Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Spørgsmål angående moms af interaktive varer uden for EU

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Apr 13
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 11:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer !

Jeg har brug for jeres hjælp :)

Jeg står lige nu og er i gang med at lancere min virksomhed sådan "ordentligt" og i den sammenhæng er jeg stødt på et par spørgsmål som jeg håber I kan være behjælpelige med.

Min forretning indkøber "interaktive varer" fra et Indonesisk firma hvor ved der ikke er noget som hedder moms/tax. 

Jeg har pt en avance på omkring 20% på disse interaktive varer, og mit spørgsmål går ud på om dette kan lade sig gøre.. For hvis det viser sig at jeg skal betale moms af mit salg, så står jeg allerede med et minus da min avance som sagt kun er på 20%.

Nogen som ved om hvordan reglerne er hos skat angående dette? Planen er at alt salg skal foregå via en hjemmeside med webshop som ligger i planerne, og derfra så sælge til hele verdenen, fra vores .com domæne

Det er gået rigtig godt siden jeg startede med ideen for cirka 1 måned siden, så godt at jeg føler jeg allerede er videre til at tage det næste skridt nemlig at udvide vores sortiment til resten af verdenen, men er det muligt jeg skal lukke, før jeg allerede er gået i gang?

Med venlig hilsen

Casper Nielsen

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ved ikke hvad interaktive varer er - men gætter det er elektroniske ydelser - ellers duer svarer ikke

importen fra Indonesien - hvis du er momsreg. giver ikke moms at betale - men du skal angive importmoms ydelser fra uden for EU som 25 % af værdien importmoms under salgsmoms og helt samme under købsmoms

Dit salg fra DK til kunder skal:

I DK tillægges dansk moms til dine priser til alle

Uden for EU være uden moms

Inden for EU - som jeg opfatter din ydelse - omfattet af one stop shop regler = du skal lægge moms fra det EU land du sælger i på dine priser http://johnhannover.blogspot.dk/2014/08/nye-momsregler-for-en-del-ydelselssalg.html  Dette gælder allerede fra krone 1 du sælger, så her kan du ikke vente med momsregistrering

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 29. Apr 13
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 11:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John. Så som sådan jeg kan forstå på det hele så kan det ikke lade sig gøre for mig at drive virksomheden eller hvordan, da jeg skal af med 25% i import moms, så min avance falder så langt ned, at jeg ikke kan drive virksomheden da moms også skal registreres ved salg?

Med venlig hilsen 

Casper Nielsen

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:31
Hvor mange stjerner giver du? :

så må du læse det igen. Du skal ikke af med importmoms da den teknisk udlignes af købsmoms på samme beløb men du skal af med moms for dit salg til dk til alle og til EU private som efter linket

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)