Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

GLS-olietillæg

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Sep 07
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 22:43
Hvor mange stjerner giver du? :

er der nogen her på Amino, der kan gennemskue rimeligheden i at f.eks GLs opretholder et oilietillæg på p.t. 6,72%!

Ifølge dagspressen er olieprisen faldet med 60% siden i sommer, så tillægget forekommer mig noget urimeligt.

Da jeg sender op mod 10.000 pakker om året, er det jo ikke småpenge det drejer sig om.

Kommentarer modtages med glæde.

Hilsen

Kurt

Fra Roskilde
Tilmeldt 3. Dec 14
Indlæg ialt: 43
Skrevet kl. 12:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er ingen rimelighed overhovedet!
Vi betaler 7,4%
Anyway, det er som du nok selv allerede ved, en måde hvorpå de tjener ekstra penge.

Tilmeldt 9. Mar 14
Indlæg ialt: 1562
Fra  Debedstepriser.com Skrevet kl. 12:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Alt efter hvilke pakker du sender, burde du overveje at bruge http://www.pakkelabels.dk/ i stedet for og opnå en bedre pris hos bla. GlS og Post Danmark som de fleste slet ikke kan komme i nærheden af.

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 12:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Lidt det samme med benzinpriser, fyringsolie mv. - det er da faldet lidt i pris, men ikke noget der ligner  50-60% :)

Nok fordi der er en masse afgifter der bare ligger uforandret - eller endnu højere :(

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 13:07
Hvor mange stjerner giver du? :

erjegher:
Alt efter hvilke pakker du sender, burde du overveje at bruge http://www.pakkelabels.dk/ i stedet for og opnå en bedre pris hos bla. GlS og Post Danmark som de fleste slet ikke kan komme i nærheden af.

 Med 10.000 pakker om året tror du så ikke han har formået at forhandle lidt bedre aftale :)

Fra Aalborg
Tilmeldt 6. Oct 12
Indlæg ialt: 1221
Fra  ZenzIOT ApS Skrevet kl. 13:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper Laugesen:
Nok fordi der er en masse afgifter der bare ligger uforandret - eller endnu højere

Ja og så det faktum at prisfaldet sker på råolien, rafinering, transport og andre salgsomkostninger er fortsat de samme.

Og nej afgiften er en procent sats, så den følger oliens pris, både op og ned. Det er blandt andet derfor at det er problematisk at regeringen budgetterer med en gennemsnitlig oliepris på 110 dollar, og konsensus rundt omkring hedder 70 dollar per tønde. 

Det giver en hul på ca. 10 milliarder, så vidt jeg husker.

Men derudover er jeg helt enig, i at der ikke burde være noget der hedder olietillæg lige pt.

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3337
Skrevet kl. 13:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Mon ikke der kommer en kreditnota en gang om året på for meget opkrævet olietillæg :-) ?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)