Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Svindel med salg på webshop!

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 09:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amionoer! 

Jeg søger jeres hjælp endnu engang, da jeg er kommet i tvivl angående regler for online salg

Jeg har siddet og kigget på følgende 2 sider [Urls slettet af moderator]

Der er ikke opgivet et cvr-nummer på nogle af dem, samt hjemmesiden står ikke registreret til noget firma.

Der står, man skal sende en mail og derved få mere af vide, eftersom der ikke er noget betalingssystem koblet op på siden, må pengene jo blive overført til en privat konto efter nærmere aftale på mail. Alt i alt er spørgsmået, om jeg har mulighed for at anmelde disse to sider?  

Håber i kan hjælpe!:) 

Hilsen Morten!

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 10:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Morten

Jeg har slettet de urls du har angivet fordi der ikke er noget bevis for svindel. Derfor kan du ikke hænge dem ud. Du ved ikke om der er svindel med i det og man kan sagtens sælge ting online uden at have et CVR nummer eller have noget betalingssystem koblet op på siden.

Fra Silkeborg
Tilmeldt 6. Apr 13
Indlæg ialt: 1085
Fra  Firmaconnect.net Skrevet kl. 10:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Man må tjene 50.000 kr uden CVR så behøver ikke være snyd.
Om så kunderne stoler på siden er noget andet.

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 10:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Firmaconnect.net:
Man må tjene 50.000 kr uden CVR

Du må tjene milliarder uden CVR nummer. Men omsætter du for 50.000 på 12 efterfølgende måneder så skal man momsregistreres. Moms og CVR er ikke det samme.

Tilmeldt 30. Jul 12
Indlæg ialt: 2576
Fra  MN Service Skrevet kl. 10:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Morten Møgelmose:
Alt i alt er spørgsmået, om jeg har mulighed for at anmelde disse to sider?

Nej, spørgsmålet er nærmere Hvorfor du vil anmelde dem ?. Det lyder ikke som om du har handlet hos dem ?. Men du plejer måske at anmelde alt hvad du ikke forstår ?.

Vi udfører alt Murer & Malerarbejde http://mogkservice.dk/ 

Fra Silkeborg
Tilmeldt 6. Apr 13
Indlæg ialt: 1085
Fra  Firmaconnect.net Skrevet kl. 11:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Michael:

Morten Møgelmose:
Alt i alt er spørgsmået, om jeg har mulighed for at anmelde disse to sider?

Nej, spørgsmålet er nærmere Hvorfor du vil anmelde dem ?. Det lyder ikke som om du har handlet hos dem ?. Men du plejer måske at anmelde alt hvad du ikke forstår ?.



For mig virker det som om det er en konkurrent han gerne vil af med Michael :)

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3337
Skrevet kl. 11:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg forstår ham egentlig godt... mit it-firma har også konkurrenter på visse produkter, som ikke har CVR-nummer.

Hvor jeg er fuldt overbevist om at de sælger som privatpersoner, og ikke betaler moms (eller skat for den sags skyld).

Jeg har dog valgt ikke at anmelde det. De har jo ikke gjort mig noget.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Jørgen:

Jeg forstår ham egentlig godt... mit it-firma har også konkurrenter på visse produkter, som ikke har CVR-nummer.


Hvor jeg er fuldt overbevist om at de sælger som privatpersoner, og ikke betaler moms (eller skat for den sags skyld).


Jeg har dog valgt ikke at anmelde det. De har jo ikke gjort mig noget.



Jeg forstår ikke helt din pointe her. Hvis de sælger som privatpersoner, altså hverken momsregistreret eller registreret som virksomhed, gør de intet forkert, i at sælge uden moms? Om de betaler skat eller ej, ved jeg ikke hvordan du kan bedømme.
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Niels Henriksen:
Du må tjene milliarder uden CVR nummer. Men omsætter du for 50.000 på 12 efterfølgende måneder så skal man momsregistreres
lidt sjovt formuleret- Du må jo ikke tjene milliarder uden de så er lønindtægt - for du kan vel ikke tjene milliarder uden at omsætte for over 50.000 kr faktisk. Og 12 efterfølgende betyder ikke - først en mia og så moms og så registrerer  - det skal man på forventning om 12 mdr.

Svaret er at ja du kan da sagtens prøve anmeldelse til forbrugerombudsmand og sågar politi hvis du mener det er svindel. Det behøver det som nævnt slet ikke at være, det kan være en ganske lille sælger med under 50.000 i forventning til salget for alle 12 mdr perioder.

Det kan bare også sagtens være en 14 årig der slet ikke må drive firma eller det kan være nogen der lokker folk ind til opgaver. Så igår andet steds en der blev bedt om at indbetale 30.000 kr for at et patentbureau (hjemmeside uden CVR og person angivelse - kun adresse) kunne patentere en drik han havde lavet - blandingen af ingerdienserne helt enkelt - hvad man ikke lige kan patentere - og det KUNNE være 30.000 lige ned i afløbet uden det dog blev fulgt op

Der er er svindlere til på nettet - det kan bare ikke siges om det er tilfældet her. Ofte sker anmeldelser via forbrugerombudsmand og først når nogen ER blevet svindlet - der er ikke et net-politi - og det skal være meget groft for at rigtigt politi ser på ting

Anmeldelser kommer i øvrigt ofte anonymt til skat i den slags fald - fra konkurrenter - men der er intet her der siger andet end at det kan være privatpersoner der sælger - og skal sælge uden moms - og faktisk betaler deres skat - det er ikke spor ualmindeligt, men jeg ville ikke købe normalt uden en betalingsløsning, det er så en anden sag

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 10:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jørgen. 

Det er fuldstændig samme situation, jeg er ret overbevidst om at der foregår et salg uden om reglerne. Men jeg overvejer lige situationen igen.:) 

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)