Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Igen igen erhvervs konto problemer...Alt hjælp er velkommen

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 12. Jan 15
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 22:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

jeg har lige startet mit enkeltmandsvirksomhed og er registreret i RKI

jeg har selv jyske bank og de ville ikke lave en erhvervs konto til mig
har også fået afslag om erhvervs i Nykredit og Sydbank. Nordea har slet ikke gidet at ringe tilbage.

MEN jeg har min privat konto og en opsparingskonto..  opsparingen er ikke større end at jeg kunne bruge den til min "firma-konto"

jeg har BEGGE kontoer inde på min netbank.


er min opsparings konto så automatisk en nemkonto?

hvis ikke... SKAL jeg så igennem min egen bank for at bruge min privat til firmaet..

på forhånd tak for hjælpen 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja du skal ha tilknyttet dit CVR nummer til en personlig konto for at den virker som nemkonto for virksomheden - og det kan godt være en kamp når man er i RKI - og bankerne KAN nægte en det. Tal evt med skat personligt hvis du slet ikke kan finde en bank der vil - jeg ved de nogen gange lægger lidt pres på, men som sagt - banken vælger selv ja eller nej - se evt ERHVERVSKONTO 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 12. Jan 15
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 16:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Bare lige for at være sikker....  
Det vil sige at jeg ikke bare kan gå ind på nemkonto.dk og sætte miin private nemkonto på virksomheden?
Jeg har ringet rundt idag og der er bare absolut ingen banker der vil hjælpe med det her...
jeg kom i RKI for 4 år siden for 20.000 og betaler 1500 om måneden for at komme ud hurtigt, da jeg er blevet "voksen" og gerne vil have styr på sagerne 
det eneste er bare den åndsvage konto, loven siger jeg SKAL have tilknyttet, jeg skal hverken låne penge ellernoget som helst og det er bare umuligt.



Jeg har et erhvervs lejemål i en kontorbygning som jeg bruger til musik studie, ved siden af at jeg studerer.
det er simpelthen drengedrømmen der lukker og slukker hvis ikke jeg kan finde en løsning.

Jeg vil blive hammer glad for ethvert råd.



 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Pubfar:
Det vil sige at jeg ikke bare kan gå ind på nemkonto.dk og sætte min private nemkonto på virksomheden?
det kan du ikke nej - du kan be Nemkonto om at tilslutte dit cvr nr til en privatkonto - men hvis banken så ser det - så kan de lukke for det igen efter dom fra ankenævnet - men det kan godt være der ikke sker spor og så er den jo klaret, forudsat du betaler som du skal løbende.

Kan du ikke tale med dem om at få ændret lejemålet til privat? Alternativt så ved jeg godt de fleste vejledninger siger, man skal ha nemkonto til PMV - men det kan jeg ikke lige se behovet for da der jo ikke er moms - OM du kan omregistrere til PMV aner jeg ikke - det kunne du undersøge med skat/erhvervsstyrelsen. der er visse regler for bindingsperiode ved moms fra start og så må du jo ikke omsætte over 50.000 kr uden moms-  men ellers kunne pmv med CVR nr måske være en mulighed http://johnhannover.blogspot.dk/2014/09/pmv-personlig-ejet-mindre-virksomhed.html da jeg ikke lige kan se hvorfor der måske er krav om cvr tilknyttet nemkonto til den virksomhedsform - men andre må byde ind

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 13:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Pubfar. Hvis dette stadig er et problem, kan du sende mig en mail. Måske kan jeg hjælpe mod en mindre symbolsk betaling.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)