jeg ville smide en hvid løgn på bordet, og sige der var sket nogen problemer i din familie/personlig problemer, så de måske hellere vil acceptere, at du venter lidt med at svare.

De er nok ikke glade for, hvis du siger "Skal lige til en anden jobsamtale om et par dage".

Ejer af Hyldeborg Media | Co-founder af Plantepakken | Head of Marketing hos LegalHero

Fra Roskilde
Tilmeldt 16. Jun 09
Indlæg ialt: 2315
Fra  PITOT Watches Skrevet kl. 16:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

sig nej til det første og gå til den anden samtale, lad være at gøte det svært for dig selv - hvis du ikke får jobbet så vær glad for du sagde nej til noget du ikke passede ind i alligevel da løn ikke var høj nok til dig - der kommer noget andet anyway :)

Aviator ure inspireret af kampfly - pitotwatches.com

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 16:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

  Jannik, du kan vælge den lidt kolde - men absolut ikke ubenyttede - metode.

Der er intet i vejen for at tegne kontrakt med det firma du vil til samtale hos i går.
Og det lyder da som noget af et luksusproblem du er ude i, hvis firmaet ligefrem til samtalen har sagt "Vi vil godt ansætte dig nu og her - Gå hjem og tænk over om du vil arbejde hos os. Hvis vi ikke hører fra dig i morgen, finder vi en anden".

Der er jo ingen garanti for at du er lige så heldig til den anden jobsamtale. I så fald bør du nok begynde at spille Lotto eller lignende.
Det kan være at de ikke mener at du er den rigtige kandidat for dem. Og så vil det være surt at have smidt det andet job på porten.

Men du har jo trods alt en prøveperiode. Og i de fleste tilfælde er det noget med at man kan sige op nærmest dag til dag.
Så det strå kan du trække.

Skriv under på det job du allerede har fået tilbudt. Gå til den anden jobsamtale og får du jobbet, så kan du springe fra den andet job igen.

/Jesper

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)