Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

køb af varer i Polen til videre salg i DK - hvordan ??

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)
Tilmeldt 18. Apr 07
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 09:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa.

har fundet mig en lille god leverandør i Polen...   han laver nogle gode ting som jeg gerne vil købe til videre salg her i Dk...   jeg har fået en prisliste i EUro  fra ham..    MEN hvordan så ??   

påtænker at hente en bilfuld hos ham, men hvordan gør jeg så ?  er der noget import afg. moms, told osv.  i så fald kan man sige / udregne hvor meget det er og HVOR ordner man sådan noget ??

det BURDE jo ikke være så slemt når det er inden for EU, men omvendt kan man jo ikke være sikker :(

Håber da i har nokgle gode svar, men mooon ikke i har :)

// Lars

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 10:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lars

1) Du skal registreres som importør

2) Du skal sørge for at din leverandør sælger varen uden polsk moms

3) Der er ingen told - Polen er jo med i EU

4) Du skal selv stå for at registrere importmoms

Er det første gang du handler med leverandøren, så vil jeg på det kraftigste anbefale at du starter med et mindre parti end en hel vognfuld (med mindre det er meget store varer)

Dels for at opbygge noget tillid imellem jer, men også for at sikre at du rent faktisk kan afsætte dit vareparti igen.

Hilsen Morten

Fra Aabenraa
Tilmeldt 14. Apr 12
Indlæg ialt: 273
Fra  Duet IT Skrevet kl. 11:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Morten,

Jeg håber det i orden med et spørgsmål selvom jeg ikke er trådstarter.

Kan du uddybe det første punkt i dit indlæg? Jeg var ikke klar over at man skulle være registeret ved import så længe det var indenfor EU, og har svært ved at finde yderligere information på området. Det fleste artikler omkring emnet lader til at omhandle import fra ikke-EU lande.

Brian

Tilmeldt 18. Apr 07
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 11:50
Hvor mange stjerner giver du? :

hejsa...  tak tak...    ja den med importør studsede jeg også liiidt over, da jeg havde fundet noget på skats hjemmeside, og der stod intet om import registrering

//Lars

Tilmeldt 27. Aug 08
Indlæg ialt: 1161
Skrevet kl. 11:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Selvfølgeligt er der ingen importregistrering påkrævet.

Jeg ville foreslå, at efter vare afhentning sætter du kursen ud af landet Wink

Husk du køber uden moms.

Ellers er der ikke noget overhovedet!

Er der flere ting, send mig en PB.

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 12:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Beklager - det er selvfølgelig kun når man importerer varer uden for eu at det påkræves at man er importørregistreret. Sorry Embarrassed

Tilmeldt 18. Apr 07
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 12:58
Hvor mange stjerner giver du? :

:) bare helt i orden :)

og tak til jer for svarerne..  Hvordan så med sådan en køretur, tænker ca. 2000 km. æder skat den bare helt uden at blinke. er selv. et reg. firma osv.

Tilmeldt 27. Aug 08
Indlæg ialt: 1161
Skrevet kl. 11:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis det æder den, bliver det så ca 6000 kr.

Køber du kun for 15000 - er det ikke forsvarligt.

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 11:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Amadeo:
Køber du kun for 15000 - er det ikke forsvarligt.

Det er jo ikke op til hverken dig eller skat at vurdere hvorvidt det er ansvarligt!

Der kan være flere grunde til at tage en tur på 2000km - og retfærdiggøre et eventuelt underskud.

Hilsen Morten

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:09
Hvor mange stjerner giver du? :

lars p:
Hvordan så med sådan en køretur, tænker ca. 2000 km. æder skat den bare helt uden at blinke. er selv. et reg. firma osv.
det kan man ikke svare ja eller nej til. Skat har jo pligt til at blinke hvis de får den slags lyst  men det betyder jo ikke at de altid forkaster.

Kørsel - i egen bil = fradrag i personlig indkomst og ikke udgift som sådan og ja den æder de da i personlig virksomhed selv ved underskud i en tidlig startsfase men forudsætningen er, at du driver virksomheden seriøst erhvervsmæssigt med overskud for øje.

Om det så giver underskud det første år tager de sig ikke tungere end at det KAN gi en kontrol - men det er lovligt - og kørsel  hvor du jo kontrollerer dig selv skal jo altid være veldokumenteret - og KAN jo så gi underskud

Var det i et selskab så er svaret enklere for så godkender de ikke udbetaling af kørsel uden du har haft en løn der er så høj, at kørslen ikke ligner, at du tager kørepenge i stedet for løn og 0 løn = 0 kørepenge - så vist er det da noget skat er lidt opmærksomme på

Dokumenter ordentlig og driv med overskud for øje - så holder skat op med at blinke hvis der skulle opstå et blink i øjet Smile

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)