Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Betale skat som enkeltmandsvirksomhed

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 12. May 09
Indlæg ialt: 54
Skrevet kl. 09:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer . 

Det her spørgsmål er nok blevet stillet før, men jeg jeg leder efter et meget nemt svar.

Jeg har i dag en enkeltmandsvirksomhed. Jeg har et spørgsmål hvordan jeg skal afregne med skat. Jeg kommer med et eksempel her:

Jeg har en fakutra på 1000 kr inkl moms. Jeg betaler 250 kr til skat og lade resten ligge på min erhvervskonto.

De penge der ligger på min konto, skal jeg betale skat af dem også? (Jeg har ikke trukket dem ud til privatforbrug) også når de bare ligger i min konto. 

Fra Varde
Tilmeldt 22. Oct 13
Indlæg ialt: 185
Skrevet kl. 09:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Det korte svar er: Ja du skal betale skat af dit overskud, som de 1.000 kr. vil være i dette tilfælde.

Din Revisor ApS - Din samarbejdspartner indenfor revision, regnskab og rådgivning.

Læs mere på dinrevisor.net

Tilmeldt 12. May 09
Indlæg ialt: 54
Skrevet kl. 10:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Du mener vel jeg skal betale skat af de 750 kr ? For 250 kr var jo moms ?

Fra Varde
Tilmeldt 22. Oct 13
Indlæg ialt: 185
Skrevet kl. 10:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej, det kan det aldrig blive. Hvis du sælger en vare for 1.000 kr. + moms, så har du 250 kr. i moms og 1.000 kr. til dig. Momsen skal jo lægges oven i. Hvis du sælger en vare til 1.000 kr. incl. moms, ja så er det 200 kr. i moms og 800 kr. til dig.

Din Revisor ApS - Din samarbejdspartner indenfor revision, regnskab og rådgivning.

Læs mere på dinrevisor.net

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:23
Hvor mange stjerner giver du? :

KwaZo:
Jeg har i dag en enkeltmandsvirksomhed. Jeg har et spørgsmål hvordan jeg skal afregne med skat. Jeg kommer med et eksempel her:
så har du solgt for 800 kr + moms 200 kr.

De 200 kr er salgsmoms - og har du noget købsmoms trækkes den fra for samme momsperiode - moms holder du helt for sig

Du skal slet ikke ha moms med når du tænker skat - så nu har du solgt for 800 kr. Her har du måske også et køb og det du betaler skat af er indtægter minus udgifter og ikke hvad du har i banken

HVIS nu de 800 kr var indtægt og der ikke var udgift, så er det de 800 kr du skal betale skat af. Hvis du ikke har brugt dit fradrag er skat = AM bidrag 8% og hvis dit fradrag er brugt (f.eks. fordi du har lønindtægt ved siden af) så skal du sætte ca 44% af til skat af din indtægt

Du kan læse her hvorfor du ikke betaler skat af det som står i banken men af indtægter minus udgifter, helt uanset hvad du hæver eller ikke http://johnhannover.blogspot.dk/2013/01/hvad-betaler-man-skat-af-i-personlig.html  og lidt mere om det her http://johnhannover.blogspot.dk/2014/05/hvad-bestar-virksomhedens-resultat-til.html og endeligt - tag de sidste 5-10 min på at læse rent begynderstof om skat og moms her http://johnhannover.blogspot.dk/2013/12/helt-basalt-om-moms-og-skat-for.html 

Du klarer de tre links på et kvarter formentlig og er lidt bedre rustet. Ellers - hvis du får indtægter nok, overvej at få en bogholder via nettet til at hjælpe dig og brug et regnskabsprogram som f.eks. gratis versionen www.dinero.dk til start og opgrader til betalt når du får behov for flere funktioner

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 27. Aug 08
Indlæg ialt: 1161
Skrevet kl. 11:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Du er det nemme svar:

Moms og skat er 2 FORSKELLIGE TING.

Dem begge to afregner du for sig selv.

Som enkeltmansvirksomhed er det lige meget, hvor mange og hvilke konti du har.

Du angiver i din årsopgørelse (marts måned) din RESULTAT (over- eller underskud) som B-indkomst (udvidet selvangivelse).

Resultat= udgifter-indkomst (begge to rensede for momsen!)

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)