Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opstart af ny webshop, drupal eller prestashop?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Aars
Tilmeldt 18. Jan 14
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 21:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej kærer aminoer, jeg har kigget internettet tynd efter cms systemer og er kommet frem til at jeg vil bruge drupal eller prestashop.

Efter hvad jeg har læst mig frem til, skulle de begge være brugervenlige og ''nemme'' at bruge for nybegyndere (mig f.eks.).

Men inden jeg downloader en af dem, vil jeg da lige høre om der er nogen her inde på Amino, som skulle have erfaring med disse to systemer.

Og er der nogen der ved om der er andre en unoeuro, der har one-click-installer til drupal og prestashop, og i så fald, kan du anbefale et webhotel

På forhånd tak! :)

P.S Det er en lille webshop jeg vil starte, ikke noget stort, bare lige for at prøve kræfter med det og se om det er noget jeg kan finde ud af.

Tilmeldt 21. Sep 14
Indlæg ialt: 297
Skrevet kl. 21:59
Hvor mange stjerner giver du? :

De fleste webhoteller har 1-klik installer med de mest almindelige cms-systemer.

Drupal er ikke et system, jeg vil anbefale til en gør det selv webshop begynder, da en webshop vil kræve installation af mange moduler.

Har du behov for få produkter i shoppen kan Wordpress Woocommerce være en god løsning, da det er meget brugervenligt, men ellers vil jeg anbefale Magento eller Prestashop.

Start med at finde et theme/design med installationsvejledning, der passer til dit projekt:

http://themeforest.net/category/ecommerce 

Fra Aarhus
Tilmeldt 3. Jul 07
Indlæg ialt: 1987
Fra  MagentoXperten.dk Winkwink.dk Skrevet kl. 22:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil til en hver tid vælge Magento men jeg er også "farvet"(udvikler Magento webshops) men hvis du bare vil starte småt ud har jeg også hørt Shopify kan være ok som en start.

Ejer af Winkwink & Magentoxperten. 

Fra Værløse
Tilmeldt 5. Nov 07
Indlæg ialt: 686
Fra  Kammalou.com Skrevet kl. 00:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Jbjepsen:
drupal eller prestashop

drupal er et CMS system til informations systemer. 

Du kan godt finde en overbygning til Drupal som kan lave ecommerce. - det tænker jeg er lidt bindegalt. Drupal er en ret stort platform bare som CMS.

Prestashop er en Ecommerce platform i sin grundlæggende design. Så det vil da være et fornuftigt valg.

i min verden er det helt galt "drupal og unoeuro" 

whis det er en lille shop. så start dog med dandomain eller shopify.

SAFe SPC, Magento Expert, Jira Guru, Kammalou.com

Fra Århus
Tilmeldt 9. Jan 07
Indlæg ialt: 50
Fra  openUsource ApS Skrevet kl. 08:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jb

Drupal Commerce er et godt valg - Med Drupal Commerce Kickstart (https://drupalcommerce.org/product/commerce-kickstart) kan Du nemt og hurtigt opsætte en lille shop.

Drupal Commerce kan også integrere med e-conomic  via modulet (https://www.drupal.org/project/economic), så dine ordrer, varer og kunder fra webshoppen automatisk oprettes i 'bogholderiet'.

Du behøver således ikke en oneclick installer, da du så selv skal konfigurere hele Drupal Commerce. Men jeg mener også at one.com har en 1-click løsning.

Mvh Kasper Skov-Nielsen
 



 

Tilmeldt 10. Jan 15
Indlæg ialt: 57
Skrevet kl. 20:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du vil prøve en lækker shop kan jeg anbefale Prestashop, som du kan downloade gratis, men ellers har jeg et tilbud på en gratis Prestashop med dit eget design osv som jeg laver gratis hvis du køber nogle addons, da jeg gerne vil lege med addons og lave en ekstra lækker shop.

Du kan se tilbuddet her - http://www.amino.dk/forums/t/246108.aspx og som du ser, kan jeg godt bruge nogle timer til at hjælpe dig i gang.

Tilbuddet gælder naturligvis også andre hvis Kasper hellere vil have en CMS løsning hvor jeg ville vælge WordPress, også her kan du få et gratis design og ligge og rode med.

Husk ikke vælge den model der kræver du binder dig, samt betaler et højt månedligt gebyr.

Held og lykke.

Lars

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)