Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Mobilepay på webshops ?

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Andreas peter Høgfeldt Andersen:
Du har ret, der står i betingelserne at det private ikke må anvendes til erhvervsmæssige formål. Man kan så sige det ligger lidt på grænsen, med alt den mobilepay aktivitet der foregår ude på markederne rundt omkring.
det er så en grænse du finder på. Der står klart man ikke må og en væsentlig årsag er, at mobilepay jo tager pengene fra kunden med det samme - uden varen er sendt - og det er ikke god skik.

Derfor kører erhvervsversionen via dibs som kort løsning - så grænsen sætter du så bare der hvor du vil - man MÅ ikke - OG det er ikke god skik at tage penge i webshop og hæve uden kunden har mulighed for at få dem igen - og uden at sende varen.

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Munkebo
Tilmeldt 26. Nov 12
Indlæg ialt: 421
Fra  Ansico Skrevet kl. 11:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

Andreas peter Høgfeldt Andersen:
Du har ret, der står i betingelserne at det private ikke må anvendes til erhvervsmæssige formål. Man kan så sige det ligger lidt på grænsen, med alt den mobilepay aktivitet der foregår ude på markederne rundt omkring.
det er så en grænse du finder på. Der står klart man ikke må og en væsentlig årsag er, at mobilepay jo tager pengene fra kunden med det samme - uden varen er sendt - og det er ikke god skik.

Derfor kører erhvervsversionen via dibs som kort løsning - så grænsen sætter du så bare der hvor du vil - man MÅ ikke - OG det er ikke god skik at tage penge i webshop og hæve uden kunden har mulighed for at få dem igen - og uden at sende varen.

vh John H

Hej John! Den grænse jeg snakker om handler om på markedspladser - ikke i webshops. Her tager mobilepay jo ikke penge fra kunden før de får varen, fordi det jo er et fysisk marked, f.eks. et kræmmermarked. På disse markeder er også mindre virksomheder der sælger varer og som anvender mobilepay.

Det er korrekt at ifølge betingelserne så må man faktisk ikke det. På den anden side tror jeg Danske Bank er glade for den popularitet Mobilepay allerede har fået på markederne. Men mon ikke de  virksomheder bliver tvunget til at anvende Mobilepay business hvis det bliver opdaget?

IT-blogger.dk - en blog om IT-support, udvikling af websider, CMS, SEO og online marketing

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Andreas peter Høgfeldt Andersen:
Hej John! Den grænse jeg snakker om handler om på markedspladser - ikke i webshops
fino - så er jeg med - Tråden hed bare på WEB SHOPS - og der går den ikke med andet end deres online hvis man skal følge reglerne

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)